Ko je Audi pred štirimi leti lansiral električnega križanca z imenom e-tron, je ta zanj pomenil resen vstop na trg prestižnih električnih avtomobilov. Letos je model deležen prenove, h kateri poleg izboljšane učinkovitosti spada tudi novo poimenovanje in Audijev nov emblem. Uspešno zgodbo (prodanih je bilo 150.000 primerkov) bo tako nadaljeval Audijev novi zastavonoša v segmentu električnih SUV-jev – Q8 e-tron. Še vedno bosta na voljo dve izvedenki – klasična (SUV) ter »kupejevska« z oznako Sportback.

Zunanjost je osvežena.

Skoraj petmetrsko vozilo se oblikovno sklada z ostalimi modeli iz Audijeve ponudbe električnih avtomobilov in se tudi od predhodnika na tem področju bistveno ne oddaljuje. Novost, ki jo nemški proizvajalec premierno uvaja na modelu Q8 e-tron je spremenjen logotip, ki je odslej dvodimenzionalen, bolj kontrasten in brez kroma. S tem želijo pri Audiju poenotiti pojavljanje logotipa na avtomobilih, v njihovih kabinah, na zaslonih pametnih telefonov, plakatih ipd. Predstavniki dodajajo, da pri podjetju razvijajo tudi povsem unikaten slog pisave »Audi Type«, ki ga bomo v prihodnosti lahko uzrli le na avtomobilih in izdelkih povezanih z blagovno znamko Audi.

Audijevi tradicionalni krogi so postali dvodimenzionalni in brez kroma.

Z medosno razdaljo 2928 milimetrov pri Audiju obljubljajo dovolj prostora tudi za večje osebe v drugi vrsti, ob tem pa prtljažnik premore 569 litrov (528 litrov v različici Sportback). Sicer pa je kabina zasnovana po preverjenem receptu iz drugih aktualnih modelov – upravljanje funkcij poteka preko dveh zaslonov na dotik velikosti 10,1 in 8,6 palcev, voznik pa bo podatke o vožnji lahko spremljal tudi preko digitalne instrumentne plošče.

Kabina je zasnovana po preverjenem receptu in je podobna kabinam iz ostalih aktualnih Audijevih modelov.

Kupec bo lahko izbiral med tremi pogonskimi sklopi z električnim štirikolesnim pogonom. V vseh treh primerih je poleg klasične različice na voljo še izvedenka Sportback.

Q8 50 e-tron premore 250 kW (335 KM) moči in 664 Nm navora, baterijski paket s kapaciteto 89 kWh pa bo po besedah proizvajalca zadostoval za 491 kilometrov električnega dosega, oziroma 505 kilometrov pri različici Sportback.

Q8 55 e-tron se ponaša s skupno močjo 300 kW (402 KM) in navorom 664 Nm. Baterijski paket s kapaciteto 106 kWh bi naj z enim polnjenjem zagotavljal do 582 prevoženih kilometrov (do 600 kilometrov pri različici Sportback).

Najmočnejša različica je SQ8 e-tron. To poganjajo trije elektromotorji in razpolaga s skupno močjo 370 kW (496 KM) in 973 Nm navora. Baterija, ki je enaka kot pri modelu Q8 55 e-tron, bi bo besedah proizvajalcev morala zadostovati za do 494 kilometrov vožnje (513 kilometrov pri različici Sportback).

Ob vseh treh pogonskih sklopih sta na voljo klasična SUV različica in izvedenka Sportback.

Baterijska paketa manjše kapacitete omogočata polnjenje z največjo močjo 150 kW, medtem ko večja baterija omogoča polnjenje z močjo do 170 kW. V tem primeru se baterija v idealnih pogojih od 10 do 80 odstotkov napolni v približno 31 minutah. Na domači vtičnici bo polnjenje potekalo z močjo do 11 kW (opcijsko 22 kW) – v tem primeru se bo vozilo popolnoma napolnilo v približno devetih urah in 15 minutah, oziroma štiri ure in pol prej v primeru polnjenja z 22 kilovati.

Prihod v evropske salone je predviden konec februarja 2023, cene pa se bodo na nemškem trgu gibale od 74.400 evrov naprej.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj