Crafter je vsestransko uporaben kombi, ki se je v zadnjih desetletjih, ne sicer vedno pod tem imenom, uveljavil kot zanesljiv partner obrtnikov. Če je bil prej to še bolj ali manj preoblečen Sprinter, v zadnji generaciji največji Volkswagen Mercedes-Benzu ni več soroden, pač pa je plod lastnega razvoja giganta iz Wolfsburga.
Crafterja lahko uporabljate kot tovorno, delovno vozilo, ali nemara celo kot avtodom (no, ta sliši na ime California).
Na voljo je namreč v treh različnih dolžinskih in treh različnih višinskih izvedbah, kar pomeni, da si ga lahko dimenzijsko povsem prilagodite glede na svoje potrebe.
Crafter sodi v zgornjo polovico kombijev, če jih že želimo razvrstiti na lestvico od premijskih do nizkocenovnih. Vse cene lahko preverite na tej povezavi.
Tehnične podatke vseh razpoložljivih izvedb pa lahko preverite tukaj.
Radi rečemo, da se novodobni kombiji vozijo precej avtomobilsko in novi Crafter pri tem ni izjema.
Dobro zatesnjena kabina in primerna pozicija sedenja omogočata razmeroma visoko mero udobja. Sedeži so zelo udobni in nudijo prijetno vožnjo, za nameček pa lahko za doplačilo izberete ergonomske z AGR certifikatom. To je zelo pomembno, saj službena vozila ponavadi delajo zajetna števila kilometrov, uslužbenci pa v njih preživijo do 8 ur na dan.
Dovolj odzivno in natančno je tudi Crefterjevo krmiljenje, ki zlahka konkurira za najboljše v segmentu. Udobje in vozne lastnosti so tako skoraj na nivoju njegovega manjšega brata Transporterja. Za slednjega je to danes že skoraj samoumevno, medtem ko pri velikih kombijih o kakšnem “avtomobilskem” občutku do nedavnega še nismo mogli govoriti.
Dodatno lahko ta kombi založite tudi z zelo bogato bero asistenčnih sistemov, kar omogoča še večjo mero suverenosti na cesti. Ker gre za dolgo in nepregledno vozilo je dobrodošla izbira na primer vzvratna kamera, ki jo lahko naročite v kombinaciji z zaslonom na dotik.
Novi Crafter je opremljen z dvolitrskim turbodizelskim motorjem. Ta tudi ob večji obremenitvi še vedno omogoča razmeroma ekonomično vožnjo. Če želite paziti na porabo, se slednja lahko ob ugodnih pogojih (npr. pri umirjeni vožnji na regionalki) spusti celo na mejo okoli 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Tokrat smo vozili različico s 140 “konji”, v ponudbi Volkswagna pa imate še dve šibkejši (109 in 114 KM) ter eno močnejšo (BiTDI s 161 KM). Motor našega testnega vozila je dovolj zmogljiv tudi tedaj, ko kombi bolj obremenimo. Motor dobro sodeluje tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je značilno umeščen visoko na sredinski konzoli in je tako vedno hitro “pri roki”. Ročni menjalnik je zelo natančen, a je v ponudbi tudi samodejni, ki bo verjamemo premamil marsikoga.
Naš testni kombi ga ni imel, a v ponudbi je kajpak tudi štirikolesni pogon. Izbira slednjega naj bo pogojena z vašimi potrebami, a Crafter tudi tedaj seveda ne bo kar na lepem postal terenec.
Tovorni prostor Crafterja je že v osnovi zelo lepo zaščiten in opremljen z nekaterimi dodatki, ki služijo za pričvrstitev tovora. Tudi nakladalni rob ni previsok (odvisno od izbire pogona). Zadnja vrata se po želji odpirajo za 180 stopinj. Sami se prevažanju tovora v našem tokratnem testu nismo preveč posvečali, saj je testni Crafter služil kot mobilna delavnica.
Več o opremi, ki “krasi” zadnji del Crafterja pa lahko preberete na TEJ POVEZAVI.
Volkswagen Crafter (različica L4H3)
- Cenik
- Motor: 1968 ccm, turbodizelski štirivaljni vrstni
- Največja moč: 103 kW/140 KM (3500-3600 vrt./min)
- Največji navor: 340 Nm (1600-2250 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: šeststopenjski ročni
- Končna hitrost: 155 km/h
- Poraba na testu pri mešanem ciklu: 8,3 l/100 km
- Prostornina tovornega dela: 13,6 kubičnih metrov
- Dolžina vozila: 683,6 cm
- Širina vozila: 242,7 cm
- Višina vozila: 262,5 cm
- Medosna razdalja: 449,0 cm
- Masa praznega vozila: 2161 kg
- Dovoljena skupna masa: 3500 kg
- Največja nosilnost: 1339 kg
- Največja strešna obremenitev: 150 kg (visoka streha)
- vsi tehnični podatki so na voljo TUKAJ
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.