Ioniq 5 je prvi predstavnik druge generacije Hyundaijevih električnih vozil in prvi pod blagovno znamko “Ioniq”.

Novinec je zgrajen na novi platformi E-GMP, ki bo skupna vsem prihajajočim električnim Hyundaijem in je namenjena izključno le-tem.

Verjamemo, da se bo veliko ljudi obregnilo ob njegovo nenavadno obliko. Navdih za dizajn so oblikovalci črpali iz koncepta Pony coupe iz leta 1974, novinec pa ponuja nekaj zanimivih oblikovnih elementov. Kljuke vrat so skrite, tu so še posebna 20-palčna platišča, motorni pokrov pa se razteza prek celotne širine avtomobila.

Močan dizajn je eden glavnih zaščitnih znakov.
Ioniq 5 je serijsko opremljen s polnimi LED žarometi, za zdaj pa ni na voljo matričnih.

V notranjosti izstopata nova zaslona, ki predstavljata stik z zadnjo generacijo sistema Bluelink. Tu je tudi projekcijski zaslon, ki podatke vključno z obogateno resničnostjo prikazuje v vetrobranskem steklu.

Notranjost je minimalistična, bogato digitalizirana in zelo prostorna.

Notranjost zaznamuje ravno dno med sprednjema sedežema, slednja pa lahko tudi popolnoma poklopimo. Sredinska konzola med sedežema je vzdolžno pomična.

Prednji prtljažnik bo hvaležno mesto za spravilo kablov.

Prtljažni prostor ima osnovno prostornino 527 litrov, s podrtjem zadnje klopi pa ga lahko povečamo na 1587 litrov. V vseh primerih je na voljo tudi prednji prtljažnik – v primeru izbire dvokolesnega pogona ima prostornino 57 litrov, v primeru štirikolesnega pogona pa je nekoliko manjši. Ioniq 5 lahko vleče do 1.600 kilogramov težko prikolico z zavoro.

Ioniq 5 je sposoben avtonomije 2. stopnje.

Za pomoč pri vožnji odslej skrbi pametni prediktivni tempomat, ki pri delovanju uporablja tudi podatke navigacije. Zaviranje v sili zdaj deluje tudi pri zavijanju levo in pri prečkanju križišča. Sistem samodejno zasuka volanski obroč, če pri menjavi prometnega pasu spregledamo vozilo v mrtvem kotu.

Električni sistem lahko tudi oddaja energijo.

Ioniq 5 je opremljen z manjšo baterijo kapacitete 58 kWh ali večjo baterijo kapacitete 72,6 kWh.

Hitro polnjenje lahko poteka pod napetostjo 800 V, največja polnilna moč pa znaša kar 232 kW. Na izmeničnem toku lahko polnimo največ z 10,5 kW moči.

Baterija ima v primerjavi s predhodno generacijo (iz Kone ali Ioniqa) za 10 odstotkov višjo gostoto, kar pomeni, da je lahko nekoliko lažja. Snovalci so poskrbeli tudi za dodatno zaščito ob primeru trka, priročna pa je tudi nova možnost oddajanja energije zunanjim porabnikom. Ioniq 5 namreč razpolaga z dvema 220 V vtičnicama, ki lahko skupaj oddata do 3,6 kW moči.

V realnih pogojih bi utegnili prevoziti več kot 400 kilometrov z enim polnjenjem.

Z enim polnjenjem lahko po standardu WLTP prevozimo do 481 kilometrov, pri čemer podatek velja za najbolj varčno različico z veliko baterijo in le zadnjim pogonom. Najvišja hitrost je omejena na 185 km/h.

Na voljo so tri pogonske različice. Prva ima le zadnji pogon in 125 kW moči, druga ima močnejši motor s 160 kW, tretja pa razpolaga s štirikolesnim pogonom, za katerega skrbita dva elektromotorja – zadnji razvije 155 kW, sprednji pa še dodatnih 70 kW.

Solarna streha ohranja napolnjenost 12 V akumulatorja.

Za nameček je Ioniq 5 opremljen tudi s solarno streho, ki (počasi) polni 12 V akumuator. Ko je ta poln, streha polni tudi pogonsko baterijo.

Informacije o energijskih pretokih in učinkovitosti so nazorno prikazane na osrednjem zaslonu.

Ioniq 5 je v Sloveniji na voljo za vsaj 43.500 evrov, za različico z večjo baterijo pa je potrebno odšteti vsaj 46.600 evrov.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here