Slovenski uvoznik vozil znamke Volvo te dni v Ljubljani predstavlja predserijski primerek električnega križanca EX30. Med prvimi smo si ogledali za znamko izjemno pomemben model, ki izstopa iz množice – po besedah predstavnikov gre namreč za prvi mali premijski SUV, ki (zaenkrat) na trgu nima neposredne konkurence.

Kompakten in okolju prijazen

Novinec je z dolžino 4.233 mm, širino 1.836 mm in višino 1.555 mm znamkin najmanjši SUV, ki se lahko primerja recimo s Peugeotom 2008 in Renault Capturjem. Prostorskih čudežev tako ne moremo pričakovati. Oblikovno EX30 sledi smernicam znamke – sprednji žarometi so tako v obliki Thorovega kladiva, prepoznavni svetlobni podpis pa novinec nosi tudi na zadnjem delu.

Notranjost je v znamenju trajnostnega razvoja – pri Volvu namreč trdijo, da je EX30 njihov model z najmanjšim ogljičnim odtisom doslej. Na voljo so štiri oblike notranjosti – Breeze, Pine, Indigo in Mist. V nobenem primeru v kabini ne bomo našli usnja, večina materialov pa je recikliranih.

Oblikovalci so tudi pri modelu EX30 poskrbeli za prepoznavne svetlobne podpise.

Prečiščena notranjost

Tako kot pri Tesli voznik vse informacije o vožnji prejema preko le enega pokončnega zaslona, ki meri 12,3 palca. Med sedežema je na prvi pogled klasičen naslon za roko, v resnici pa gre za tunelno konzolo, iz katere je moč izvleči predal. Posebnost je tudi Harman Kardon ozvočenje, pri katerem zvok zagotavlja devet zvočnikov vgrajenih kar v armaturno ploščo. Občutek prostornosti poveča panoramska streha, ki zavzema velik del strešne površine.

Kot se za sloves znamke spodobi, EX30 po najvišjih stopničkah sega tudi na področju varnosti. Predstavniki poleg širokega nabora serijske opreme izpostavljajo še sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu, ki se ga aktivira ob vklopu smernika, in sistem za pomoč pri razdalji do tovornjaka.

V kabini kraljuje 12,3-palčni pokončni zaslon na dotik.

Do stotice v 3,6 sekunde

Ko pride do pogona, lahko kupec izbira med LFP baterijo kapacitete 51 kWh in NMC baterijo kapacitete 69 kWh. Prva po standardu WLTP zadostuje za 344, druga pa za 476 kilometrov dosega.

V obeh primerih elektromotor na zadnji osi zagotavlja moč 200 kW (272 KM). Na voljo je tudi izvedenka z dvema elektromotorjema, v tem primeru skupna moč znaša 315 kW (428 KM), kar v praksi pomeni izstrelitev do stotice v pičlih 3,6 sekunde – s tem dejstvom EX30 postaja tudi Volvo z najboljšimi pospeški doslej, kar je glede na urban karakter avtomobila kar malce nepričakovano.

Kljub temu, da se bo verjetno najpogosteje znašel v mestnih središčih, bo EX30 zmožen močnih pospeškov.

Ob razkritju se je govorilo o vstopni ceni okrog 36 tisočakov, a se je izkazalo, da smo se te informacije razveselili prehitro – v Sloveniji se cene namreč pričnejo pri slabih 40 tisočakih, medtem ko bo za najzmogljivejšo različico potrebno odšteti 53.436 evrov.

Slovenski zastopnik je nekaj prednaročil že prejel, prvi kupci pa bodo lahko v svoja vozila sedli v začetku prihodnjega leta.

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj