Ioniq 5 je prvi predstavnik druge generacije Hyundaijevih električnih vozil in prvi pod blagovno znamko “Ioniq”.

Verjamemo, da se bo veliko ljudi obregnilo ob njegovo nenavadno obliko. Navdih za dizajn so oblikovalci črpali iz koncepta Pony coupe iz leta 1974, novinec pa ponuja nekaj zanimivih oblikovnih elementov. Kljuke vrat so skrite, tu so še posebna 20-palčna platišča, motorni pokrov pa se razteza prek celotne širine avtomobila.


V notranjosti izstopata nova zaslona, ki predstavljata stik z zadnjo generacijo sistema Bluelink. Tu je tudi projekcijski zaslon, ki podatke vključno z obogateno resničnostjo prikazuje v vetrobranskem steklu.

Notranjost zaznamuje ravno dno med sprednjema sedežema, slednja pa lahko tudi popolnoma poklopimo. Sredinska konzola med sedežema je vzdolžno pomična.

Prtljažni prostor ima osnovno prostornino 527 litrov, s podrtjem zadnje klopi pa ga lahko povečamo na 1587 litrov. V vseh primerih je na voljo tudi prednji prtljažnik – v primeru izbire dvokolesnega pogona ima prostornino 57 litrov, v primeru štirikolesnega pogona pa je nekoliko manjši. Ioniq 5 lahko vleče do 1.600 kilogramov težko prikolico z zavoro.

Za pomoč pri vožnji odslej skrbi pametni prediktivni tempomat, ki pri delovanju uporablja tudi podatke navigacije. Zaviranje v sili zdaj deluje tudi pri zavijanju levo in pri prečkanju križišča. Sistem samodejno zasuka volanski obroč, če pri menjavi prometnega pasu spregledamo vozilo v mrtvem kotu.

Ioniq 5 je opremljen z manjšo baterijo kapacitete 58 kWh ali večjo baterijo kapacitete 72,6 kWh.
Hitro polnjenje lahko poteka pod napetostjo 800 V, največja polnilna moč pa znaša kar 232 kW. Na izmeničnem toku lahko polnimo največ z 10,5 kW moči.
Baterija ima v primerjavi s predhodno generacijo (iz Kone ali Ioniqa) za 10 odstotkov višjo gostoto, kar pomeni, da je lahko nekoliko lažja. Snovalci so poskrbeli tudi za dodatno zaščito ob primeru trka, priročna pa je tudi nova možnost oddajanja energije zunanjim porabnikom. Ioniq 5 namreč razpolaga z dvema 220 V vtičnicama, ki lahko skupaj oddata do 3,6 kW moči.

Z enim polnjenjem lahko po standardu WLTP prevozimo do 481 kilometrov, pri čemer podatek velja za najbolj varčno različico z veliko baterijo in le zadnjim pogonom. Najvišja hitrost je omejena na 185 km/h.
Na voljo so tri pogonske različice. Prva ima le zadnji pogon in 125 kW moči, druga ima močnejši motor s 160 kW, tretja pa razpolaga s štirikolesnim pogonom, za katerega skrbita dva elektromotorja – zadnji razvije 155 kW, sprednji pa še dodatnih 70 kW.

Za nameček je Ioniq 5 opremljen tudi s solarno streho, ki (počasi) polni 12 V akumuator. Ko je ta poln, streha polni tudi pogonsko baterijo.

Ioniq 5 je v Sloveniji na voljo za vsaj 43.500 evrov, za različico z večjo baterijo pa je potrebno odšteti vsaj 46.600 evrov.
[…] Ioniq 5 je bil trgu predstavljen pred enim letom in pri Hyundaiju so s prodajo in odzivi kupcev zelo zadovoljni. Da bi v tem vzdušju nadaljevali in ostali konkurenčni, so svojo električno uspešnico nadgradili z nekaj zanimivimi novostmi. […]