X-Trail je prostoren in varen avtomobil, ki je opremljen s številnimi tehnološkimi bonbončki, katere danes nudi avtomobilska industrija.
A saj veste, nekako tako je kot pri ljubezni na prvi pogled. Ni vedno čisto vse tako, kot ste si sprva predstavljali. In tudi po daljšem soočenju z X-Trailom človek spozna, da po prvih “mestno-terenskih” pričakovanjih sledi soočeje z dejstvom, da pridevnik “mestni” tule morda ni najbolj “na mestu”. 🙂
V notranjosti je X-Traila žal malo načel zob časa in z nestrpnostjo že pričakujemo nov model. Za manj zahtevne lahko rečemo, da je vse povsem korektno, a dejstvo je, da je konkurenca na tem področju že naredila nekaj korakov naprej. Če pustimo dizajn, razporeditev elementov in infotainment ob strani, so materiali v notranjosti na otip in za rokovanje z njimi zelo prijetni in delujejo izredno kakovostno ter čvrsto.
Testni X-Trail je bil opremljen z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 177 KM ter 380 Nm navora. Motor je povsem dovolj zmogljiv za vsakodnevno uporabo, tudi ob nekoliko močnejšem priganjanju. Hvalimo tudi brezstopenjski menjalnik CVT, ki poskrbi za uglajeno in nezahtevno vožnjo (ob bolj krepkem pritisku na stopalko za plin menjalnik simulira prestave in deluje kot klasični “avtomatik”). Moramo še poudariti, da pri X-Trailu kljub CVT menjalniku ni “skuterskega” zaganjanja, ampak menjalnik deluje dokaj uglajeno, zvezno.
Kaj pa ekonomija? Kar se tiče porabe goriva, je naš X-Trail na testnem krogu “spil” 7,6 litra na 100 prevoženih kilometrov pri mešanem ciklu. Kot primerjava – številka je enaka kot pri Škodi Karoqu z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem TSI in 7-stopenjskim DSG-jem ter denimo le deciliter višja kot pri precej manjšem Volvu XC40 z dvolitrskim turbodizlom in 8-stopenjskim “avtomatikom”. Porabo torej lahko opredelimo vsaj kot zadovoljivo, če ne celo kot nizko.
Motorju malo zamerimo zgolj neuglajenost, oziroma glasnost. Dejstvo je, da je avtomobil na zunaj zelo glasen, precej tega hrupa pa uspe priti tudi v potniško kabino. Ampak, saj pravimo, X-Trail je družinski avto za “prave moške”. 😉
Eno najpomembnejših področij, kjer se X-Trail močno odmika od svojih neposrednih konkurentov, so vozne lastnosti. X-Trail se pelje precej bolj podobno Mercedesu razreda G, ali pa celo Jeepu Wranglerju kot na primer njegovemu manjšemu bratu Qashqaiju. Podvozje je zelo robustno in izjemno požira grobe udarce, medtem pa se vseskozi nekoliko tresoče in poskakajoče odziva na blažje neravnine.
Vožnja X-Traila je ukrojena po meri tistih, ki si želimo nekoliko bolj čvrsto poprijeti za krmilo. Teža vozila se občuti, sploh pri bolj dinamični vožnji skozi zavoje in na zaviranjih. Po drugi strani to voznika (pa tudi potnike) navda z občutkom varnosti, ki ga tovrsten (mestni) terenec kajpak mora zagotavljati.
X-Trail je torej lahko terenec v polnem pomenu besede. To mu omogoča predvsem zelo dober štirikolesni pogon, ki po potrebi razporeja pogonsko silo na kolo z najboljšim oprijemom. Sredinski diferencial lahko zaklenete v razmerju 50:50, kar omogoča tudi spopade z res zahtevnimi tereni. Nastavitve pogona upravljate z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli. Smo vse skupaj dobro preizkusili in X-Trail nas niti za trenutek ni želel pustiti na cedilu. Pogon je po našem mnenju torej eden najboljših med primerljivimi vozili.
Če si torej želite vsestransko uporabnega družinskega vozila, ki bo sovpadalo z vašo “možatostjo”, torej X-Trail čaka na vas – naš testni je na volj za slabih 41.000 evrov. V nasprotnem primeru lahko odlično alternativo predstavlja bratski model Renault Koleos, ki v primerjavi z X-Trailom nudi nekoliko več dovršenosti predvsem v notranjosti in boljšo zvočno kuliso.
Ključni podatki testnega vozila [Nissan X-Trail Tekna 2.0 dCi 4WD]:
Cenik
Motor: 1.995 ccm, turbodizelski, štirivaljni vrstni
Moč: 130 kW/177 KM (3.700 rpm)
Navor: 380 Nm (2.000 rpm)
Pogon: Štirikolesni
Menjalnik: Brezstopenjski, CVT
Končna hitrost: 196 km/hČas pospeška 0-100 km/h: 10 s
Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 7,6 l/100 km
Prostornina prtljažnika: 550/1.982 l
Medosna razdalja: 2.705 mm
Zgodbam iz zakulisja naših testov lahko sledite tudi na Instagram profilih @avtoportret.si in @lukagregoric, kjer dogaja na polno. 📸😉