S-Max že leta velja za enega najbolj zaželenih enoprostorcev na trgu, njegova glavna vrlina pa je združevanje uporabnosti z dinamiko in estetiko, kar v avtomobilskem svetu ni najlažje.

Danes smo zakorakali v čas, ko v razredu enoprostorcev štrene pošteno mešajo križanci. Slednji nudijo ugodnosti višjega položaja za volanom in večje oddaljenosti od tal, kar je ob (vse pogosteje) primerljivi prostornosti botrovalo vzponu segmenta SUV-jev in delnemu zatonu enoprostorcev in karavanov. V zadnjih nekaj letih je konkurenca S-Maxa tako precej okrnjena. Vprašati se moramo torej, kako močna tržna niša so lahko enoprostorci v letu 2023. Na testu smo preverili, kako se S-Max s hibridnim pogonom spopada z vsakdanjimi nalogami in katerim uporabnikom bo najbolj po godu.

Oblika ni značilno škatlasta, zato S-Max odlično kombinira estetiko in uporabnost.

Oblika ni “škatlasta”

V avtomobilskem svetu očarljivost in prostornost pogosto ne gresta najbolj “z roko v roki”, a pri S-Maxu je po našem mnenju drugače. Všeč nam je predvsem dejstvo, da ta avtomobil nima za ta segment značilno škatlaste oblike. Kljub prostorskemu razkošju v tem primeru zunanjost ne trpi preveč. Čeprav ima klasično oblikovno zasnovo, S-Max izgleda svež, oster in, zahvaljujoč paketu opreme Vignale, tudi zelo eleganten. K temu pripomorejo predvsem zašiljeni žarometi, zaobljene linije in kromirani dodatki.

Ford je medtem (predvsem z električnim Mustangom) že ponudil povsem novo generacijo zasnove notranjosti avtomobila. Tako notranjost modela S-Max še ne sledi zadnjim trendom “znotrajkabinskega minimalizma”, kar pa ni nujno slabo. Se sprašujete, zakaj?

Fizičnih gumbov na sredinski konzoli je ogromno in povsem preprosto se da z njimi upravljati večino ključnih funkcij vozila, kar je lastnost, ki jo bodo z družinskimi opravki prezasedeni vozniki zagotovo znali ceniti.

Kabina ni najsodobnejša, a je zelo udobna ter prostorsko razkošna. In to šteje.

Za delovanje uporabniškega vmesnika skrbi Fordov sistem Sync 3, po zaslugi katerega je uporaba 8-palčnega zaslona na dotik povsem zadovoljivo odzivna. Kljub temu menimo, da bi mu prijala osvežitev (Ford je že predstavil svoje modele s sistemom Sync 4), saj dizajn kljub intuitivnosti deluje nekoliko “lanski”.

S-Max je lahko opremljen z večino najbolj pomembnih asistenčnih sistemov. Izpostavili bi predvsem nepogrešljive in brezhibno delujoče – adaptivni tempomat, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, sistem za ohranjanje voznega pasu in dinamične LED žaromete, ki svetlobni snop odlično prilagajajo razmeram na cesti.

Po zaslugi opreme Vignale, je občutek v testnem vozilu premijski. Usnjeni sedeži, ki vozniku in sovozniku nudijo tudi gretje, prezračevanje in masažno funkcijo, vsekakor prispevajo k udobnejši vožnji. Ob tem dodajamo, da so materiali v kabini kakovostni, največ trde plastike pa najdemo na sredinski konzoli. Po zaslugi dobre zvočne zatesnitve v kabino ne pride veliko hrupa. Počutje v kabini je tako na nadpovprečno visokem nivoju za ta segment vozil in bo nedvomno zadovoljilo tudi zahtevnejše uporabnike.

Sedeži z možnostjo gretja, prezračevanja in masažno funkcijo so zelo udobni tudi za daljše vožnje.

Prostora je na pretek

Vsi vemo, da je bistvo takšnega avtomobila v drugi tretjini kabine – druga vrsta omogoča pritrditev treh otroških sedežev, ob doplačilu 1.770 evrov pa si lahko kupec omisli še dodatna poklopna sedeža v tretji vrsti. V prtljažniku je prostora na pretek, zato o litrih skoraj več ni smiselno govoriti, saj bi bilo dovolj, da rečemo, da je »luknja« preprosto ogromna. K temu pripomore tudi dejstvo, da je druga vrsta vzdolžno pomična s prilagodljivim naklonom naslona. V primeru hibridnega pogonskega sklopa je baterija skrita pod tlemi, zato prtljažni prostor ni utrpel primanjkljaja.

No, pa postrezimo še s številkami: Prtljažnik v osnovi premore 700 litrov, ob poklopu druge vrste pa se poveča na 2.200 litrov.

700-litrski prtljažnik je idealen za družinske izlete.

Hibridni pogonski sklop znižuje emisije in porabo

Na testu smo imeli primerek s hibridnim pogonskim sklopom (FHEV) in brezstopenjskim CVT menjalnikom.

Pri proizvajalcu trdijo, da lahko S-Max po zaslugi hibridnega pogona proizvede do 10 odstotkov manj izpustov v primerjavi z dizelskim motorjem z oznako EcoBlue. Elektromotor mu v sodelovanju z baterijo kapacitete 1,1 kWh omogoča speljevanje v povsem električnem načinu, prav tako pa na nezahtevnem (ravnem) terenu zagotavlja odseke izključno električne vožnje.

V sodelovanju bencinskega 2,5-litrskega atmosferskega motorja in elektromotorja skupna moč znaša 140 kW (190 KM). Ob masi vozila 1845 kilogramov moči ni v izobilju, a za vsakdanjo rabo povsem dovolj – tekom testa dodatne moči nismo pravzaprav nikoli pogrešali – niti pri vožnji v kakšen strmejši klanec. Vredno je omeniti tudi, da je S-Max lahko, jasno, opremljen tudi z vlečno kljuko – v tem primeru se ponaša z vlečno zmogljivostjo do 1.750 kg, kar je dovolj tudi za manjšo počitniško prikolico.

2,5-litrski bencinski motor usklajeno sodeluje z elektromotorjem.

Brezstopenjski menjalnik ni preveč priljubljen zaradi neugodnega delovanja pri dinamični vožnji, a S-Maxu po našem mnenju povsem pristoji. Jasno je, da je primarna naloga tega avtomobila zagotavljati največjo mero udobja in k temu sodi tudi CVT menjalnik, ki deluje uglajeno in praktično nezaznavno. Dinamika pa je zgodba zase, a vseeno se nam ne zdi nepomembno, da lahko S-Maxa uvrstimo med najbolj dinamične enoprostorce.

Baterija se polni z regenerativnim zaviranjem, ob tem pa poudarjamo, da je preklop iz vožnje zgolj s pomočjo elektromotorja na motor z notranjim izgorevanjem nežen in skoraj nezaznaven. Po zaslugi hibridnega pogonskega sklopa smo na našem testnem krogu dosegli povprečno porabo 4,8 l/100 km.

Za koga je nakup takšnega avtomobila danes smiseln?

Je torej “logično”, da je enoprostorcev na trgu vse manj?

Po našem mnenju zagotovo ne, saj so avtomobili kot je S-Max zelo dobra in praktična izbira za tiste, ki združujejo aktivno-družinsko in poslovno življenje. In to potrjujejo tudi stalni odzivi in vprašanja bralcev, gledalcev in sledilcev, ki za tovrstne avtomobile vselej pokažejo zvrhano mero zanimanja.

Če vam prostora nikoli ni preveč in stavite na udobje ter ob tem ne želite zanemariti zunanjega videza avtomobila – potem je S-Max vsekakor primeren za vas.

Ford S-MAX VIGNALE 2,5 Duratec Hybrid

  • Cena vstopnega modela (Titanium) po ceniku (brez dodatne opreme): 33.370 evrov
  • Cena vstopnega modela (Vignale) po ceniku (brez dodatne opreme): 44.360 evrov
  • Cena testnega vozila (s hibridnim pogonskim sklopom in dodatno opremo): 51.540 evrov
  • CENIK
  • Motor: 2.488 ccm, bencinski, štirivaljni
  • Največja moč: 140 kW (190 KM) (5.500 vrt./min)
  • Največji navor: 200 Nm
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: brezstopenjski samodejni
  • Največja hitrost: 185 km/h
  • pospešek 0-100 km/h: 9,8 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 4,8 l/100 km
  • Prostornina prtljažnika: 700-2.200 l
  • Obračalni krog: 12 m
  • Dolžina vozila: 4.804 mm
  • Širina vozila: 1.916 mm
  • Višina vozila: 1.710 mm
  • Medosna razdalja: 2.850 mm
  • Posoda za gorivo: 65 l
  • Kapaciteta baterije: 1,1 kWh
  • Masa vozila: 1.845 kg
  • Skupna dovoljena masa: 2.350 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj