Terensko navdahnjeni Focus, ki nosi dodatno oznako “Active”, je Fordov odgovor na potrebe in želje trga, ki v današnjem času zelo ceni vse, kar diši po terenskemu.

Ampak če zgolj “diši”, imamo ob tem sami pogosto mešane občutke. Pogosto tovrstni avtomobili zgolj izgledajo terensko, ne prinašajo pa prav nobene omembe vredne tehnične posebnosti. No, pri Focusu je k sreči drugače. Ne gre sicer za terenca, a izboljšave/spremembe so pri tem modelu dovolj občutne, da lahko govorimo o različici, ki ustreza specifičnim potrebam.

Active ima v primerjavi s klasičnim Focusom nekoliko večji odmik od tal in posebno konfiguracijo podvozja. Na zunaj ga boste prepoznali po prednji maski s črno obrobo, strešnih nosilcih, stranskih bočnih oblogah ter unikatnih platiščih.

Podvozje Focusa Active je v primerjavi s klasično različico dvignjeno, in sicer za 30 mm spredaj in 34 mm zadaj. Podvozje je nekoliko bolj “heavy duty”, saj so amortizerji prilagojeni zahtevnejšim podlagam. Vsi Focusi v izvedbah Active se ponašajo z neodvisnim vzmetenjem zadaj.

Sami smo testnemu avtomobilu namenili blažje terenske preizkuse po razmeroma grobem makadamu. Pri tovrstni vožnji novo podvozje zares učinkovito blaži neravnine, kar je dobrodošlo, ko se na primer družina poda do nekoliko bolj odmaknjene plaže, ali pa kakšnega dobrega izhodišča za pohodniško turo.

Razlika v oddaljenosti od tal v primerjavi s klasično različico nikakor ni zanemarljiva, predvsem pa boste zaradi robustnih plastičnih obrob manj v strahu pred kakšnimi praskami. Pomembno je tudi, da za tovrstno vožnjo sama platišča niso prevelikih dimenzij, da robovi niso preveč na udaru. Platišča kot na našem testnem avtomobilu z nekoliko bolj “balonastimi” pnevmatikami so na ta način zelo primerna izbira.

Je pa s takšnim paketom treba računati na nekaj izgube značilne Focusove ostrine v asfaltnih zavojih. Podvozje različice Active je bolj prilagojeno učinkovitemu premagovanju neravnin ter udobju potnikov manj prijaznih podlag. Vozniški paket torej tokrat ni ukrojen po notah voznikov željnih dinamične vožnje, a Focus ima še vedno precej zelo prijetnega vozniškega karakterja.

Za slednjega poskrbi 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik s 114 kW (115 KM) moči. Vozna izkušnja z “navitim” trivaljnikom razmeroma male prostornine je zelo zanimiva. Zelo rad se zavrti v višje območje vrtljajev, pri tem pa zvočna kulisa že blago spominja na tisto iz športne Fieste ST in to seveda preberite kot pozitivno/prijetno lastnost.

Morda je zvočna kulisa trivaljnika nekoliko manj prijetna v nizkem območju vrtljajev pa tudi precej tresljajev boste zaradi znanih lastnosti tovrstnih motorjev občutili na volanskem obroču, ročici menjalnika in stopalkah.

Vse skupaj nekoliko omili blago hibridna tehnologija, ki pomaga pri zaganjanju bencinskega motorja ob delovanju sistema start-stop. To se zgodi popolnoma neslišno, saj za zagon poskrbi elektromotor, ne pa klasični zaganjalnik. Elektromotor z dodatnim navorom pomaga tudi pri močnejšem pospeševanju v nizkem območju vrtljajev, zelo dobrodošel pa je tudi pri višjih avtocestnih hitrostih, saj pogosto izniči potrebo po prestavljanju v nižjo prestavo in priganjanju bencinskega motorja v višje območje vrtljajev.

Najbolj pa velja pohvaliti samo porabo goriva. Ta je na našem testnem krogu pri mešanem ciklu znašala vsega 5,1 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je za avtomobil s tovrstno pogonsko konfiguracijo izvrsten rezultat. Seveda je poraba ob močnejšem priganjanju motorja sorazmerno višja, a enako velja tudi za bolj “ekstremno” ekonomično vožnjo.

Poleg osnovnih, ki jih najdemo že v klasični različici Focusa, ima Active še dva dodatna vozna programa – “slippery” (za vožnjo po spolzkih podlagah) in “trail” (za vožnjo po makadamu). Programa sta zelo dobrodošla predvsem z vidika prilagajanja delovanja asistenčne elektronike, ki vozniku dovoljuje več užitkarske svobode in tudi več manevrskega prostora, ko bi se utegnili znajti v situaciji, da bi se vozilo vkopalo.

Focus Active z uporabnega vidika ne prinaša posebnih sprememb. Ohranja torej vse lastnosti klasičnega karavanskega Focusa, lahko pa tudi kombilimuzinskega. Različica Active je namreč na voljo tudi v kombinaciji s slednjim.

Active je dobra alternativa za tiste, ki si želite klasičnega karavana s pridihom trendovskih križancev. Je tudi za tiste, ki si želite boljše vozniške konfiguracije avtomobila kot pri križancih. Focus Active bo torej uspel prepričati predvsem zahtevnejše voznike, a prepričani smo, da lahko s privlačno zunanjo podobo ponudi tudi močno komponento čustvenega nakupa.

Ford Focus Active karavan, blagi hibrid, 1.0 155 KM

  • Cena vstopnega modela Active brez dodatne opreme: 22.630 evrov
  • Cena testnega modela z dodatno opremo: 30.371 evrov
  • Doplačilo za samodejni menjalnik: 1.820 evrov
  • CENIK
  • Motor: 999 ccm, turbobencinski, trivaljni
  • Največja moč: 114 kW/155 KM (6.000 vrt./min)
  • Največji navor: 190 Nm (1.900-5.500 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji kolesni par
  • Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
  • Največja hitrost: 209 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 9,7 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,1 l/100 km
  • Prostornina prtljažnika: 608 l
  • Dolžina vozila: 4.693 mm
  • Širina vozila: 1.844 mm
  • Višina vozila: 1.504 mm
  • Medosna razdalja: 2.700 mm
  • Posoda za gorivo: 52 l
  • Masa vozila: 1.313 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here