Audi sistematično nadaljuje svojo strateško usmeritev in predstavlja drugi model modelske serije e-tron.

Vozilo v dolžino meri 4.901 mm, v širino 1.935 mm in v višino 1.616 mm. Streha se proti zadku – kot je značilno za kupeje – opazno spušča.

Prostor za glavo zadaj meri 20 mm manj kot pri Audiju e-tron. Pprostornina za prtljago meri 615 litrov. Pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev se poveča na 1.655 litrov.

Novost so digitalni matrični LED-žarometi, ki so prvič na voljo za velikoserijski model. Svetloba je razdeljena na majcene pike, zato žaromete odlikuje izjemna ločljivost. Ta odlika temelji na tehnologiji, ki jo s kratico imenujemo DMD (Digital Micromirror Device) in je uporabljena tudi pri številnih videoprojektorjih. Srce te tehnologije je majhen čip s pribl. milijonom mikrozrcal, katerih robovi merijo le po nekaj stotink milimetra. Z elektrostatičnimi polji je mogoče vsako posamezno zrcalce nagniti do 5.000-krat na sekundo. Odvisno od položaja LED-svetloba bodisi prek leč osvetli cesto ali pa ponikne v absorberju, da pride do zasenčenja.

Audi e-tron Sportback v kombinaciji z zunanjostjo S line in virtualnima zunanjima ogledaloma dosega količnik zračnega upora – 0,25 – torej boljšega kot njegov sestrski model Audi e-tron. To omogočata predvsem kupejevska karoserija in s tem povezani manjši tokovni upor za avtomobilom. Visoki rob na zadku Sportbacka skrbi za čim manjše vrtinčenje zraka med vožnjo. Nenazadnje je zaradi tega manjša tudi poraba. V voznem ciklu WLTP lahko SUV-coupé z napolnjeno baterijo prevozi do 446 km. Povečanje dosega gre pripisati aerodinamično optimalnejši karoseriji.

Na vsaki od prem je asinhronski elektromotor, ki ga elektronika oskrbuje z izmeničnim tokom. Elektromotorja z močjo 265 kW in navorom 561 Nm avto poženeta iz mirovanja v do 100 km/h v 6,6 sekunde, največja hitrost je elektronsko omejena na 200 km/h. Če voznik preklopi z vozne stopnje D na vozno stopnjo S in do konca pohodi pedal, aktivira funkcijo ‘boost’. Pogon pri tem za 8 sekund ustvari moč 300 kW in navor 664 Nm. SUV-coupé v tem primeru za pospešek od 0 do 100 km/h porabi 5,7 sekunde.

Baterijski sistem Audija e-tron Sportback 55 quattro hrani bruto 95 kWh energije (neto 86,5 kWh) in deluje z nazivno napetostjo 396 V. Sistem, široka in nizka enota, je na 35 točkah privijačen pod potniško celico. Poleg tega je baterijski sistem izjemno tog in naletno varen – in to zaradi masivnega zaščitnega okvirja in aluminijaste konstrukcije, v kateri je nameščenih 36 celičnih modulov. Razporejeni so v dveh plasteh; daljša spodnja plast ima 31 modulov in krajša zgornja 5 modulov. V vsakem modulu je integriranih 12 tako imenovanih ploščatih celic. Hladilni sistem je pod celičnim prostorom.

Audi bo električno gnani SUV-coupé lansiral s še enim motorjem. Model e-tron Sportback 50 quattro razvije moč 230 kW in navor 540 Nm. Baterija ima samo eno plast, vsak od 27 modulov je sestavljen iz 12 prizmatičnih celic. Sistem, ki tehta pribl. 120 kg manj kot baterija modela Sportback 55 quattro, lahko shrani bruto 71 kWh energije (64,7 kWh neto). Z enim polnjenjem baterije do polne zmogljivosti lahko SUV-coupé prevozi do 347 km* (po kriterijih WLTP). Audi e-tron Sportback 50 quattro pospeši od nič do 100 km/h v 6,8 sekunde ter doseže končno hitrost 190 km/h.

Pri pojemkih do 0,3 g – pri vsakodnevni vožnji je takšnih več kot 90 % – elektromotorja (predvsem sprednji), ki v takšnih situacijah delujeta kot generator, polnita visokonapetostno baterijo. Rekuperacijski sistem variabilno uravnava regeneracijo zavorne energije med elektromotorjema – in sicer tako med vožnjo brez dodajanja plina (ko voznik odmakne nogo z desnega pedala) kot tudi med zaviranjem. Rekuperacijo med vožnjo brez dodajanja plina je mogoče tristopenjsko nastavljati z obvolanskimi tipkami; stopnja rekuperacije je še očitnejša kot pri e-tronu. 

Audi e-tron Sportback, ki ga proizvajajo v Bruslju, bo na evropski trg prišel spomladi 2020. V Nemčiji bo e-tron Sportback na voljo z dvema različno močnima motorja; cena osnovnega modela bo znašala od 71.350 evrov.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj