Poleg božiča, dneva reformacije, dneva državnosti in ostalih si v naši ekipi v letni koledar zabeležimo tudi praznik, ki sliši na ime Mercedes Benz Star Experience.
Na Vranskem je ponovno grmelo!
Gre za dogodek, ko Mercedes-Benz v okviru svoje evropske turneje za nekaj dni obišče tudi Slovenijo in na krajši preizkus ponudi nekatere izmed najbolj atraktivnih predstavnikov svoje ponudbe.
Kot navdušenec nad športnimi avtomobili (pa to nikakor ni kakšen predpogoj) sem seveda z največjim navdušenjem zrl proti AMG-koloni, ki je čakala na “startno-ciljni” ravnini poligona AMZS na Vranskem.
Tako kot ostalim novinarskim kolegom so se mi pocedile sline predvsem ob pogledu na prvo zvezdo letošnjega dogodka. A tisti pravi ljubitelji zmogljivih cestnih dirkalnikov boste razumeli, da število valjev, kubičnih centimetrov in konjskih moči seveda še nikoli samo po sebi ni spregovorilo o končni izkušnji s posameznim avtomobilom. Tako sem se najbolj veselil predvsem neposredne primerjave posameznih vozil med seboj – na istem poligonu, kar enega za drugim, ko so občutki še čisto sveži.
V nekaj deset krogih za volanom spektakularnih AMG-jev sem prišel do zaključka, da vam želim z navdušenjem govoriti predvsem o dveh avtomobilih, ki sta me naravnost prevzela. To sta dve najsvetlejši zvezdi AMG ozvezdja – vozniški poslastici, ki bi ju na preizkus privoščil vsakemu ljubitelju športne vožnje.
1. mesto: Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+
Da je spektakularen štirivratni kupe, prva zvezda letošnjega dogodka, zasedel prvo mesto, ni in po drugi strani tudi je presenečenje. Zakaj?
Za boljšo predstavo, s kakšnim brutalnim “strojem” imamo opravka, najprej nekaj številk. Pod motornim pokrovom se skriva štirilitrski osemvaljnik, ki s pomočjo dveh turbin razvije kar 639 “konj” (470 kW) in 900 Nm navora.
To je po moči nov rekord na “vranskem peklu”, prav mogoče pa bi dosegli tudi novega časovnega, če bi čase na improviziranem krogu seveda merili. 😉
Za pospešek od 0 do 100 km/h boste porabili 3,2 sekunde, medtem ko o dejstvu, da končna hitrost krepko presega 300 km/h niti ni vredno izgubljati besed.
A kot rečeno, številke same po sebi še ne govorijo o dirkaški vozni izkušnji in tisti, ki veste, kaj običajno predstavlja kratica GT, boste razumeli, da zavit in tehničen poligon na Vranskem niti ni nujno najbolj ugoden kraj za takšen avtomobil.
A s tovrstnim ugibanjem bi se tokrat zmotili. V dani specifikaciji gre za pravega superšportnika. Kljub več kot dvema tonama mase se voznik spoprijema z brutalnimi silami pospeškov, zaviranji v zadnjem hipu ter neverjetno agilnostjo v zavojih. Kot bi šlo za do zadnjega nepotrebnega dela “olupljen” dirkaški prototip. Izjemen kompromis, ki to niti več ni.
Kapo dol inženirjem tega športnega oddelka. To nikakor ni avto za nekoga, ki bo želel zgolj izstopati na parkingu prestižnega hotela in “bombardirati” na skrajno levem pasu nemške avtoceste. Ta avto je doma na dirkališču. Kako navdušen bi bil, če bi mi uspelo napraviti še kakšen krog na kateri izmed legendarnih evropskih stez. Morda bi preizkusil še “drift mode”, ki ga omogoča sistem variabilnega razporejanja navora pri štirikolesnem pogonu 4Matic+. Morda pa nekoč … 🙂
2. mesto: Mercedes-AMG A 35 4Matic
Zdaj ko se izvedeli, kako se glasi moj drugi izbor, pa še beseda o “konkurenci”. Sedel sem tudi za krmili modelov CLS 53 4Matic+ in E 53 4Matic+. Gre za modela, ki ne tičita čisto na vrhu AMG ponudbe, ampak malo pod njim. To je območje, ko si športne vozne lastnosti krepko sežejo v dlan z udobjem. Oba avtomobila predstavljata tehnološki umetnini in nudita obilo užitkov, a danes smo na zaprtem poligonu. O udobju bomo govorili na poti domov.
Z besnim karakterjem in zelo nadpovprečnim užitkom za volanom je tako zablestel tudi najmanjši AMG – A 35. Dovolj moči? Kljukica. Dovolj hiter menjalnik? Kljukica. Dovolj natančno krmiljenje? Kljukica. Dovolj natančno podvozje? Kljukica. Dovolj glasen izpuh? Kljukica. Dovolj agresiven videz? Kljukica!
Vse skupaj tvori izvrsten (resda zaradi cene precej prestižni) “hot-hatch” paket. Vedno težko najdem besede, da bi opisal vozno izkušnjo z avtomobilom, ki me resnično prepriča. Tokrat bom poizkusil z “avtomobilskim baletom s hard rock podlago”.
Če težavo ostalih AMG-jev predstavlja dejstvo, da so morda celo preveč popolni, je tokrat drugače. A 35 AMG je kot najmlajši član družine, ki ga ob uglajenem nedeljskem kosilu oče nikakor ne more povsem umiriti in kar nadaljuje s svojo razposajenostjo. Vam rečem, A 35 v primerjavi z ostalimi člani ni čisto popoln “and that’s how we like it. More of this please!”
P.S.: Verjetno bo še več ponudil že prihajajoči A 45 AMG, ki podira rekorde v zmogljivosti dvolitrskega štirivaljnika. Presegel je namreč magično mejo 400 “konj”. Morda pa že na prihodnjem “Star Experiencu” … 😉