Posebne oznake elektrificiranih različic modelov so pri avtomobilskih proizvajalcih danes zelo v modi, ampak Jeepova oznaka “4xe” je še posebej vzbudila našo pozornost. Nakazuje namreč na poseg v štirikolesni pogon. Torej ta nima več naziva “4×4”, ampak “4xe”. Za kaj torej gre?

“4xe” je pri Renegadu zaključil zgodbo klasičnega štirikolesnega pogona.

Renegade 4xe ni zgolj priključni hibrid, pač pa je šel pri tem modelu Jeep še korak dlje. S hibridizacijo pogona se je poslovil klasični štirikolesni pogon, ki ga je nadomestil električni.

Med prednjim in zadnjim kolesnim parom odslej ni več fizične povezave. Prednji kolesni par poganja bencin, zadnjega električna energija, usklajenost med njima pa nadzoruje in krmili računalnik.

4xe ni le “šminka”.

In s pomočjo izkušenj s testa lahko zatrdimo, da rešitev ni zgolj zasilna, ampak gre za polnovkrvni štirkolesni pogon nove dobe. Voznik ima na voljo številne terenske vozne profile, zaklep diferenciala in celo reduktor.

Ponudba štirikolesnih priboljškov z elektrifikacijo pogona ni prav nič okrnjena.

Vse možnosti lahko s pridom izkoriščamo na zahtevnejšem terenu in slednje tudi zelo učinkovito delujejo. No, je pa potrebno dodati, da bo vse skupaj potekalo v okviru zmožnosti Renegada, ki ni ravno najbolj trdoživ terenec, pač pa še naprej sodi med tiste bolj mestne. In roko na srce, v mestih, oziroma v vsakdanjem prometu, bo ta avtomobil najverjetneje preživel veliko večino časa, zato so še pomembnejše prednosti hibridizacije tiste, ki so povezane z učinkovitostjo in ekonomijo. Slednje prinaša možnost popolnoma električne vožnje.

Trije načini delovanja hibridnega pogona.

Načine hybrid, electric ali e-save preprosto izbiramo s tremi tipkami na sredinski konzoli. Seveda bo popolnoma električni način “electric” na voljo le, če je baterija dovolj napolnjena, na drugi strani pa način “e-save” hrani zalogo energije v bateriji, ali pa jo dodatno polni. Voznik lahko namreč izbere med le ohranjanjem energijske zaloge, ali polnjenjem baterije z dodatno obremenitvijo bencinskega motorja.

Izbiramo lahko med dvema načinoma ohranjanja zaloge električne energije.
Med vožnjo lahko podatke delovanja hibridnega pogona spremljate na novih prikazih na zaslonu pred voznikom ali na sredini.

Sami smo na našem testu pri mešanem ciklu beležili porabo goriva med 1,3 in 7,6 litra na sto prevoženih kilometrov. Velja omeniti, da je elektromotor v Renegadu razmeroma šibak (ima 44 kW moči), zato si pri vsaki večji obremenitvi pogon pomaga z delovanjem bencinskega motorja, kar pri ostalih priključnih hibridih z močnejšimi elektromotorji ni pravilo. Pri Jeepu sicer pravijo, da se boste lahko na elektriko vozili do 130 km/h, a to ne bo več mogoče, če se na primer avtocesta nekoliko vzpne in elektromotor postane prešibak.

Rezultat 1,3 l/100 km je dosežen pri napolnjeni bateriji. Ničle Renegade ni dosegel zaradi šibkosti svojega elektrimotorja, saj mu je na našem testnem krogu večkrat moral pomagati bencinski.
Z izpraznjeno baterijo se Renegade 4xe obnaša kot klasični hibrid. Tedaj smo na našem testnem krogu zabeležili rezultat 7,6 l/100 km, kar je v primerjavi s konkurenco razmeroma veliko. Še bolj bo torej pomembno, da baterijo vestno polnite – doma ali na javnih polnilnicah.

Z enim polnjenjem baterije s kapaciteto 11,4 kWh (nahaja se pod zadnjo klopjo) boste povprečno prevozili okoli 45 kilometrov le na elektriko, seveda pa bo številka lahko nekoliko manjša ob avtocestni in nekoliko večja ob večinsko mestni vožnji.

Pod motornim pokrovom se skriva razmeroma zajetna konjenica.

Elektromotor dopolnjuje 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki je na voljo s 95 ali 132 kilovati moči. Skupna moč hibridnega pogona je tako 139 ali 176 kilovatov. Sami smo preizkusili močnejšo različico, ki je resnično poskočna. Sam podatek o pospešku do 100 km/h, ki znaša 7,1 sekunde, še ne govori o sami vozni izkušnji, saj je predvsem pomembno, da imamo zaradi instantnega navora res dobre možnosti za nagla pospeševanja, kar recimo pride zelo prav ob prehitevanjih.

Sicer pa hibridni Renegade enako kot njegova običajna raličica ni ravno ukrojen po željah ljubiteljev dinamike. Zatakne se predvsem pri krmiljenju, ki je bistveno preveč “odsotno”, zato ima voznik pogosto občutek, da želi vozilo kar zaplavati v zavoj.

Kljub dejstvu, da je Renegade že nekaj časa na trgu, je potniška kabina še vedno povsem dovolj prepričljiva.

Bistveno bolj temu modelu ustreza umirjena vožnja – k udobju pripomorejo predvsem solidna zvočna zatesnitev in na splošno dobro počutje v lično zasnovani in nadpovprečno prostorni potniški kabini, manj pa nastavitve podvozja, ki za zares udobno vožnjo v mestih in regionalkah nekoliko preveč trdo poskakuje.

Le z redni polnjenjem, bo nakup lahko tudi ekonomsko upravičen.

Največja moč polnjenja Jeepove baterije znaša 7,2 kilovata, kar je nekako primerljivo z večino najbolj razširjenih priključnih hibridov. In ko smo že pri polnjenju – priključni hibrid je seveda najbolj smiseln, če ga čim večkrat priklopimo na polnjenje. Le tako boste namreč lahko izkoriščali njegove prednosti in morda ulovili cenovni odmik od klasičnih različic.

Priključno hibridna različica je namreč približno za četrtino dražja od klasične. Cena Renegada 4xe se z vštetimi popusti prične pri 33.990 evrih.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 4
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 3,5
Prostornost: 3,5
Varčnost: 3
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 3
Zvočna zatesnitev: 3,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 3
Užitek pri dinamični vožnji: 2,5

Skupna ocena: 3,25

Zakaj kupiti: Privlačen retro imidž in prostorna potniška kabina

Se z našimi ocenami ne strinjate? Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉👍

Jeep Renegade 1.3 GSE PHEV 4xe 240 S, samodejni menjalnik

  • Cena vstopnega modela z vštetim popustom: 33.990 evrov
  • Cena testnega modela brez dodatne opreme s popustom: 36.490 evrov
  • CENIK
  • Bencinski motor: 1.332 ccm, turbobencinski, štirivaljni16V
  • Največja moč bencinskega motorja: 132 kW/180 KM (5.550 vrt./min)
  • Največji navor bencinskega motorja: 270 Nm (1.850 vrt./min)
  • Kompresijsko razmerje: 10,5
  • Največja moč elektromotorja: 44 kW/60 KM
  • Največji navor elektromotorja: 250 Nm
  • Pogon: električni štirikolesni
  • Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
  • Največja hitrost: 199 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 7,1 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu s polno baterijo: 1,3 l/100 km
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu s prazno baterijo: 7,6 l/100 km
  • Zavore: diski
  • Emisije CO2 (po WLTP): 51-53 g/km
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 330/1.277 l
  • Dolžina vozila: 4.236 mm
  • Širina vozila: 1.805 mm
  • Višina vozila: 1.718 mm
  • Medosna razdalja: 2.570 mm
  • Oddaljenost od tal: 201 mm
  • Obračalni krog: 11,07 m
  • Posoda za gorivo: 37 l
  • Masa vozila: 1.770 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev: 1.150 kg (z zavoro), 600 kg (brez zavore)

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj