Na slovenske ceste je pripeljal prvi električni avtomobil mlade avtomobilske znamke Cupra. Novinec z imenom Born je zgrajen na koncernski platformi MEB. Odgovorni tudi ob popolnoma električnemu pogono obljubljajo tako imenovani “Cuprin DNK”.
Prednji sedeži so serijsko školjkaste oblike, a se v Bornu v primerjavi s Cupro Leonom sedi nekoliko višje. Tkanina sedežev je narejena iz odpadne plastike, prav tako pa reciklirani materiali tvorijo tudi druge elemente v notranjosti.
Na voljo so tri velikosti baterije in tri različne moči elektromotorja. Največja baterija ima kapaciteto 77 kWh in po standardu WLTP zagotavlja do 540 kilometrov električnega dosega. Najmočnejši elektromotor razpolaga s 170 kilovati moči in 310 Nm navora ter je bil razvit posebej za Borna. Tako zmogljiv Born se do 100 km/h požene v 6,6 sekunde, 50 km/h pa doseže v manj kot 3 sekundah.
Dodatno “začimbo” športne vožnje predstavlja posebna programska funkcija “e-boost”, ki je na voljo pri srednji (58 kWh) in največji bateriji (77 kWh). Ta za nekaj sekund doda dodatnih 20 kilovatov moči in jo aktiviramo prek “kickdowna” ali gumba na volanskem obroču.
Born ima v primerjavi s koncernskim bratom Volkswagnom ID.3 tudi bolj športno nastavljeno podvozje in krmiljenje. Podvozje je dodatno znižano, Born pa s paketom “performance” ponuja tudi funkcijo popolnega izklopa sistema ESC in zmogljivejše zavore.
Vozniku bo v pomoč projekcijski zaslon z virtualno resničnostjo, na voljo pa je tudi pametni prediktivni tempomat, ki samodejno prilagaja hitrost glede na omejitve in topografske podatke.
Prodaja Borna je v Sloveniji že stekla. Trenutno je na voljo le srednja baterija s kapaciteto 58 kWh, v kratkem pa se bo pričelo tudi naročanje različic z največjo baterijo (77 kWh).
Cena za Borna s srednjo baterijo znaša 38.820 evrov po ceniku. Če upoštevamo trenutno mero subvencije (4.500 evrov) in dodatnih 2.500 evrov popusta na financiranje, lahko cena pade pod 32.000 evrov.