Nov električni zastavonoša nemške znamke je končno pripeljal tudi v Slovenijo in prihaja v dveh izvedenkah: e-tron GT quattro in RS e-tron GT. Govorimo o štirivratnem kupeju, ki ga Audi imenuje »Gran Turismo jutrišnjega dne«. Čeprav si osnovo deli s Porschejevim Taycanom, je bolj primeren za vsakdanjo rabo, saj je pri njem udobje višja prioriteta kot pri njegovem bratrancu.

Če bi ga primerjali z modeli znotraj znamke, bi se najbolj približal Audiju RS7, od katerega je novinec nekoliko nižji, širši in s 4,99 metra za slaba dva centimetra krajši. Na cesti tako deluje športno, predvsem pa izstopajo njegovi široki boki in agresivni elementi kot je recimo širok difuzor. S svojo aerodinamičnostjo, pri kateri so se Audijevi inženirji še posebej potrudili, je dosegel količnik zračnega upora 0,24 (pri RS7 ta znaša 0,32).

Kabina je vozniško naravnana. Položaj sedenja je nizek, športni sedeži pa voznika lepo objamejo. Pri večini prestižnih vozil smo se doslej v notranjosti srečevali z veliko usnjenimi oblogami, e-tron GT pa to tradicijo skladno z zeleno mobilnostjo spreminja. Večina prevlek je izdelanih iz recikliranih materialov, ki pa zaradi tega ne delujejo nič manj luksuzno. Kupec bo lahko izbiral med serijsko panoramsko streho, ki se je ne da odpreti in opcijsko streho iz plastične mase, ojačano s karbonskimi vlakni, s katero avtomobil »shujša« za 12 kilogramov. 4-vratni kupe sicer lahko sprejme pet potnikov, a bo tistemu na sredini druge vrste seveda sila neudobno.

Notranjost izstopa tudi po široki sredinski konzoli, zaradi katere bo koleno vaše drage na sosednjem sedežu nekoliko težje dostopno.

Zunaj in znotraj je prisoten tudi e-zvok, ki se ne trudi posnemati V8 in podobnih motorjev na notranje izgorevanje. Proizvede namreč svojevrsten zvok, tega pa se v notranjosti seveda da tudi izklopiti, če si potniki to želijo.

Pri Audiju ne moremo mimo žarometov – matrični LED so pri izvedenki RS serijski, pri njegovem šibkejšem bratu pa spadajo pod dodatno opremo. Na seznamu dodatne opreme so tudi laserski žarometi, ki imajo doseg dolgih luči 600 metrov. Ta bi lahko bil še večji, če bi zakonski predpisi to dovoljevali.

Postavneža poganjata dva elektromotorja – po eden na sprednji in zadnji osi, ki skupaj proizvedeta 350 kW (476 KM) pri različici e-tron GT in 440 kW (598 KM) pri športnem RS modelu. RS e-tron GT lahko tako iz mirovanja do 100 km/h pospeši v 3,3 sekunde, kar je slabo sekundo manj kot klasična izvedenka. Električni štirikolesni pogon quattro je pri obeh modelih serijski.

Novega električnega gran turisma odlikujeta tudi štirikolesno krmiljenje in električno uravnavana zapora diferenciala, ki bosta dinamično vožnjo v ovinkih naredila še toliko bolj učinkovito. Avto sicer tehta zajetne 2,35 tone (e-tron GT) oziroma 2,42 tone (RS e-tron GT), a bi naj zračno vzmetenje, ki je pri RS-u serijsko, to maso v ovinkih dobro skrilo.

“Navadna” izvedenka ima serijsko nameščene jeklene zavore, medtem ko različici RS pri pojemku pomagajo karbidne zavore, ki zmanjšajo obrabo in so bolj odporne na rjo. Vrh ponudbe pri obeh modelih predstavljajo s karbonskimi vlakni ojačane keramične zavore, ki so najzmogljivejše.

Kapaciteta baterije obeh modelov znaša slabih 84 kWh, kar bi naj po kriterijih WLTP zadostovalo za povprečni doseg 488 km (e-tron GT) oziroma 472 km (RS e-tron GT). Baterija je nameščena nizko, kar omogoča idealno razporeditev teže 50:50.

Polnjenje lahko poteka z enosmernim in izmeničnim tokom. Serijsko se baterija polni z izmeničnim tokom moči 11 ali 22 kW (odvisno od izbranega paketa), z enosmernim tokom pa lahko na primerni polnilnici baterijo polnimo s kar 270 kW – pri tej moči je baterija napolnjena za dodatnih 100 kilometrov v zgolj dobrih petih minutah!

Najbolj športni električni Audi se ponaša tudi z rekuperacijo pri zaviranju do 265 kW, a pri znamki poudarjajo, da model ne omogoča vožnje samo z enim pedalom, saj se po izračunih Audijevih inženirjev ta pristop ne izplača in zato po njem niso posegli.

Proizvodnja Audijevega električnega paradnega konja je stekla v Neckarsulmu v Nemčiji, kjer nastaja tudi Audi R8. Vstopne cene znašajo 101.940 evrov za model e-tron GT quattro in 141.010 evrov za njegovo še bolj agresivno izvedbo RS e-tron GT.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj