Strokovnjaki trdijo, da lahko barve vplivajo na naše razpoloženje in na naše odzive, celo na to, koliko všečkov dobimo na družbenih omrežjih.

Zdaj Ford raziskuje, kako bi lahko uskladitev barve glede na različne situacije podaljšala doseg električnega vozila.

Novi baterijsko električni minibus Transit Smart Energy Concept uporablja ambientalno osvetlitev, da imajo potniki občutek toplote (z rdečo svetlobo) ali hladne svežine (z modro svetlobo). To naj bi pomagalo zmanjšati obremenitev klimatske naprave in vozilo s prihranjeno energijo premaga več kilometrov.

Za učinkovitejša električna vozila

Raziskava ameriškega Državnega laboratorija za obnovljive energije (National Renewable Energy Laboratory) je pokazala, da lahko uporaba klimatske naprave v baterijskem električnem vozilu doseg vožnje zmanjša za do 50 odstotkov. Vozila z večjo kabino, kot so minibusi, potrebujejo več energije za vzdrževanje temperature v notranjosti in zagotavljanje prijetnega občutka vsem potnikom.

Ford je testiral svoje novo konceptno vozilo z 10 sedeži v ‘vremenski tovarni’ Fordovega okoljskega preskusnega centra v Kölnu. Voznik je lahko na zaslonu v sredinski konzoli nadziral temperaturno stanje vseh potniških sedežev, potnike pa sta čakali simulaciji zimskega dneva z 0 °C in poletnega dneva s 30 °C, pri katerih so morali oceniti zaznano raven udobja na osnovi občutka prevelikega mraza ali prevelike vročine.

V obeh primerih je ambientalna osvetlitev prispevala k zmanjšanju porabe energije klimatske naprave: za 3,3 odstotka pri hlajenju in 2,5 odstotka pri ogrevanju.

Transit Smart Energy Concept prinaša različne inovacije za optimalno uporabo energije in zmanjšanje temperaturnih izgub:

  • šest na strehi nameščenih solarnih plošč polni 12-voltno baterijo za napajanje ogrevanja sedežev, osvetlitve kabine in vgrajene električne sistem;
  • sistem za rekuperacijo toplote, ki uporablja odpadno toploto sestavnih delov pogonskega sklopa, zunanji zrak in zrak v kabini, da podaljša doseg vozila;
  • prezračevana okna z dvojno zasteklitvijo zmanjšajo mrzle stične površine in z izolacijo varujejo pred izgubami toplote;
  • izolacija tal in strehe v zadnjem delu vozila dodatno zmanjša izgube toplote v kabini;
  • električno pomična drsna vrata se odprejo do polovice, da zmanjšajo izgube toplote; ogrevanje, prezračevanje in ventilator klimatske naprave se samodejno izključijo, ko so vrata odprta;
  • predelni element iz polikarbonata med potniškimi vrati in območjem sedežev dodatno zmanjša izgube toplote pri vstopanju in izstopanju potnikov ter ščiti potnike pred zunanjimi elementi

Vozilo je opremljeno tudi z ogrevanimi ploskvami in ogrevanjem sedežev, ki vsakemu potniku omogoča, da nastavi temperaturo svojega območja. Prihodnje izvedbe konceptnega vozila bodo vozniku omogočale upravljanje ogrevanja in hlajenja individualnih sedežev ter – po zgledu tehnologij za sprožanje varnostne blazine – izklop pri nezasedenih sedežih. Ford do konca letošnjega leta načrtuje začetek testnih voženj s konceptnim modelom Transit Smart Energy Concept.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here