Preizkusili smo Talismana, ki so mu pri francoskem proizvajalcu prvič vgradili dvolitrski turbodizelski motor (2.0 dCi 200).

Testni avtomobil nas je prepričal predvsem z visoko mero udobja in odlično vsakodnevno uporabnostjo. K slednji ob prostornosti kabine in prtljažnika botruje tudi zelo ugodno razmerje med zmogljivostjo in ekonomičnostjo pogonskega agregata.

Renault v kombinaciji s Talismanom doslej ni ponujal dvolitrskega turbodizla. Vrh ponudbe je tako tvoril 1,6-litrski agregat, s čimer je eden izmed paradnih konjev francoskega proizvajalca vsaj za štiri decilitre zaostajal za primerljivimi tekmeci, ki povečini v tem razredu manjših turbodizlov niti ne ponujajo.

Četudi se je 160 “konjev” 1,6-litrskega motorja z oznako dCi za večino voznikov lahko izkazalo kot dovolj velika čreda, smo nov motor v ponudbi sprejeli z velikim odobravanjem.

Ob preizkusu se je izkazal z odlično prožnostjo, kar mu omogoča tudi razmeroma zajetnih 400 Nm navora. Zelo dobrodošlo je, da motor tako ne rabimo priganjati v višje območje vrtljajev, kar vozno izkušnjo naredi precej bolj zvočno prijetno.

Če motorje z oznako dCi po naravi delovanja pogosto označimo za nekoliko bolj robate, tega v tem primeru nikakor ne moremo reči. Še največ tresljajev je ob samem zagonu motorja (najbolj moteči so ob konstantnem “vmešavanju” sistema start-stop), ob vsakodnevni uporabi pa je ravno motor eden ključnih dejavnikov, ki botrujejo k uglajeni in sproščujoči vožnji. Talisman na tem področju ne zaostaja veliko za avtomobili premijskega razreda.

Kljub dvesto konjskim močem smo na našem testnem krogu porabe goriva zabeležili zgolj 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov, kar je glede na zmogljivost motorja zelo nizka številka. Prednost dizla pred bencinskimi agregati (Renault s Talismanom ponuja še močnejšega turbobencinarja z 225 KM), je predvsem v dejstvu, da poraba tudi ob nekoliko močnejšem priganjanju ne raste tako skokovito. Če ne boste šli ravno “na glavo” bo v najslabšem primeru narasla za kakšen liter in pol. Pri turbobencinskih agregatih je ta razlika navadno precej večja.

Hvalimo samodejni dvosklopčni menjalnik EDC, ki ima v primeru Talismana z dizelskim motorjem šest prestav in v kombinaciji s tem motorjem velja za edino možno izbiro. Menjalnik prestavlja zelo pametno in mehko, da ne rečemo celo nezaznavno. Odsotnost kakšne dodatne prestave se tudi pri višjih hitrostih ni poznala.

Za tiste, ki si želite nekoliko bolj začinjenega videza, so pri Renaultu pripravili ličen paket opreme S-edition, ki je razlog opremljenosti s posebnimi ALU platišči, rdečimi šivi v notranjosti ter nekaj dodatnimi značkami z napisi. Še vedno videz avtomobila ključno zaznamujeta unikatna prednja žarometa, ki poleg oblike ponoči navdušujeta tudi z izvrstno svetilnostjo.

Na tem mestu velja še enkrat omeniti tudi Talismanovi prostornost in praktičnost. Občutek v potniški kabini je izvrsten – v prvi in drugi vrsti. Čeprav po številkah, ko govorimo o volumnu, ni največji, s prostornostjo navduši prtljažni prostor. Ta bo še nekaj časa razlog za visok delež družinskih karavanov na trgu, čeprav jih “grizejo” bolj trendovski križanci. Zelo priročen je nizek nakladalni rob prtljažnika v karavanskem Talismanu, želeli pa bi si še električnega odpiranja prtljažnih vrat, ki so za prijetno “rokovanje” nekoliko pretežka in preokorne oblike.

Talisman za konkurenti kljub daljši prisotnosti na trgu ne zaostaja, a z veseljem pričakujemo napovedano prenovo, ko ga bo Renault opremil tudi z modernejšimi asistenčnimi in varnostnimi tehnologijami, pogledujemo pa tudi proti osvežitvi notranjosti.

Renault Talisman Grandtour 2.0 dCi 200 S-edition

  • Cenik
  • Cena testnega vozila z dodatno opremo: 37.990 evrov
  • Motor: 1997 ccm, turbodizelski, štirivaljni
  • Največja moč: 147 kW/200 KM (4000 vrt./min)
  • Največji navor: 400 Nm (1750 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: 6-stopenjski samodejni z dvema sklopkama (EDC)
  • Končna hitrost: 224 km/h
  • Čas pospeška 0-100 km/h: 9,1 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 6,4 l/100 km
  • Izpust CO2: 162 g/km
  • Prostornina prtljažnika: 572/1.681 l
  • Dolžina vozila: 486,5 cm
  • Širina vozila: 187,0 cm
  • Višina vozila: 146,5 cm
  • Medosna razdalja: 280,9 cm
  • Masa praznega vozila: 1689 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj