17. oktobra 1994 je v Mladi Boleslav stekla proizvodnja Škode Felicie: naslednica Favorita je bila pred 25 leti prvi model češkega proizvajalca avtomobilov, ki so ga razvili pod okriljem koncerna Volkswagen.

Felicia je žela uspehe v avtošportu in tudi kupci so jo izjemno dobro sprejeli: do leta 2001 je bilo v tovarnah Mladá Boleslav, Kvasiny in Vrchlabí izdelanih več kot 1,4 milijona primerkov te modelske družine, v katero so se poleg kupejevske limuzine uvrščale tudi izvedbe Felicia Combi, Pickup, Vanplus in Fun.

S Felicio se je pred četrt stoletja začelo novo poglavje v zgodovini Škode. Podjetje je leta 1991 postalo del koncerna Volkswagen in je od tedaj že posodabljalo videz prevzetih modelskih serij Favorit, Forman in Pickup. Mejnik za Škodo pa je bila šele predstavitev Felicie: med tehnično zahtevnim, obsežnim izpopolnjevanjem je njen predhodnik dobil kar 1.187 na novo zasnovanih komponent. Kot kupejevska limuzina, Combi, Pickup, Vanplus in Fun je Felicia združila sodobno tehnologijo in svež dizajn s prostorno notranjostjo in atraktivnim razmerjem med ceno in vrednostjo.

Prvi trije modeli Felicie “krščeni” z vodo iz Vltave

Predserijska proizvodnja se je začela 5. septembra 1994 v tovarni Vrchlabí s prvimi 50 prototipi. Izkušnje, ki jih je Škoda pridobila s proizvodnjo teh vozil, je uporabila za optimizacijo proizvodnje Felicie v Mladi Boleslav; proizvodnja je stekla v ponedeljek, 17. oktobra. Prvi serijski model je s tekočega traku zapeljal ob 10.20 tistega dne. Devet dni pozneje, 26. oktobra 1994, je Škoda javnosti predstavila tri primerke nove Felicie v izvedbi s kompaktnim zadkom – lakirane so bile v barvah češke zastave. Takratni nadžupan mesta Praga jih je na Karlovem mostu “krstil” z vodo iz reke Vltave.

Ime modela, Felicia, so pri Škodi izbrali zelo premišljeno: po eni strani je bilo to ime reminiscenca na legendarni kabriolet iz druge polovice petdesetih in z začetka šestdesetih let prejšnjega stoletja, po drugi strani pa je spominjalo tudi na latinsko besedo za srečo, felicitas. Bilo je torej prikladno, da je Škoda enega izmed teh prvih vozil podarila češki družini Ondráček, ki so se ji skoraj ob istem času, kot je potekal krst Felicie, rodili četvorčki.

Proizvodnja in montaža sta izpolnjevali vse strožje standarde kakovosti

Petvratna izvedba s kompaktnim zadkom je Favorit prekašala za 40 mm po dolžini in 15 mm po širini. Prtljažnik je bil večji za 21 litrov. Karoserija se je ponašala z občutno višjo vzvojno togostjo, ki je – v kombinaciji z novimi nosilci koles, izboljšano geometrijo sprednje preme in dodatnim stabilizatorjem za zadnji kolesi – temeljito znižala raven hrupa in izboljšala udobje vzmetenja. Višja je bila tudi raven varnosti. Proizvodnja in montaža novega modela sta izpolnili stroge standarde kakovosti, o čemer je pričal certifikat o standardu ISO 9002. Tovarna motorjev v Mladi Boleslav je kot prva tovarna družbe Škoda Auto ustrezala visokim zahtevam.

Kot osnovni agregat so za Škodo Felicio najprej uporabili štirivaljni bencinski motor z gibno prostornino 1289 cm3, ki je bil na voljo v izvedbah z močjo 40 kW (54 KM) in 50 kW (68 KM). Leta 1995 sta se jima pridružila močnejši 1,6-litrski motor MPI z močjo 55 kW (75 KM) in 1,9-litrski dizelski motor z močjo 47 kW (64 KM).

Različice Felicie v obliki gospodarskih vozil pišejo zgodbo o uspehu

Leta 1995 je Škoda modelsko družino razširila za še prostornejšo Felicio Combi, avgusta istega leta pa sta v tovarni Kvasiny s tekočega traku zapeljala dostavnik Felicia Vanplus in Felicia Pickup. Na osnovi kesonarja je bilo poleg tega izdelanih pribl. 4.000 vozil za prosti čas Felicia Fun – poleg rumeno lakirane karoserije je bila njen zaščitni znak tudi prilagodljiva notranjost z zasnovo 2+2 sedeža. Gospodarska vozila so bila zelo priljubljena: med letoma 1996 in 2000 je Škoda izdelala skoraj 19.000 primerkov vozil, ki so se v Južni Ameriki uspešno prodajala pod imenom Volkswagen Caddy.

S Felicio so si v Škodin modelski program utrle pot številne, za tisti čas sodobne opcije opreme, npr. sistem ABS, do 4 varnostne blazine, klimatska naprava, servo volan, po višini nastavljiva in ogrevana sprednja sedeža, visokokakovostne usnjene sedežne prevleke in potovalni računalnik. Kot poklon 100-letnici ustanovitve podjetja je češka znamka leta 1995 predstavila tudi luksuzno izvedbo Felicie, poimenovano Laurin & Klement. Sledilo je še več atraktivnih posebnih modelov, npr. Felicia Atlanta kot obeležitev poletnih olimpijskih iger leta 1996. Zaradi privlačnega dizajna ter odličnega razmerja med opremljenostjo in ceno je bil model izjemno priljubljen.

Felicia v izvedbi Kit Car na startu svetovnega prvenstva v rallyju

Škoda Felicia je svojo vsestranskost dokazala tudi v motošportu. Med letoma 1995 in 1997 je Felicia v ustrezni izvedbi Kit Car nastopila na svetovnem prvenstvu v rallyju in si že v prvi sezoni izborila tretje mesto v svojem razredu. Leta 1996 sta švedska voznika Stig Blomqvist in Benny Melander s Škodo Felicio zasedla tretje mesto v skupni razvrstitvi na angleškem prvenstvu RAC Rallye in zmagala v razredu Kit Car z gibno prostornino do 2,0 litra. Na svetovnem prvenstvu leta 1997 je Škoda s Felicio zasedla drugo mesto v svojem razredu. Nato sta zgodbo o uspehu Felicie Kit Car nadaljevala nova Octavia Kit Car in od sezone 1999 naprej Octavia WRC.

Februarja 1998 je Škoda na trg pripeljala prenovljeno Felicio. Produktna prenova je prinesla sodobno zasnovane žaromete in prilagojeno mrežo hladilnika S tem je vstopni model prevzel novi oblikovalski slog, ki je pred tem zaznamoval že večjo Octavio. Junija 2001 se je po 1.401.489 izdelanih primerkih kariera Škode Felicie končala. Njena naslednica je še danes uspešna Fabia, ki je na trg prišla že leta 1999. 

PROIZVODNJA ŠKODE FELICIE
RazličicaČasovno obdobjeŠtevilo vozil
Škoda Felicia1994–2001915.843 vozil
Škoda Felicia Combi1995–2001351.905 vozil
Škoda Pickup1995–2001124.565 vozil
Škoda Felicia Fun/Vanplus1996–20009.176 vozil
SKUPAJ
1.401.489 vozil

Opomba: med letoma 1996 in 2000 je Škoda dodatno proizvedla še skoraj 19.000 vozil Felicia Pickup pod blagovnim imenom Volkswagen Caddy.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj