Pomembna dediščina: Kot naslednica priljubljenega modela Škoda Favorit je Felicia prinesla številne sodobne tehnologije in lastnosti. Med letoma 1994 in 2001 je bilo proizvedenih več kot 1,4 milijona enot. Model je bil na voljo kot hatchback, karavan, poltovornjak in v drugih izvedbah. Škoda Felicia Kit Car je nadgradila uspeh modela Favorit tudi na Svetovnem prvenstvu v reliju

Škoda Felicia je bila prvič predstavljena oktobra 1994 kot sodobna petvratna kombilimuzina in naslednica modela Favorit. Šest mesecev kasneje je sledila praktična karavanska različica. Felicia je bil prvi avtomobil, razvit v sodelovanju s skupino Volkswagen po združitvi leta 1991. Med letoma 1994 in 2001 je bilo proizvedenih več kot 1,4 milijona modelov Felicia, ki je dosegla uspehe tudi v motošportu.

Svetovna premiera Škode Felicia se je odvila 26. oktobra 1994 na ikoničnem Karlovem mostu v Pragi. Proizvodnja novega modela se je začela že septembra v tovarni Vrchlabí, sledila je tovarna v tovarni Mlada Boleslav 17. oktobra 1994. Felicia je bila prvi avtomobil, razvit po tem, ko je skupina Volkswagen pridobila delež v Škodi leta 1991. S tem je Škoda dobila dostop do napredne tehnologije, motorjev ter sodobnih varnostnih in udobnostnih funkcij, kar je prispevalo k uspehu modela Felicia.

Začetek nove dobe

Modelna paleta Felicie je izšla iz temeljite prenove prejšnjega modela Škoda Favorit. Felicia je imela novo zasnovo, bila je 40 mm daljša in 15 mm širša kot Favorit, kar je povečalo tudi prostornino prtljažnika za 21 litrov, na skupno 272 litrov.

Osnovni motor je bil bencinski štirivaljnik s prostornino 1.289 ccm, na voljo v dveh različicah z močjo 40 kW in 50 kW. Leta 1995 so predstavili močnejši motor 1.6 MPI (55 kW) in atmosferski dizelski motor 1.9 D (47 kW). Zaradi tesnega sodelovanja s skupino Volkswagen so Felicii med proizvodnjo dodali sodobne funkcije, kot so ABS, do štiri zračne blazine, servo volan, klimatska naprava, računalnik na armaturni plošči, ogrevani sprednji sedeži in usnjeno oblazinjenje. Škoda Felicia je bila leta 1994 izbrana za avto leta na Češkem.

Različice karoserije: praktične in zabavne

Junija 1995 so modelno paleto razširili s karavansko različico, ki je merila 4.205 mm v dolžino in ponujala 447 litrov prtljažnega prostora. Avgusta 1995 so v tovarni Kvasiny začeli proizvajati uporabne različice – Pickup in Vanplus. Poleg tega je bilo na osnovi modela Pickup izdelanih več kot 4.000 enot modela Škoda Felicia Fun, namenjenih za prostočasne dejavnosti. Ta edinstveni avtomobil, prepoznaven po rumeni barvi, je imel nenavadno razporeditev sedežev 2+2, z zložljivo klopjo na tovornem prostoru za zadnje potnike.

Februarja 1998 so Felicii izvedli večjo prenovo, ki je zunanjo podobo uskladila z oblikovalsko smerjo, ki jo je uvedel večji model Octavia (v proizvodnji od leta 1996). Z nadgradnjo se je dolžina Felicie povečala za 28 mm, pri karavanski različici pa za 32 mm. Dodali so tudi nove barve karoserije in dodatne možnosti opreme.

Posebne izdaje in uspehi v motošportu

V času svoje proizvodnje je bila Škoda Felicia na voljo v različnih posebnih izdajah. Leta 1995 so prvič predstavili luksuzno različico Laurin & Klement. Leto kasneje je izšla posebna izdaja Atlanta v čast poletnim olimpijskim igram. Druge izdaje so vključevale Sport Line, Color Line, Excellent, Magic, Family in Mystery, ki je bila navdihnjena z motivi praške astronomske ure. Ko je junija 2001 s proizvodnega traku zapeljala zadnja Škoda Felicia, je skupna proizvodnja dosegla 1.401.489 vozil.

Felicia je svojo robustnost, vzdržljivost in vsestranskost dokazala tudi v motošportu, ko je med letoma 1995 in 1997 nastopala na Svetovnem prvenstvu v reliju, kjer je pogosto dosegala odlične rezultate. Škoda Felicia Kit Car je bila opremljena z motorji s prostornino 1,3, 1,5 in kasneje 1,6 litra, pri čemer je zadnjo različico Škodin motošportni oddelek prilagodil tako, da je dosegala do 174 konjskih moči. Med svojo reli kariero si je Škoda Felicia Kit Car pridobila sloves zanesljivega in dobro vodljivega vozila, podobno kot njene serijske različice, ki še danes ostajajo v uporabi.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj