“Everesting” je po pravilih preprost, a fizično zahteven izziv, na katerem si športnik izbere klanec in ga brez daljšega počitka premaguje tako dolgo in tolikokrat, da doseže skupno premagano višino 8.848 metrov. Izziva se pogosto lotevajo kolesarji in pohodniki, tokrat pa mu je bil podvržen popolnoma električni Jaguar I-Pace.

Za volan I-pacea je sedla uspešna olimpijska kolesarka Elinor Barker in kilometre nizala na najvišji asfaltirani cesti v Združenem kraljestvu, ki vodi na goro Great Dun Fell. Na vrh se je z električnim Jaguarjem povzpela 16,2-krat ter z vsakim vzponom napredovala za 547 višinskih in 5.800 dolžinskih metrov.

Goro kolesarji imenujejo kar britanski Mont Ventoux, ki predstavlja prizorišče enega najtežjih vzponov na kolesarski dirki Tour de France od leta 1951. Ozka cesta do vrha vozniku postreže s številnimi serijami zavitih ovinkov in nakloni do 20 %. Izziv je bil še bolj zahteven zaradi temperatur, ki se proti vrhu (848 m) spustijo tudi do ničle in bateriji ne delajo usluge.

Od začetka do konca izziva je I-Pace premagal slabih 200 kilometrov, ob doseženem cilju pa je baterija imela stanje napolnjenosti 31 %, kar bi zadostovalo še za dodatnih slabih 130 kilometrov.

Ključ do učinkovitega premagovanja kilometrov je bil Jaguarjev sistem za regenerativno zaviranje, ki je bil razvit s pomočjo znanja in tehnologije v Jaguarjevi Formule E. Tovrstni sistem lahko najdemo tudi v ostalih električnih avtomobilih in opravlja funkcijo pretvarjanja kinetične energije ob zaviranju v električno, s katero se potem baterija sproti polni.

Da je voznica lahko optimalno premagovala višinske kilometre, so ji pomoč nudili tudi Jaguarjevi inženirji in člani ekipe Jaguar Racing.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here