Oktobra 1981 ustanovljeni Peugeot Talbot Sport, ki ga danes poznamo pod imenom Peugeot Sport, se že štiri desetletja udeležuje tekmovanj na dirkališčih in cestah širom sveta, od najslavnejših prvenstev do najbolj legendarnih preizkušenj v avtomobilskem športu.

Peugeotov dirkalnik na dirki za 24 ur Le Mansa 1993

Francoska ekipa je v svojih vrstah gostila nekatere ekstremne dirkalnike in slovite voznike. Vse od leta 1895 oziroma od zmage na dirki Pariz-Bordeaux-Pariz, ki velja za prvo avtomobilistično dirko na svetu, je znamka Peugeot avtomobilski šport izkoriščala za svoj tehnološki napredek. Danes z najnovejšim dirkalnikom 9X8 in s programom Hypercar za svetovno vztrajnostno prvenstvo FIA (FIA WEC) znamka ambiciozno vstopa v peto desetletje svojega delovanja na področju avtomobilskega športa.

“Avtomobilski šport je za avtomobilsko industrijo izjemen tehnološki laboratorij,poudarja Linda Jackson, generalna direktorica. “Ponuja nam namreč vrhunske možnosti za pospešeni razvoj in napredek. Naša znamka to nujno potrebuje za razvoj svojih modelov in načrtovanje mobilnosti za prihodnost. Tekom svojih 40 let delovanja je Peugeot Sport požel obilo uspehov, si prislužil slavo in pa predvsem postavil temelje za naše sedanje in prihodnje osvajalske pohode. Ta zapuščina narekuje našo prihodnost.

Juha Kankkunen, Peugeot 205 T16, Rally Acropolis 1986

Peugeot Sport, sprva poznan kot Peugeot Talbot Sport, ki ga je ustanovil Jean Todt, je konstruktor legendarni dirkalnikov, kot so 205 T16, 405 T16, 206 WRC, 306 Maxi in 905, katerim so sledili novejši 908, 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR, 3008 DKR, 208 WRX in danes 9X8. Slednji ima ključno vlogo v strategiji za elektrifikacijo znamke, hkrati pa je plod tesnega sodelovanja med ekipama za avtomobilski šport in oblikovanje. 

Laurent Aïello, Peugeot 406 ST, Nürburgring 1998

Če se ozremo v preteklost ekipe, ne moremo spogledati naslovov svetovnega prvaka v reliju ali nedavnih naslovov svetovnega prvaka v reli krosu, uspehov na progah Dakarja iz različnih obdobij, zmag na dirki 24 ur Le Mansa ali na slavni dirki do oblakov Pikes Peak, pa tudi zmag na francoskih dirkališčih in zmagovalnih stopničk formule 1, kjer je ekipa sodelovala v vlogi dobavitelja motorjev.

V 40 letih je ekipa osvojila:

  • 5 naslovov svetovnega prvaka v reliju med konstruktorji (1985, 1986, 2000, 2001, 2002),
  • 4 naslove svetovnega prvaka v reliju med vozniki (Timo Salonen, Juha Kankkunen in dvakrat Marcus Grönholm), 
  • 3 naslove med vozniki in konstruktorji na prvenstvu Intercontinental Rally Challenge (2007, 2008, 2009),
  • več naslovov državnega prvaka v reliju v številnih državah,
  • 3 zmage na dirki 24 ur Le Mansa, in sicer leta 1992 z ekipo Yannick Dalmas-Derek Warwick-Mark Blundell, leta 1993 z vozniki Christophe Bouchut-Eric Helary-Geoff Brabham in nato leta 2009 s trojico Marc Gene-David Brabham-Alex Wurz, 
  • 3 zmage na vzponu na Pikes Peak v letih 1988 (Ari Vatanen), 1989 (Robby Unser) in 2013 (Sebastien Loeb), 
  • naslove prvaka na prvenstvu serije Supertourisme, vključno z najbolj prestižno zmago v Nemčiji z dirkalnikom 406 (Laurent Aiello),
  • 7 zmag na reliju Dakar v letih 1987 (Ari Vatanen), 1988 (Kankkunen), 1989 in 1990 (Vatanen), 2016 in 2017 (Stéphane Peterhansel) in 2018 (Carlos Sainz), 
  • 1 naslov svetovnega prvaka v reli krosu leta 2015.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj