Preizkusili smo novo (tretjo) generacijo modela, ki je pred 15 leti ustvaril segment križancev. Nekdaj je bil to torej pionir, danes pa se ta avto spopada z vsaj dvajsetimi konkurenti v svojem segmentu.

Novi Qashqai je zgrajen na novi platformi alianse CMF-C.

Po zunanjih merah je nekoliko večji od svojega predhodnika, a v resnici deluje zelo kompaktno. To velja za njegov videz in pri občutku na vozniškem sedežu. Slednje je še posebej pomembno dejstvo, saj bo Qashqai kot vozilo zelo razširjenega razreda veliko časa kajpak preživel v mestni gneči.

Ob naključnih ali manj naključnih pogovorih z mimoidočimi smo na našem testu dobili občutek, da so pri Nissanu tokrat z obliko zadeli pravo smer. Pridružujemo se mnenjem velike večine, ki so pohvalili novinčev videz – predvsem njegovo kompaktnost, eleganco in preproste linije.

V primerjavi s predhodnikom je notranjost pridobila na prostornosti, a ne bistveno. Bolj pomembna novost so zelo udobni sedeži, ki postrežejo tudi z masažno funkcijo. Notranjost je še naprej v slogu Nissana zelo preprosto, a lično oblikovana. V mrzlih zimskih dneh smo bili zelo veseli funkcij gretja volana in gretja vetrobranskega stekla.

Hvalimo nov volanski obroč, ki ima poleg všečne oblke tudi zelo smiselno razporeditev tipk do najpomembnejših funkcij. Privajanje in vsakodnevna uporaba sta tako zelo preprosta.

Največji napredek v potniški kabini predstavljajo novi zasloni, ki so v primerjavi z (le osrednjim) zaslonom predhodnika velik korak naprej. So boljši v vseh pogledih in v prvi vrsti delujejo precej sodobno, kar v preteklosti za Nissanove modele nikakor ni veljalo. Problem japonskih avtomobilov zna biti tudi intuitivnost upravljanja, saj pogosto uporabljajo zapletene dostope do menijev in nenavadno razporeditev elementov. Nov sistem v Qashqaiu je zasnovan povsem “evropsko” – torej nekako po okusu evropskih kupcev, katerim je ta avtomobil prvenstveno tudi namenjen.

Pogonski agregat – gre za 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik s 116 kilovati moči – je na področju varčnosti z gorivom zgolj povprečen, a se povsem oddolži s prijetnim delovanjem ter zadovoljivo zmogljivostjo za vsakodnevne potrebe. Na našem testnem krogu smo zabeležili porabo goriva 7,3 litra na 100 prevoženih kilometrov. Seveda je treba v skladu z takšne pogonske kombinacije vedeti, da poraba že z minimalnim priganjanjem dokaj hitro poskoči.

Neskončnostopenjski menjalnik simulira prestavljanje in delovanje klasičnega samodejnega menjalnika.

Za prenos moči na prednji kolesni par skrbi neskončnostopenjski menjalnik (CVT), ki med vozniki običajno naleti na kritike zaradi svojega nadležnega zaganjanja v visoko območje vrtljajev. A v resnici moramo menjalnik pri Qashqaiju pohvaliti, saj je predvsem po zaslugi pametnega načrtovanja programske opreme njegovo delovanje izjemno prijetno. V praksi voznik pravzaprav že kar težko zazna, za katero vrsto menjalnika gre.

Naš testni avtomobil je bil opremljen tudi s štirikolesnim pogonom, ki nam je prišel prav predvsem ob speljevanjih na mokrem in rahlo poledenelem zimskem cestišču. Pogon učinkovito dodaja navor na zadnji par koles, s tem pa skrbi, da se prednji kolesi ne zavrtita v prazno. Pogon ima pet načinov delovanja, ki jih menjamo z velikim vrtljivim gumbom na sredinski konzoli.

Ena najmočnejših odlik novega Qashqaija so asistenčni sistemi. Izpostavljamo predvsem sistem za zadrževanje vozila na sredini voznega pasu in radarski tempomat, ki sta združena v sistem “pro pilot”. Delovanje sistema je dodatno izboljšano po zaslugi novega kapacitivnega volanskega obroča, ki za nemoteno delovanje (to se najbolj občuti na avtocesti) ne zahteva več drobnih zasukov, pač pa zaznava voznikovi dlani.

Qashqai je v luči današnjih rekordno visokih cen na avtomobilskem trgu pravzaprav razmeroma poceni, oziroma vsaj sodi med cenejše v svojem segmentu. Pod črto je zelo močan predvsem na področju voznega udobja ter asistenčnih sistemov, nov oblikovalski jezik pa bo vsekakor botroval naši oceni, da bo ta model ostal med vodilnimi predstavniki svojega segmenta.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 4,5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4
Prostornost: 4
Varčnost: 3,5
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4,5
Zvočna zatesnitev: 4
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Užitek pri dinamični vožnji: 3

Skupna ocena: 4

Zakaj kupiti: Bogat nabor opreme za razmeroma ugodno ceno

Se z našimi ocenami ne strinjate? Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉👍

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 158 CVT MHEV 4WD

  • Cena vstopnega modela po ceniku (brez dodatne opreme): 23.750 evrov
  • Cena testnega modela brez dodatne opreme in s popusti: 34.540 evrov
  • Doplačilo za štirikolesni pogon: 1.500 evrov
  • CENIK
  • Bencinski motor: 1.332 ccm, turbobencinski, štirivaljni
  • Največja moč: 116 kW/158KM (5.500 vrt./min)
  • Največji navor: 270 Nm (1.800-3.750 vrt./min)
  • Pogon: štirikolesni stalni
  • Menjalnik: neskončnostopenjski (CVT)
  • Največja hitrost: 198 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 9,9 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 7,3 l/100 km
  • Zavore: diski spredaj in zadaj
  • Emisije CO2 (po WLTP): 156-160 g/km
  • Emisijska stopnja: Euro 6d full
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 436-479 l
  • Dolžina vozila: 4.425 mm
  • Širina vozila: 1.848-2.084 mm
  • Višina vozila: 1.625 mm
  • Medosna razdalja: 2.665 mm
  • Oddaljenost od tal: 180 mm
  • Oračalni krog: 11,1 (od robnika do robnika), 11,5 (od zidu do zidu)
  • Vstopni kot: 17,3°
  • Izstopni kot: 25,9°
  • Prestopni kot: 17,3°
  • Posoda za gorivo: 55 l
  • Masa vozila: 1.577-1.624 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev: 1.800 kg (z zavoro), 750 kg (brez zavore)

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here