Ko je Ford pred tremi leti predstavil tretjo generacijo Kuge, je ta za znamko pomenila velik korak naprej predvsem na področju pogona. Z opcijo priključnega hibrida je bila takrat najbolj »naelektren« Fordov model. No, upoštevajoč Fordov cilj popolnoma elektrificirane modelne palete do leta 2028 je do danes Kuga v paleti tega proizvajalca dobila že precej električne družbe, ampak kljub temu ostaja vroča izbira. Gre namreč za …
… najbolje prodajan priključni hibrid v Evropi
Glede na to, da zadnjo generacijo Kuge na slovenskih cestah srečujemo že od leta 2020, smo oblike že navajeni. Na cesti jih lahko opazimo precej, saj gre za najbolj prodajanega priključnega hibrida na stari celini že drugo leto zapored.
Testni model po zaslugi opreme ST-Line s športnimi dodatki izkazuje nekaj športnega duha – pri tem mu med drugim pomagajo tudi 18-palčna platišča, prednji in zadnji odbijač, izstopajoča zasnova reže za zajem zraka (maske), črna obroba stanskih stekel, dvojna izpušna cev in dodatki v notranjosti.

Odlična kabina, a ne več najsodobnejši infozabavni sistem
Položaj za volanom v Kugi je izvrsten – tekom testa smo zlahka opravljali tudi večurne poti, ki nas niso pretirano utrudile. Prostora v drugi vrsti je dovolj tudi za višjerasle potnike, prtljažnik z ravnim dnom pa lahko zaradi vzdolžno pomične zadnje klopi ponuja dodatnih 67 litrov – skupaj 645 litrov.

Najbolj očitno priložnost za izboljšavo v potniški kabini predstavlja infozabavni sistem Sync 3, ki ga je že nekoliko načel zob časa. Pri Fordu so namreč medtem v nekaterih modelih že predstavili najnovejši sistem Sync 4, ki smo ga že testirali in ga uvrščamo v sam vrh infozabavnih sistemov. Kuga z njim za zdaj še ni opremljena. A tudi to ima svoje prednosti – med testom smo cenili prisotnost številnih fizičnih stikal za klimatsko napravo, za katera se (glede na trende verjetno upravičeno) bojimo, da se bodo ob prenovi poslovila.

Bogata opremljenost z asistenčnimi sistemi
Asistenčni sistemi delujejo zanesljivo in učinkovito. Posebno pozornost bi namenili sistemu za prepoznavanje prometnih znakov in radarskemu tempomatu, ki v kombinaciji s sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu zagotavlja varnost in predvsem ob vožnji po avtocesti razbremeni voznika.

Posebno omembo si zasluži tudi plastična zaščita robu vrat, ki se s pomočjo vzvoda ob odprtju vrat namesti na izpostavljeno mesto in se ob zapiranju tudi nemoteno pospravi. Tako je verjetnost, da bi s svojimi vrati trčili ob parkiran avtomobil bistveno manjša.
Paket za pomoč vozniku pri vozilu s samodejnim menjalnikom stane 1.730 evrov, a menimo, da ga je zaradi dobrega nabora in učinkovitosti sistemov smiselno doplačati.
Najbolj suverena je pri udobni vožnji
Testni primerek je opremljen z 2,5-litrskim atmosferskim motorjem, ki v kombinaciji z elektromotorjem proizvede 165 kW (225 KM). Ob teži 1844 kilogramov moči ni v izobilju (oziroma je le-ta pogojena z glasnim zvokom motorja ob visokih vrtljajih), a dodatne moči pri vsakodnevni vožnji nismo pogrešali. Kljub opremi ST-Line, ki prinaša tudi športno vzmetenje, roko na srce, Kuga (s CVT menjalnikom) s športnega vidika ne navdušuje in voznika niti ne vabi k športni vožnji. Prav tako je priključno hibridna različica gnana le na sprednji kolesni par, zato zahtevnejši terenski podvigi ne pridejo v poštev.

Poleg položaja za volanom izpostavljamo tudi delovanje (priključno) hibridnega pogona, ki po standardu WLTP omogoča tudi do 65 kilometrov električne avtonomije. Ta številka je ob izogibanju avtocestne vožnje in premišljeni vožnji tudi realno dosegljiva. Preklapljanje med električnim in klasičnim pogonom je praktično nezaznavno, zato zlahka trdimo, da je Kuga najbolj suverena pri udobni in uglajeni vožnji.
V sklopu testa smo s Kugo prevozili dobrih 1600 kilometrov in pri tem ob kombinirani vožnji dosegali povprečno porabo 5,9 l/100 km. Približno tretjina prevoženih kilometrov je bila prevožena na elektriko.
Pod črto
Kugo bodo najbolj cenili vozniki, ki imajo možnost polnjenja doma in/ali v službi, pot pa jih pogosto zanese tudi v mestna središča. Brez težav si jo predstavljamo kot prvi družinski avto, a bi družinam, ki jim je prostornost na prvem mestu še naprej priporočili razmislek o karavanu ali enoprostorcu – S-Max se recimo giblje v podobnem cenovnem okvirju in ponuja še več prostorskega razkošja.
Ford Kuga 2,5 Duratec PHEV ST-LINE X CVT
- Cena vstopnega modela PHEV ST-Line X brez dodatne opreme: 46.330 evrov
- Cena testnega modela z dodatno opremo: 50.630 evrov
- CENIK
- Motor: 2.488 ccm, bencinski, štirivaljni
- Največja moč: 165 kW/225 KM (5.500 vrt./min)
- Največji navor: 210 Nm (2.000 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji kolesni par
- Menjalnik: brezstopenjski samodejni
- Največja hitrost: 200 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 9,2 sekunde
- Prostornina prtljažnika: 475 oziroma 645 litrov ob zadnji klopi pomaknjeni naprej
- Dolžina vozila: 4.626 mm
- Širina vozila: 1.882 mm
- Višina vozila: 1.690 mm
- Medosna razdalja: 2.710 mm
- Posoda za gorivo: 45 l
- Masa vozila: 1.844 kg






















