V 20 letih je Yaris postal najpomembnejši model znamke Toyota na evropskem trgu. Zdaj Toyota predstavlja četrto generacijo, ki v Slovenijo prihaja oktobra letos.

Novi Yaris je celo nekaj krajši od svojega predhodnika. A čeprav je dolžina avtomobila manj kot štiri metre, se je njegova medosna razdalja povečala za 50 milimetrov. Nova platforma GA-B omogoča tudi znižanje avtomobila za 40 milimetrov, širina se je povečala za 50 milimetrov, sled pa je širša za 57 milimetrov. Poleg tega sta se zmanjšala tudi oba previsa – sprednji za 10 milimetrov (800 mm), zadnji pa za 45 milimetrov (580 mm). Zato se Yaris ponaša z najmanjšim obračalnim krogom v svojem razredu (4,9 m).

Novi Yaris ima med voznikom in sovoznikom 20 milimetrov več prostora, kar je med drugim omogočilo tudi namestitev širše sredinske konzole. Prtljažni prostor pa ponuja 700 milimetrov globine in 286 litrov prostornine.

Novi 3-valjni 1,5-litrski motor Hybrid Dynamic Force izvira iz iste družine motorjev TNGA kot 2,0-litrski 4-valjni motor, ki poganja modela Corolla in C-HR. Motor je močnejši za 16 odstotkov in ponuja 116 konjskih moči.

Pri novem modelu je uporabljen najnovejši hibridni pogonski sklop četrte generacije. Poraba goriva in emisije CO2 so nižje, povečan je tudi električni doseg, vožnja v električnem načinu pa je mogoča tudi pri večji hitrosti in na daljših razdaljah. V električnem načinu se je mogoče voziti do hitrosti 130 km/h.

Novi Yaris je na voljo tudi z 1,5-itrskim bencinskim motorjem in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom (W-CVT). Gre za enak 3-cilindrski motor, ki je sestavni del hibridnega pogonskega sklopa. Na nekaterih trgih bo na voljo tudi 1,0-litrski bencinski motor, ki izvira iz dosedanje generacije modela Yaris.

Na splošno inženirji Toyote obljubljajo precej boljše vozne lastnosti kot pri predhodnih modelih, saj naj bi se veliko uporabnikov pritoževalo nad preveč “konzervativno” zasnovo podvozja ter premajhno močjo agregatov. Verjeti gre tudi, da so v novo generacijo Yarisa posadili vsaj kakšno drobno seme njihovega dirkaškega programa. Spomnimo, model Yaris je vozil aktualni svetovni prvak v rallyju – Estonec Ott Tänak.

Yaris je opremljen z varnostnim sistemom Toyota Safety Sense, katerega nabor varnostnih sistemov je povečan. Vsak nov Yaris je opremljen tudi s sistemom ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), sistemom za ohranjanje voznega pasu, asistenco krmiljenja in sistemom za zaznavanje prečnega prometa. Vozniku je opcijsko na voljo tudi projekcijski zaslon.

Yaris je zasnovan s ciljem, da bo razglašen za najbolj varen kompaktni avtomobil na svetu. Sistem za zaznavanje trka podnevi in ponoči zaznava pešce, kolesarje pa zaznava podnevi. Novi Yaris je tudi prvi avtomobil v svojem razredu, opremljen s sistemom Intersection Turn Assistance, ki zaznava možnost morebitnega trka pri zavijanju v križišču. Poleg tega je Yaris sploh prvi avtomobil znamke Toyota, ki je opremljen s sredinsko zračno blazino, ki pri bočnem trčenju preprečuje, da bi voznik in sopotnik poškodovala drug drugega. 

Novi Yaris bo nastajal v Toyotini tovarni v Franciji (TMMF), natančneje v Onnaingu, nedaleč od Valenciennesa. Toyota je v posodobitev te tovarne vložila več kot 300 milijonov evrov.  1,5-litrski motor Hybrid Dynamic Force in hibridni menjalnik bodo izdelovali v Toyotini tovarni na Poljskem.

NAPIŠITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj