Pri Citroenu napovedujejo, da se bo v segmentu kompaktnih SUV-jev priključnih hibridov v Sloveniji že v letošnjem letu prodalo okoli 100 vozil, a ta številka se utegne v prihodnjih letih še povečati.
Tudi s tem namenom so pozdravili prihod modela C5 Aircross v priključnohibridni izvedbi na slovenski trg. Kupce bo novinec skušal prepričati z razmeroma zmogljivim hibridnim sklopom, ki naj bi omogočal do 50 kilometrov vožnje zgolj na električno energijo.
Elektromotor pogonu doda 80 kilovatov moči. Ta se na izključno prednji kolesni par (štirikolesni pogon ni na voljo) prenaša prek elektrificiranega samodejnega menjalnika z osmimi prestavami. Elektromotor svojo moč črpa iz baterije z energijsko zalogo 13,2 kilovatne ure, skupaj z bencinskim motorjem pa zagotavljata 225 “konjskih moči” in 320 Nm navora.
Za boljšo vozno izkušnjo so pri Citroenu poskrbeli z nekaj izboljšavami podvozja. C5 Aircross priključni hibrid je tako za razliko od klasičnih različic opremljen z večtočkovno zadnjo premo ter progresivnimi hidravličnimi omejevalniki.
V notranjosti večjih sprememb ni. Te lahko opazimo le pri dodatnih menijih na osrednjem zaslonu in na zaslonu pred voznikom (za nadzor hibridnega delovanja in nastavitve).
Morda bodo uporabniki celo prej opazili nekaj manjši prtljažni prostor (zaradi baterije). Ta je s 460-600 litrov uporabne prostornine za 120 litrov manjši od različice z motorjem z notranjim izgorevanjem. Nekaj prostorskega manjka bo zagotovo uspel nadomestiti vzdolžni pomik zadnje klopi v dolžini 150 milimetrov.
Priključni hibrid prinaša tudi nekatere druge specifike in opcije uporabe, na primer možnost predhodnega toplotnega klimatiziranja potniškega prostora, ki ga lahko nastavimo prek uporabniškega vmesnika na osrenjem zaslonu. Ta lahko 45 minut pred odhodom ogreje potniški prostor, ko je avtomobil še priključen na polnjenje.
Nekaj sprememb je tudi pri samem načinu vožnje. Menjalnik e-EAT8 ima zdaj funkcijo “B” (“brake”), ki enako kot pri klasičnih električnih vozilih sproži takojšen pojemek (močnejšo rekuperacijo), ko voznik spusti stopalko za pospeševanje.
V Sloveniji bo priključni hibrid na voljo izključno z nivojem opreme Shine (najvišji nivo). Cena se tako po ceniku prične pri 43.350 evrov, pri čemer Citroen obljublja nekaj popusta. S slednjim končna cena za stranko znaša 37.800 evrov. Slovenski kupci naj bi v polnem letu 2021 posegli po 10-15 vozilih.