Na Avtoportretov test smo zapeljali prvega dostopnega pick-upa znamke Mercedes-Benz. “X” je bil opremljen z 2,3-litrskim turbodizelskim motorjem ter štirikolesnim pogonom.

X je plod sodelovanja Daimlerja z alianso Renault-Nissan (tako kot pred njim že Mercedes-Benz Citan, ki je domala popolnoma enak kot Renaultov Kangoo) in prvi Mercedesov poizkus v segmentu dostopnih pick-upov ter napad na modele kot so Hilux, Amarok in L200. Pod Mercedesovo preobleko se tako v praksi skriva Nissan Navara (isti model predstavlja tudi osnovo za Renaultovega Alaskana).

Na zunaj so spremembe v primerjavi z Navaro dokaj očitne, a izpostavili bi predvsem lične detajle in nekoliko lepše zaključke, kot se za znamko Mercedes-Benz tudi spodobi.

V notranjosti najdemo značilno Mercedesovo oblikovanje, a v primerjavi z ostalo ponudbeno paleto precej bolj robustne materiale. No, če slednji niso ravno najbolj nežni in prijetni na otip, tovrstnemu avtomobilu, ki je v svojem bistvu še vedno delovni stroj, primerno pristojijo.

Zvočna izolacija potniške kabine je v tem segmentu najboljša. Položaj za volanom je zelo dober, saj je volanski obroč primerno umeščen, pa tudi sedeže lahko pohvalimo (udobje in čvrstost sedalnega položaja). Prostor za napredek v potniški kabini ponujajo odlagalna mesta, ki jih je premalo. Zelo zanimivo rešitev v potniški kabini predstavlja še posebno okence na zadnji “šipi”, ki ga lahko električno odpiramo s pomočjo stikala, ki je na voljo vozniku.

Testnega X-a je gnal 2,3-litrski turbodizelski motor, plod Renaultovega razvoja. S 190 “konjskimi močmi” je povsem dovolj zmogljiv, pa tudi ne porabi preveč. Na našem testnem krogu porabe smo zabeležili končni rezultat 8,3 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar lahko že skoraj opredelimo kot varčno, sploh za tak rang, dimenzije in maso vozila.

Motor zelo dobro dopolnjuje 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki je v tovrstnem avtomobilu dobrodošla in primerna izbira. Vozniku je v korist pri vsakodnevni vožnji, pa tudi na terenu mu boste za asistenco zelo hvaležni.

Vozne lastnosti X-a so v primerjavi s tekmeci zelo dobre, saj je podvozje, kakršnega poznamo iz Navare, še nekoliko nadgrajeno. Boljše so vzmeti pa tudi blažilniki. Na cesti je tako nekoliko manj potresavanja, pa tudi skozi zavoje se boste dinamično zapeljali relativno samozavestno. Tudi terenske sposobnosti X-a so zavidljive zahvaljujoč zelo dobremu štirikolesnemu pogonu z možnostjo zapore zadnjega diferenciala. Tudi na nekoliko zahtevnejšem terenu se je vozilo zelo dobro znašlo in razen velikih dimenzij nikdar nismo naleteli na kakršno koli težavo.

Če ste med ljubitelji pick-upov, boste z X-om našli najvišjo mero udobja, a to ima svojo ceno, saj je cenovni razkorak do Nissana Navare zajeten (skoraj 20.000 evrov). Kljub temu bo težko konkuriral mestnim terencem – za vsakodnevne opravke seveda ni tako praktičen, a svoje mesto bo nedvomno našel drugje.
Neposredni konkurenti: Nissan Navara, Volkswagen Amarok, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Ford Ranger, Fiat Fullback
Mercedes-Benz X 250 d 4Matic
- Cenik
- Cena testnega vozila z dodatno opremo: 61.166 evrov
- Motor: 2298 ccm, turbodizelski, štirivaljni
- Največja moč: 140 kW/190 KM (3750 vrt./min)
- Največji navor: 450 Nm (1500-2500 vrt./min)
- Pogon: štirikolesni
- Menjalnik: 7-stopenjski samodejni
- Končna hitrost: 175 km/h
- Čas pospeška 0-100 km/h: 12,1 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 8,3 l/100 km
- Dolžina vozila: 534,0 cm
- Širina vozila: 192,0 cm
- Višina vozila: 181,9 cm
- Medosna razdalja: 315,0 cm
- Masa praznega vozila: 2234 kg
- Rezervoar za gorivo: 73 l
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.