Pri Škodi pravijo, da gre za njihov najpomembnejši korak na poti proti električni mobilnosti: Na slovenske ceste so pripeljal nov električni model Enyaq iV.

Enyaq je nastal na platformi MEB, s čimer je soroden ostalim koncernskim električnim novostim. Po merah je podoben modelu Kodiaq, od katerega je nekoliko krajši in nižji, a govora je le o nekaj centimetrih.

Novinec kljub razmeroma zajetnim meram obljublja visoko aerodinamično učinkovitost, odgovorni pa pravijo, da potniki do hitrosti 100 km/h v kabini ne bodo slišali nikakršnega piša vetra.

Najznačilnejši oblikovalski element je prednja maska, ki opcijsko ponuja tudi “kristalne” reže, ki bodo ponoči osvetljene. Žarometi so serijsko v LED tehnologiji, opcijsko pa so na voljo tudi matrični.

Enyaq je gnan na zadnji kolesni par in tudi elektromotor se nahaja na zadnji osi. Slednji je na voljo z močmi 109, 132 ali 150 kW.
Na voljo bodo tri različne baterijske različice s kapacitetami 55, 62 ali 82 kWh (bruto). Baterija je nameščena v dno vozila, proti trkom pa jo ščiti ohišje iz aluminija.
Na slovenskem trgu bo vsekakor smiselna izbira (opcijske) toplotne črpalke, ki bo omogočala večji doseg pri nizkih temperaturah. Z največjo baterijo (82 kWh bruto, oziroma 77 kWh neto) bo po tovarniških podatkih z enim polnjenjem mogoče prevoziti do 510 km (standard WLTP).
Osnovne različice bodo omogočale polnjenje z največjo močjo 50 kilovatov, opcijsko pa bo mogoče izbrati tudi hitro polnjenje z do 125 kilovatov moči. Slednje bo omogočalo napolnitev baterije do 80 odstotkov v 80 minutah.

Notranjost Enyaqa je nadgradnja že videnega pri Octavii. Na voljo je šest različnih kombinacij, ki imajo različne specifike. Veliko je poudarka na eko/recikliranih materialih.
Na sredini armaturne plošče je mesto dobil osrednji zaslon v velikosti 10 ali 13 palcev. Opcijsko je na voljo tudi nov projicirni sistem, ki omogoča obogateno resničnost.

Prtljažni prostor ima prostornino 585 litrov, kar je nekoliko več kot pri bratskem modelu Volkswagnu ID.4. Posebnost prtljažnika je tudi dvojno dno s posebnimi predalčki za drobnarije.

Od asistenčnih sistemov sta najzanimivejši dve novosti, ki bosta na voljo konec leta 2021.
Najprej je tu sistem za priučeno parkiranje, ki bo omogočal, da voznik parkiranje izvede zgolj prvič, nato pa bo avto s funkcijo pomnjenja parkiranje izvedel sam.
Druga novost pa je oddaljeno parkiranje. Gre za že poznano možnost iz dražjih vozil, ki omogočajo parkiranje vozila na daljavo s pomočjo mobilne aplikacije.

Začetne cene na slovenskem trgu se bodo pričele pri približno 36.000 evrih (različica 50 kWh, ki prihaja konec leta 2021), nato pa je potrebno za različici z večjima baterijama odšteti vsaj 39.800 (60 kWh), oziroma 46.252 evrov (80 kWh).
Leta 2022 prihaja na trg še kupejevska različica.
[…] osnova služi že obstoječi Enyaq iV, različica Coupé pa svoje čare pokaže v zadnjem delu avtomobila, kjer bo za posebno obliko […]