S tem ko je bil 2. marca letos v Ženevi novi 208 izbran za “evropski avto leta 2020”, je znamka Peugeot šestič prejela eno najbolj zaželenih avtomobilskih nagrad v Evropi.
S to nagrado je bilo pred tem okronanih še pet Peugeotov iz različnih avtomobilskih segmentov.
Peugeot 504, petvratna limuzina visokega razreda (1969). Peugeot 405, petvratna limuzina visokega razreda za širok krog potrošnikov (1988). Družinski kompaktni limuzini Peugeot 307 (2002) in Peugeot 308 (2014). SUV Peugeot 3008 (2017) pa je prvo športno terensko vozilo, ki je osvojilo to trofejo od začetka njenega podeljevanja v letu 1964.
Peugeot 504, prvi naziv za prečudovite “oči Sophie Loren”
Če želimo spoznati prvega Peugeotovega dobitnika naziva “evropski avto leta”, se moramo vrniti več kot pol stoletja v preteklost. Leta 1969 je Peugeot 504 postal prvo vozilo znamke, ki je osvojilo to nagrado. Velika petvratna limuzina je naznanjala vzpon modelov srednjega razreda. Po tehnični plati je vozilo šlo po stopinjah Peugeota 404.
Njegov videz je bil plod sodelovanja med oblikovalskima studioma Peugeot in Pininfarina. Pininfarina je bil zaslužen za bočne linije in znameniti prelom pokrova prtljažnika, oblikovalski studio Peugeot pa za prednji del, o katerem je italijanski oblikovalec po obupani opustitvi projekta dejal, da “ima oči Sophie Loren”.
Po zaslugi svoje vzdržljivosti si je Peugeot 504 prisvojil več zmag na afriških relijih: vzhodno afriški safari (East African Safari), reli Maroko in reli Bandama.
Prvi “evropski avto leta” znamke Peugeot je bil proizveden v 3.713.356 primerkih, od tega je bilo 2.644.326 petvratnih limuzin, in sicer v obdobju od leta 1968 do 2005.
Peugeot 405, skoraj soglasna razglasitev
Skoraj dve desetletji kasneje, leta 1988, so z nazivom “evropski avto leta” okronali še eno petvratno limuzino – to je bil Peugeot 405. Kar 54 od skupno 57 članov žirije mu je dodelilo najvišjo oceno. Prek svojih estetskih značilnosti, ki jih je podedoval od Peugeota 205, je model 405 dajal poudarek udobju. Opremljen je bil z novimi tehnologijami, kot sta bila na primer zavorni sistem ABS in turbodizelski motor 1.9 z 90 “konjskimi močmi”.
Peugeot 405 je bil na voljo tudi v izvedenki Mi16, ki je v času svojega lansiranja predstavljala pravo prelomnico. Njegovih 160 “konjskih moči” je izkoriščalo najbolj učinkovito tehnologijo motorjev iz tistega obdobja: sistem s 4 ventili na valj.
Za volanom izvedenke kupe za vzdržljivostni reli, ki je izšla iz petvratne limuzine, je Ari Vatanen leta 1989 in 1990 zmagal na reliju Pariz-Dakar. Njegovi mehanski deli so bili zasnovani po zgledu modela 205 Turbo 16. Dirkač Ari Vatanen je z izvedenko, ki je izšla iz modela 405 T16, leta 1988 in 1989 slavil zmago tudi na gorski dirki Pikes Peak International Hill Climb. Vsi se ga še danes spominjamo po filmu “Climb Dance”, v katerem so posneli njegov legendarni vzpon.
Peugeot 405 pa ni osvajal le športne podvige, temveč je z več kot 5 milijona prodanih primerkov širom celega sveta postal resnično priljubljen pri vseh.
Peugeot 307, prostorna in praktična petvratna kombilimuzina
Leta 2002 je Peugeot 307 predstavil optimalno ravnovesje nove generacije visokih in prostornih kompaktnih vozil za družinsko rabo, ki so se začenjala pojavljati na trgu. S to posebnostjo si je štirinajst let po Peugeotu 405 prisvojil naziv “evropski avto leta 2002”.
Peugeot 307 se je od svojih tekmecev ločil po visoki karoseriji, ki je potnikom omogočala bolj enostaven dostop do vozila. Njegov dizajn zunanjosti je bil zasnovan po zgledu Peugeota 206. Po zaslugi vetrobranskega stekla velikih dimenzij je omogočal veliko boljšo vidljivost naprej. Prostorna, funkcionalna in vsestransko uporabna notranjost je nastala po navdihu enoprostorskih vozil.
Poleg tega je Peugeot 307 uvedel tako imenovano pravilo “marjetice”, s katerim so bile vpeljane številne karoserijske različice: 3-, 4- in 5-vratne limuzine, karavani, izvedenke SW (Station-Wagon) ali CC (kupe kabriolet), pri čemer pa ne smemo pozabiti na 307 WRC, ki je leta 2004 in 2005 na svetovnem reli prvenstvu v nasledil dirkalnik 206 WRC.
Po celem svetu je bilo prodanih več kot 3,7 milijona vseh karoserijskih različic Peugeota 307.
Peugeot 308, nagrada za eleganco in vozne lastnosti
S Peugeotom 308 so oblikovalci in inženirji leta 2014 predstavili moderno petvratno limuzino z elegantnim dizajnom. Po zaslugi nove modularne konstrukcijske osnove EMP2 je novi 308 pridobil kompaktne dimenzije in znižano maso (-140 kg v primerjavi s svojim predhodnikom), s katerimi sta njegova lega na cesti in krmiljenje občutno izboljšala.
Voznikovo mesto novega vozila 308 je bilo zasnovano povsem na novo: kompakten volan, instrumentna plošča v višini oči, visoka sredinska konzola in velik 9,7-palčni zaslon na dotik. Peugeotov i-Cockpit, ki je nastal po navdihu konceptnega vozila SR1, je v svet avtomobilizma uvedel zanimivo novost in se je uveljavil kot najbolj prepoznaven element osebnih vozil znamke Peugeot.
Po celem svetu je bilo od njegovega lansiranja ob koncu leta 2013 prodanih 1,7 milijona primerkov vseh karoserijskih različic Peugeota 308.
Peugeot 3008, prvi SUV proglašen za “evropski avto leta”
Peugeot 3008 je bil leta 2017 prvi SUV, ki so mu podelili to trofejo od njenega nastanka leta 1964. 3008 predstavlja vizijo znamke Peugeot v segmentu SUV-jev na trgih, kjer je povpraševanje po tej karoserijski različici postalo nepotešljivo.
Leta 2016 je ekipa Peugeot Sport predstavila 3008 DKR. S trojno zmago leta 2017 in najvišjo stopničko leta 2018 se je ta dirkalnik zapisal v zgodovino dosežkov relija Dakar.
Po celem svetu je bilo od njegovega lansiranja ob koncu leta 2016 prodanih 900.000 primerkov Peugeota 3008.