Med in pred testom novega Golfa smo prejeli kar nekaj vaših vprašanj. O mnenju o dizajnu, dizelskem motorju, voznih lastnostih, digitalnih zaslonih in tako naprej. Ampak najprej bi izpostavili tisto najtežje vprašanje, ki je pravzaprav čisto osnovno.
“Koliko je novi Golf boljši od svojega predhodnika?”

In po dolgem razmisleku lahko zaključimo – Golf osme generacije od Golfa sedme generacije v resnici ni boljši.
Golf osme generacije je od svojega predhodnika predvsem zelo drugačen, pa čeprav po njegovem videzu tega nikakor ne bi mogli soditi. Ampak naj vas ne zavedemo – seveda, na večini področij je Volkswagen pri Golfu naredil korak naprej.

Osmi Golf je močnejši predvsem na področju tehnike – pametne tehnike, ki lajša vožnjo in veča varnost, ter na področju zdaj zares izvrstnih pogonov, ki jih v veliki meri dopolnjuje tudi blaga hibridna tehnologija.
Ampak že Golf sedme generacije je bil na večini področij zelo močan, da ne rečemo vodilni v svojem segmentu. In tudi danes težko rečemo, da je zastarel. Še več, zasledili smo nekatera mnenja, da je v primerjavi z novincem celo bolj premišljeno oblikovan in prijazen za uporabo.

Pa vam kar takoj pojasnimo glavni razlog za deljena mnenja, ki se skriva v notranjosti. Obliko pa tokrat pustimo v presojo vam. Zapišite v komentar, ali bi jo ocenili kot všečno, korektno, ali pa morda nikakor ne po vašem okusu.

V notranjosti novi Golf prinaša digitalno revolucijo. Dva velika digitalna zaslona, skoraj popolna odsotnost fizičnih tipk in prečiščen minimalizem.

In prav to deli mnenja. Morda bi lahko rekli, da je tokrat Golf celo malo pred svojim časom. Veliko ljudi novosti ne sprejema z velikim navdušenjem – saj veste, kako pravijo o starih navadah. In ti ljudje si, tako kot v Golfu sedme generacije, želijo velik vrtljiv gumb za nastavljanje glasnosti radia, pa klasična stikala za upravljanje s klimatsko napravo. No, tega v novem Golfu ni več.
Ampak Volkswagen sprememb ni opravil takole “na hojladri”, temveč zelo premišljeno. Vse kritike na račun intuitivnosti Golfa se nam v resnici zdijo precej krivične. Vse funkcije so na osrednjem zaslonu zelo preprosto dostopne in premišljeno razporejene. Na voljo imamo tudi štiri bližnjice do pogosto uporabljenih funkcij, med katerimi je tudi klimatska naprava.

In ko smo že pri upravljanju klimatske naprave – Volkswagen je zdaj pripravil tudi tako imenovano “pametno” upravljanje. Zgolj navedete svojo “težavo”, ali pa zahtevo in avto vam bo poskušal ustreči. No, sicer pa imamo na voljo tudi klasično upravljanje.
Neposredno pod zaslonom se nahaja drsnik na dotik, kjer zelo preprosto nastavljamo temperaturo, glasnost zvočnega sistema in aktiviramo ogrevanje prednjih sedežev.

Upravljanje s sistemom je, ko avto stoji na mestu, zelo preprosto. Nekoliko bolj zahtevno je biti natančen med samo vožnjo, ampak voznik ima tako ali tako večino funkcij, ki jih potrebuje, na voljo prek klasičnih gumbov na volanskem obroču. Praktično edina pomanjkljivost novega sistema je upravljanje ponoči, saj vrstica na dotik tedaj ni osvetljena.

Med vožnjo bo vozniku na voljo digitalni zaslon, na katerem lahko informacije poljubno prilagajamo. Lahko izpostavite zemljevid, delovanje asistenčnih sistemov, ali vse skupaj preobrazite v obliko klasičnih merilnikov. No, v vsakem primeru lahko na obeh straneh prilagajamo tudi dodatne informacije.

In ko smo že pri vožnji – Golf je tradicionalno vsestranski avto. To pomeni, da bo prevažal mlade, starejše, prostorsko manj zahtevne družine, služil bo kot služben avto ali “rent-a-car”. In zato še je še toliko bolj hvale vredna pametna zasnova voznih lastnosti, oziroma pravilno doziranje dinamike in udobja.

Golf je vozniško odličen. To ne pomeni, da je dinamičen kot na primer Ford Focus, pač pa nudi pravo razmerje med odzivnostjo in mehkobo podvozja ter natančnostjo krmiljenja, da je vožnja lahkotna in sproščujoča. Pravzaprav za volanom zelo uživamo.

In užitka ne pokvari niti turbodizelski motor. Gre za dvolitrski TDI s 110 kilovati oziroma 150 konji. Prav nasprotno. Gre za najboljšo dizelsko izkušnjo v tem segmentu.

Prvi razlog je izvrstna zvočna kulisa, kar v danem primeru pomeni skorajšnjo neslišnost motorja. Pri hitrosti naših avtocestnih omejitev lahko medtem zlahka poslušamo tiktakanje ročne ure. Vsekakor vsakemu priporočamo preizkus – takole, da dobite pravi občutek, kako dobra je lahko takšna vozna izkušnja.

Če bencinski motorji počasi a vztrajno izpodrivajo dizelske, pa imamo tukaj še en argument, zakaj slednji še kar nekaj časa ne bodo odšli na smetišče zgodovine. Na našem testnem krogu smo s točno tem avtomobilom zabeležili porabo skoraj neverjetnih 4,3 litre na 100 prevoženih kilometrov. In pozor, to je povsem normalna vsakodnevna vožnja.

Poraba, ki je tako lahko celo nižja od klasičnih hibridov, bo zagotovo prepričala precej kupcev, ki potrebujejo preverjeno izbiro.

To pomeni varen, zanesljiv in udoben avto za daljše razdalje. No, in če že moramo, ravno izpopolnjeni pogonski sklopi so po našem mnenju največja prednost, ki jo v primerjavi s predhodnikom prinaša osma generacija Golfa.

Če vas digitalizacija, nova oblika in obsežen nabor odlično delujočih asistenčnih sistemov še ne prepričajo, bi vas učinkovitost in uglajenost pogonskih sklopov novega Golfa defenitivno morali.
Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG 1st edition
- Cena vstopnega modela (brez dodatne opreme): 22.913 evrov
- Cena testnega modela (z dodatno opremo): 33.334 evrov
- CENIK
- Motor: 1.968 ccm, turbodizelski, štirivaljni
- Največja moč: 110 kW/150 KM (3.000-4.250 vrt./min)
- Največji navor: 360 Nm (1.600-2.750 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: 7-stopenjski DSG
- Največja hitrost: 222 km/h
- Pospešek 0-100 km/h: 8,8 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 4,3 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 381 l
- Dolžina vozila: 4.284 mm
- Širina vozila: 1.789 mm
- Višina vozila: 1.491 mm
- Medosna razdalja: 2.619 mm
- Masa vozila: 1.465 kg
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.