Na test smo popeljali četrto generacijo velikega Hyundaijevega SUV-ja. Santa Fe je v primerjavi s predhodnikom precej napredoval z vidika oblike, intuitivnosti in digitalizacije. Brez težav ga uvrstimo v sam vrh ponudbe tega segmenta.
Zunanjost sledi zdaj že utečenim smernicam Hyundaijevih vozil. Santa Fe je blago soroden Koni, a vizualno precej bolj odrasel in bolj pompozen. Linije so mogočne, čiste in elegantne. Iztopa predvsem impozantna prednja maska. Zanimiv vizualni detajl predstavljata zadnja LED žarometa, ki sta oblikovana na zelo domiseln način.
Notranjost avtomobila se vsaj pri oblikovanju in ergonomiji močno približa prestižnim avtomobilom. Tudi kakovost izdelave je na vrhunskem nivoju. Materiali so sicer podobni kot pri ostalih Hyundaijevih modelih, a ne moremo zgrešiti, da Santa Fe predstavlja vrh njihove ponudbe.
Še boljša je prostornost. Santa Fe je na voljo v petsedežni ali sedemsedežni izvedbi – tako kot predhodnik. V primerjavi s slednjim v dolžino ni zrasel, se pa je povečala medosna razdalja, kar velja za praviloma ugodno dejstvo, ko govorimo o prostoru za potnike.
Prostora na zadnji klopi je v izobilju, k čemer pripomore tudi njen vzdolžni pomik. Tako lahko prilagajamo razmerje med prostornostjo zadnje klopi in prtljažnega prostora, ki pa že v osnovi meri 625 litrov. Številka, ki se lahko kosa z vrhom ponudbe precej bolj racionalno ukrojenih družinskih karavanov.
Novi Santa Fe je bogato digitaliziran. V notranjosti imamo digitalni zaslon že pred voznikom. Ta kaže nekatere bistvene informacije, ne nudi pa takšne prilagodljivosti kot nekateri drugi tekmeci. Bolj hvalevreden je osrednji 8-palčni zaslon na dotik, ki je zares hitro odziven in zelo preprost za uporabo. Lahko ga povežete tudi s sistemoma Android Auto ali Apple CarPlay.
2,2-litrski turbodizelski motor s 147 kilovati, oziroma 200 “konji” predstavlja bolj zmogljivo izmed dveh možnih izbir. Treba se je zavedati, da Santa Fe že sam tehta več kot dve toni. To pomeni, da 200 “konj” ne predstavlja dovolj zajetne črede za kakšne silne pospeške, a na tem mestu si zagotovo bolj želimo uglajenega delovanja, ki je predpogoj za udobno vožnjo. S slednjim smo bili na našem testu več kot zadovoljni, pa čeprav je motor v višjem območju vrtljajev razmeroma glasen.
Poraba pri mešanem ciklu znaša 8,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar naš testni primerek uvršča med bolj “žejne” med primerljivimi vozili.
Velik delež k uglajenosti prispeva tudi 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki deluje skoraj nezaznavno. Če boste želeli prestavljati sami, kar je mogoče s pomočjo dveh obvolanskih ročic, ne pričakujte hipne odzivnosti. Ročici vam bosta prej v pomoč, ko boste želeli pred prehitevanjem “na roke” prestaviti kakšno prestavo ali dve nižje.
Santa Fe je zajeten avto in to se občuti tudi v sami vožnji. Daje občutek čvrstosti in varnosti, vsekakor pa je v zavojih podpovprečno agilen. Krmiljenje ali blaženje neravnin sta sicer povsem korektna, tako da je vožnja lahko sila udobna in sproščujoča.
Na voljo je seveda tudi štirikolesni pogon, ki bo prišel prav ob bolj spolzki podlagi. Sistem inteligentno razporeja navor glede na oprijem, oziroma izbrani način vožnje.
Santa Fe je eden redkih avtomobilov, ki je poljubno na voljo v vseh možnih kombinacijah – z vsemi različnimi nivoji opreme, ročnim ali samodejnim menjalnikom in dvo- ali štirkolesnim pogonom. Doplačilo za štirikolesni pogon znaša 2.000 evrov, za samodejni menjalnik pa od 2.200 do 2.800 evrov.
Zagotovo boste mnogi dejali, da je skoraj 52 evrskih tisočakov za ta avto preveč, a naš testni Santa Fe je bil z opremo založen kot kakšna novoletna jelka. Imel je praktično vse. Ob racionalni odmeri dodatne opreme bi se moral ta veliki Hyundaijev SUV zanesljivo znajti na vašem ožjem spisku želja v tem avtomobilskem segmentu.
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 8AT 4WD Impression
- Cena vstopnega modela (2.0 CRDi Style 2WD, ročni menjalnik) brez dodatne opreme: 34.900 evrov
- Cena testnega modela (2.2 CRDi Impression 4WD, avt. menjalnik) brez dodatne opreme: 48.500 evrov
- Doplačilo za samodejni menjalnik: 2.200 do 2.800 evrov
- Doplačilo za štirikolesni pogon: 2.000 evrov
- CENIK
- Motor: 2.199 ccm, turbodizelski, štirivaljni
- Največja moč: 147 kW/200 KM (3.800 vrt./min)
- Največji navor: 440 Nm (1.750-2.750 vrt./min)
- Pogon: štirikolesni
- Menjalnik: samodejni 8-stopenjski
- Največja hitrost: 205 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 10,0 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 8,6 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 625 l/1.695 l
- Dolžina vozila: 4.770 mm
- Širina vozila: 1.890 mm
- Višina vozila: 1.680 – 1.703 mm
- Medosna razdalja: 2.765 mm
- Minimalna oddaljenost od tal: 185 mm
- Vstopni kot: 18,5°
- Izstopni kot: 21,2°
- Posoda za gorivo: 71 l
- Masa vozila: 1.930-2.095 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na:
Facebook profilu @Avtoportret.si,
Instagram profilu @Avtoportret.si ter
Instagram profilu @LukaGregoric.
Vabljeni tudi h komentiranju prispevka spodaj.