Volvo XC40 je od svoje predstavitve trdno zasidral svoje mesto med kompaktnimi SUV-ji premijskega segmenta. V vseh različicah nas je ta model prepričal s svojim udobjem, vozniško lahkotnostjo ter preprosto, uporabniku prijazno zasnovo notranjosti. Na začetku leta 2022 je Volvo v Sloveniji predstavil tudi njegovo električno različico z oznako Recharge. Ta je na voljo v različnih izvedbah – z dvema kapacitetama baterije in pogonom na dve ali vsa štiri kolesa.

XC40 Recharge RWD

Tokrat smo preizkusili različico z večjo baterijo ter pogonom na en kolesni par – torej z enim elektromotorjem. XC40 Recharge je bil namreč leta 2023 posodobljen, pri Volvu pa so se odločili, da bo različica z enim motorjem odslej gnana na zadnji in ne več na prednji kolesni par. To pomeni, da je Volvo XC40 Recharge prvi model tega proizvajalca s pogonom na zadnji kolesni par v zadnjih 25 letih. Posodobljena različica je prejela tudi nov elektromotor, kar se odraža v izboljšanem električnem dosegu in učinkovitosti.

Razlog za prehod na zadaj nameščen elektromotor (prvenstveno) ne tiči v voznih lastnostih, temveč v učinkovitosti. Volvo namreč trdi, da je elektromotor na zadnji osi v električnem vozilu teh mer bolj učinkovit kot elektromotor, ki je nameščen spredaj. Podobno odločitev so sprejeli tudi pri Volkswagnu, BMW-ju, MG-ju in Hondi, medtem ko na primer vozila skupine Stellantis in Renault-Nissan še naprej prednost dajejo prednjemu pogonu.

Za razliko od različice XC40 z dvema elektromotorjema (in štirikolesnim pogonom) je elektromotor naše preizkušene različice plod razvoja Volva in ni kupljen od drugih proizvajalcev. Elektromotor je odslej tudi močnejši in zagotavlja 185 kW moči (252 KM), pri Volvu pa pravijo, da so izboljšali tudi hlajenje.

“Na papirju” je torej vse našteto videti zelo zanimivo in obetavno. A seveda nas zanima, kako se je izboljšan pogon modela XC40 Recharge obnesel v praksi – na našem preizkusu.

XC40 Recharge je eden najbolj učinkovitih električnih SUV-jev

Naš testni primerek je bil opremljen z baterijo “bruto” kapacitete 82 kWh, oziroma “neto”/uporabne kapacitete 79 kWh, ki velja za večjo izmed dveh razpoložljivih. Volvo po tovarniških podatkih (po standardu WLTP) obljublja 515 kilometrov električnega dosega z enim polnjenjem, a tudi tokrat se je izkazalo pravilo, da so številke standarda WLTP v praksi zelo težko dosegljive. Lahko se jim približamo zgolj pri izključno mestni vožnji, ki je seveda električnim avtomobilom najbolj pisana na kožo.

Na našem testu smo pri mešanem ciklu dosegli 450 kilometrov z enim polnjenjem in ta številka je pravzaprav zelo impresivna. Pa razložimo.

XC40 Recharge je v poznojesenskih temperaturah (malo nad 10 stopinjami Celzija), ki so za električni avtomobil še vedno dokaj ugodne, dosegal zelo spodobno porabo 17,5 kWh/100 km. Ta podatek je za avtomobil teh mer povsem zadovoljiv, sploh pa moramo poudariti dejstvo, da smo tretjino vožnje opravili po avtocesti s hitrostjo 130 km/h.

To pomeni, da je XC40 Recharge z večjo baterijo povsem primeren avtomobil tudi za uporabnike, ki se pogosteje odpravljate na daljše vožnje. Na daljših vožnjah boste namreč cenili tudi povečano največjo moč polnjenja z enosmernim tokom, ki odslej lahko znaša 200 kilovatov (prej 150 kW), zato boste lahko baterijo z ničle do 80 odstotkov napolnili v približno pol ure.

A hitro polnjenje je v primeru električnih vozil tisto “zasilno”. Poslužimo se ga namreč na daljših poteh, ko moramo avto hitro napolniti in ne vsak dan, saj je za tovrstno uporabo enostavno predrago in nesmiselno. Mi smo tekom testa večinoma polnili na “počasnih” javnih polnilnicah in zato je še toliko bolj pomembno, da je “počasi” pridobljeno energijo naš XC40 zelo učinkovito izrabljal.

Pravzaprav je njegov električni pogon med primerljivimi vozili v samem vrhu po učinkovitosti, s tem pa bo, verjamemo, prepričal tudi najzahtevnejše uporabnike.

Še naprej lahkoten in prijeten za vožnjo

Za nameček pa zadnji pogon vseeno prinaša tudi boljše vozne lastnosti od prednjega. Ne pričakujte, da bo avtomobil “driftal”, bo pa zadek ob odločnih pritiskih na stopalko za pospeševanje zelo živahen in tako ima varnostna elektronika precej dela, da ga ukroti. A to delo varnostne elektronike ni nadležno in vsiljivo, pač pa zadek avtomobila tudi ob zdrsih “lovi” zelo kontrolirano in predvidljivo.

To pomeni lahkotno in preprosto vožnjo, kar soupada tudi s karakterjem tega avtomobila, ko govorimo o njegovih klasično gnanih različicah. Manj pa soupada cena, ki je v primeru električnega vozila (od primerljivi različici) večja za približno tretjino. No, takšnega preračunavanja o smiselnosti nakupa pa smo na današnjem avtomobilskem trgu že tako ali tako dodobra navajeni.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4
Prostornost: 4
Varčnost: 5
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4
Zvočna zatesnitev: 4,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Užitek pri dinamični vožnji: 4

Skupna ocena: 4,38

Zakaj kupiti: Zmogljiv in nadpovprečno učinkovit električni pogon v družbi privlačnega oblikovnega sloga

Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate.

Volvo XC40 E80 Recharge RWD

  • Cena vstopnega modela (te različice) po ceniku (brez dodatne opreme): 61.231 evrov
  • Cena testnega avtomobila: 64.863 evrov
  • CENIK
  • Motor: 1x elektromotor (na zadnji osi)
  • Pogon: dvokolesni, na zadnji par
  • Največja moč: 185 kW/252 KM
  • Največji navor: 480 Nm
  • Baterija: litij-ionska
  • Nominalna kapaciteta baterije: 82 kWh
  • Uporabna kapaciteta baterije: 79 kWh
  • Največja moč polnjenja (DC): 200 kW
  • Največja moč polnjenja (AC): 11 kW
  • Poraba električne energije na testu (mešani cikel): 17,5 kWh/100 km
  • Električni doseg z enim polnjenjem (ob izmerjeni porabi): 451 km
  • Največja hitrost: 180 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 7,3 s
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 452-1.328 l
  • Prostornina prednjega prtljažnika: 31 l
  • Dolžina vozila: 4.440 mm
  • Širina vozila: 1.863-2.034 mm
  • Višina vozila: 1.647 mm
  • Medosna razdalja: 2.702 mm
  • Oddaljenost od tal: 175 mm
  • Obračalni krog: 11,4 (od robnika do robnika), 11,8 (od zidu do zidu)
  • Vstopni kot: 20,1°
  • Izstopni kot: 26,6°
  • Prestopni kot: 16,2°
  • Masa vozila: 2.040 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev: 1.500 kg (z zavoro)
  • Maksimalna obremenitev strehe: 75 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj