Kljub temu, da rally v Sloveniji v zadnjih letih doživlja razcvet, nikakor ne moremo mimo dejstva, da se pri nas bolj ali manj dirka zgolj na asfaltu.
Že 25 let je minilo, odkar so ljubitelji domačega avtošporta na naših tleh spremljali zadnji makadamski “brzinec”. Ministrstvo za okolje in prostor je namreč leta 1994 dirke izven asfaltnih cestišč prepovedalo. Tako lahko spektakularne vožnje na makadamu pri nas občudujemo le na Youtubu, ali pa moramo za kaj takega na obisk k našim sosedom.
A se po zaslugi zanesenjakov iz vrhniškega kluba Autosport Jazon tudi to spreminja. Ne le, da si lahko makadamske vožnje ogledate, zelo ugodno in preprosto lahko za volan štirikolesno gnanega dirkalnika celo sedete in se na tovrstni podlagi tudi preizkusite. Kako?
Lokacija: Kamnolom Verd
Dirkalnik: Suzuki Baleno 4WD
Termin makadamskega preizkusa: po dogovoru
Na povabilo organizatorjev makadamskega rally doživetja smo obiskali Kamnolom Verd. Da, to je tisti, ki ga lahko z avtoceste vidite na levi strani, ko se peljete od Vrhnike proti Logatcu.
Na makadamskega adrenalina željne voznike čakajo štirje predelani Suzukiji s štirikolesnim pogonom. Gre za posebej prilagojena vozila z varnostno kletko, dirkaškima sedežema, 6-točkovnimi pasovi, posebnimi makadamskimi pnevmatikami ter posebej prilagojenim podvozjem.
Inštruktorji domačega kluba obiskovalcem natančno in nazorno razložijo ter demonstrirajo zakonitosti dirkaške vožnje na makadamu in svetujejo glede izbire idealne linije na tehnični, a varni tekmovalni progi, ki ob vožnji po “zdravi pameti” odpušča vozniške napake. Hkrati je tudi velik poudarek na varnosti, obvezna je uporaba rally čelade in zaščite za vrat.
Nato je na vrsti makadamska “huda ura” za volanom!
Potrebno je vedeti, da ima vožnja na makadamu nekoliko drugačne zakonitosti kot na asfaltu. Voznik mora imeti čim več občutka za drsenje vozila ter optimalno ocenjevati zavorne poti, da dirkaška linija ni predolga, s tem pa izgubljamo dragoceni čas. Prav tako je oprijem na različnih delih podlage kajpak precej bolj raznolik kot na asfaltu.
Po ogrevalnih in spoznavnih krogih sledi hitro stopnjevanje ritma. Suzuki Baleno, ki je prava “igračka”, drsi, odskakuje in “leti” po dveh kolesih! Konjske moči ne igrajo vloge. Gre le za voznikov občutek za drsenje. Avto je izjemno uravnotežen in lepo vodljiv. Tako omogoča razmeroma varna in predvidljiva drsenja, ki delček rally nebes nudijo tudi manj veščim in izkušenim voznikom.
Rally doživetje na makadamu, o katerem lahko vse informacije izbrskate na povezavi www.rallyshow.si, priporočamo vsakemu pravemu ljubitelju rallyja. Če boste to storili vsaj enkrat, bo to nova pomembna “kljukica” v vašem dirkaškem repertoarju, opozarjamo pa, da zadeva izjemno hitro zasvoji in tako v naši ekipi že kujemo načrte o ponovnem obisku. Vabljen/-a, da se nam pridružiš. 😉
[…] Kako pa je ekipa Avtoportreta doživela rallyshow, pa si preberite na Avtoportret.si […]