Volvo je bil vedno v zgodovini eden vodilnih proizvajalcev, oziroma razvijalcev na področju varnosti. Pri razvijanju čim bolj varnih vozil si varnostni inženirji vedno prizadevajo izdelati avtomobile, ki bodo enako varni za vse, tako za moške kot za ženske, in se pri tem osredotočajo na najbolj ogrožene skupine.
Enaka varnost za vse ni tako samoumevna, kot se zdi. Ženske so bolj izpostavljene tveganju za poškodbe v prometnih nesrečah. To gre pripisati naravnim razlikam v anatomiji in moči, pa tudi ker so bili zgodovinsko gledano moški (kot na številnih drugih področjih) normativ na področju varnosti pri trku, kar dokazuje večina testnih lutk.
VenNa podlagi več kot 50 let raziskav področja varnosti pri dejanskih prometnih nesrečah je družba Volvo Cars ugotovila, katere poškodbe utrpijo moški, ženske in otroci pri različnih trkih, in to znanje prenesla v svoj varnostni inženiring.
Leta 1970 je bila pri družbi Volvo ustanovljena raziskovalna skupina za področje prometnih nesreč. Doslej je skupina zbrala in analizirala podatke več kot 40.000 vozil in 70.000 potnikov. To ji je omogočilo razvoj in izvedbo številnih inovativnih sistemov, ki jih danes ponuja v vozilih Volvo:
• V primerjavi z moškimi so ženske zaradi razlik v anatomiji na splošno bolj
izpostavljene poškodbam v primeru trka od zadaj. Vendar ne na sedežu Volvo, ki
je opremljen s sistemom zaščite vratu (WHIPS) ter združuje robustni vzglavnik in
preudarno obliko za podporo glave in hrbta ter s tem zagotavlja zaščito vratu.
Tehnologija po prvotnem sorazmerno velikem upadu poškodb žensk v vozilih
Volvo s sistemom WHIPS zdaj zagotavlja primerljivo raven tveganja za poškodbe
pri trku od zadaj pri moških in ženskah in je prepolovila tveganje za dolgotrajne
poškodbe v primerjavi s prejšnjimi vozili Volvo.
• Ženske imajo večjo verjetnost kot moški, da v prometni nesreči utrpijo poškodbe
prsnega koša zaradi razlik v skeletni moči. Za optimalno zaščito družba Volvo Cars
stalno razvija konstrukcijo svojih vozil in je za zmanjšanje posledic za potnike
vgradila stranske zračne blazine. Sistem za zaščito med stranskim trčenjem
(SIPS) je osnovan na inteligentni konstrukciji, ki povečuje splošno varnost. Sistem
SIPS skupaj z zračno blazino za zaščito trupa med stranskim trkom zmanjšuje
hude poškodbe prsnega koša pri moških in ženskah za več kot 50 % v primerjavi
z vozili Volvo pred uvedbo te tehnologije.
• Tudi pri razvoju napihljive zračne zavese (IC) je bil poudarek na ženskah. Zaradi
razlik v višini sistem IC pokriva celotno okensko steklo in predstavlja ključni
varnostni element, ki zagotavlja pomembno zaščito za glavo v primeru stranskega
trka. Sistem IC skupaj s sistemom SIPS in zračno blazino za zaščito trupa pri
stranskem trku zmanjšuje tveganje za hude poškodbe glave za približno 75 % v
primerjavi z vozili Volvo pred uvedbo sistema SIPS. IC je bila prva zračna blazina,
ki je izboljšala zaščito potnikov na sprednjih in zadnjih sedežih.
• Da bi dobili več podatkov o odzivanju nosečnic pri trku, so pri Volvo Cars
razvili prvo virtualno testno lutko povprečne velikosti. Računalniški model
omogoča preučevanje področij, kot so premikanje potnika in način zaščite,
ki jo varnostni pas nudi ženski in plodu.
Najnovejši podatki raziskav družbe Volvo Cars so poudarili relativno pomembnost zaščite ledvenega dela hrbtenice oziroma spodnjega dela hrbta pri vseh ljudeh, ne glede na spol in velikost. Nadaljnje analize in študije se osredotočajo na kompleksnost prometnih nesreč, kjer vozilo zapelje s ceste, in s tem povezane poškodbe. Razvita tehnologija, ki je bila prvič vgrajena v XC90 in je zdaj vključena v vsa vozila, izdelana na podlagi prilagodljive produktne arhitekture (SPA), absorbira energijo na sedežih, kar precej presega zakonske varnostne zahteve, ki jih morajo upoštevati izdelovalci avtomobilov.