Ko je Audi pred štirimi leti lansiral električnega križanca z imenom e-tron, je ta zanj pomenil resen vstop na trg prestižnih električnih avtomobilov. Letos je model deležen prenove, h kateri poleg izboljšane učinkovitosti spada tudi novo poimenovanje in Audijev nov emblem. Uspešno zgodbo (prodanih je bilo 150.000 primerkov) bo tako nadaljeval Audijev novi zastavonoša v segmentu električnih SUV-jev – Q8 e-tron. Še vedno bosta na voljo dve izvedenki – klasična (SUV) ter »kupejevska« z oznako Sportback.
Skoraj petmetrsko vozilo se oblikovno sklada z ostalimi modeli iz Audijeve ponudbe električnih avtomobilov in se tudi od predhodnika na tem področju bistveno ne oddaljuje. Novost, ki jo nemški proizvajalec premierno uvaja na modelu Q8 e-tron je spremenjen logotip, ki je odslej dvodimenzionalen, bolj kontrasten in brez kroma. S tem želijo pri Audiju poenotiti pojavljanje logotipa na avtomobilih, v njihovih kabinah, na zaslonih pametnih telefonov, plakatih ipd. Predstavniki dodajajo, da pri podjetju razvijajo tudi povsem unikaten slog pisave »Audi Type«, ki ga bomo v prihodnosti lahko uzrli le na avtomobilih in izdelkih povezanih z blagovno znamko Audi.
Z medosno razdaljo 2928 milimetrov pri Audiju obljubljajo dovolj prostora tudi za večje osebe v drugi vrsti, ob tem pa prtljažnik premore 569 litrov (528 litrov v različici Sportback). Sicer pa je kabina zasnovana po preverjenem receptu iz drugih aktualnih modelov – upravljanje funkcij poteka preko dveh zaslonov na dotik velikosti 10,1 in 8,6 palcev, voznik pa bo podatke o vožnji lahko spremljal tudi preko digitalne instrumentne plošče.
Kupec bo lahko izbiral med tremi pogonskimi sklopi z električnim štirikolesnim pogonom. V vseh treh primerih je poleg klasične različice na voljo še izvedenka Sportback.
Q8 50 e-tron premore 250 kW (335 KM) moči in 664 Nm navora, baterijski paket s kapaciteto 89 kWh pa bo po besedah proizvajalca zadostoval za 491 kilometrov električnega dosega, oziroma 505 kilometrov pri različici Sportback.
Q8 55 e-tron se ponaša s skupno močjo 300 kW (402 KM) in navorom 664 Nm. Baterijski paket s kapaciteto 106 kWh bi naj z enim polnjenjem zagotavljal do 582 prevoženih kilometrov (do 600 kilometrov pri različici Sportback).
Najmočnejša različica je SQ8 e-tron. To poganjajo trije elektromotorji in razpolaga s skupno močjo 370 kW (496 KM) in 973 Nm navora. Baterija, ki je enaka kot pri modelu Q8 55 e-tron, bi bo besedah proizvajalcev morala zadostovati za do 494 kilometrov vožnje (513 kilometrov pri različici Sportback).
Baterijska paketa manjše kapacitete omogočata polnjenje z največjo močjo 150 kW, medtem ko večja baterija omogoča polnjenje z močjo do 170 kW. V tem primeru se baterija v idealnih pogojih od 10 do 80 odstotkov napolni v približno 31 minutah. Na domači vtičnici bo polnjenje potekalo z močjo do 11 kW (opcijsko 22 kW) – v tem primeru se bo vozilo popolnoma napolnilo v približno devetih urah in 15 minutah, oziroma štiri ure in pol prej v primeru polnjenja z 22 kilovati.
Prihod v evropske salone je predviden konec februarja 2023, cene pa se bodo na nemškem trgu gibale od 74.400 evrov naprej.