9. Rally Vipavska dolina se bo z uvodnim superspecialom tekmovalno pričel v petek zvečer, a že vsaj en mesec lahko na družbenih omrežjih opažamo povišan utrip in naraščanje napetosti. Dejstvo je, da se v Sloveniji že dolgo ni obetala tako zanimiva in nepredvidljiva dirka.
Vedno velja omeniti, da ima rally v Vipavski dolini dolgo in močno tradicijo, kar se zlahka opazi že med obiskovalci rallyja. Kultura spremljanja tovrstnih prireditev je tu na zelo visokem nivoju, še bolj pa navdušuje množičen obisk hitrostnih preizkušenj.
Zakaj letošnji rally pričakujemo še toliko bolj nestrpno?
Za začetek so tu spektakularne hitrostne preizkušnje. Že petkov večerni superspecial je prava “rally norišnica”, ki jo zaznamuje nepregledna množica navijačev ob tekmovalni progi. Zaradi sijajnega vzdušja bi marsikdo dejal, da že takoj na samem začetku doživimo vrhunec slovenske avtošportne sezone. Spektakel se v soboto nadaljuje s hitrostnimi preizkušnjami Bela, Erzelj, Predmeja in Žablje. Med gledalci je zagotovo najpriljubljenejši prehod posadk skozi spolzek zadnji del HP Žablje, kjer ne manjka atraktivnih drsenj in glasnega navijanja.

Drugi vzrok nestrpnega pričakovanja pa je tekmovalne narave. Pred sezono so nekatere zelo hitre in atraktivne posadke presedlale v še hitrejše dirkalnike, kot so jih vozile lani.
Naj začnemo s prestopom državnih prvakov. Rok Turk in Blanka Kacin, ki sta bila lani neulovljiva za prav vse, sta Peugeota 208 R5 zamenjala za Hyundaija i20 iste skupine. V njun lanski dirkalnik bosta sedla lanska državna prvaka divizije 3 Aleš Zrinski in Rok Vidmar, v boju pa se bosta omenjenima posadkama pridružila še Claudio De Cecco in Alice De Marco. Da bi bila mera polna je tu še nekdanji serijski državni prvak Aleks Humar s sovoznikom Jako Cevcem, ki bo tokrat nastopil s Škodo Fabio R5 in seveda ciljal na sam vrh.

Nadvse pestro bo tudi po divizijah. V diviziji 3 je lov za krono ob odsotnosti Aleša Zrinskega povsem odprt. Kot favorite lahko izpostavimo Mišela Zupančiča in Domna Agniča (v različnih generacijah BMW-jev M3), Danieleja Tranija in Vasjo Miklavčiča (Renault Clio RS) ter nekdanjega državnega prvaka Boštjana Logarja (Renault Clio Williams).

V diviziji 2 bo naslov prvaka branil Tim Novak (Opel Adam R2), ki pa je tokrat ostal brez lani najtesnejših zasledovalcev Aleksa Humarja in Denisa Mrevljeta. A brez skrbi, Novak ne bo ostal prikrajšan za izredno močno konkurenco. Za začetek je tu prvak iz sezone 2017 Grega Premrl v Toyoti GT86 R3, v Renaulta Clia R3 Maxi pa je pestopil tudi lanski serijski zmagovalec v diviziji 1 Martin Štucin. Tudi v nadljevanju je lista vročih posadk pestra – izmed voznikov omenimo še Jerneja Fakina, Marka Grossija, Simona Rončela, Martina in Simona Mlinarja, Boruta Bratino, Jana Medveda in Mateja Požarja (vsi v dirkalnikih razreda R2) ter Igorja Žbogarja (bivši dirkalnik Grege Premrla – Citroen DS3 R3T).

Martin Štucin ob prestopu v močnejši dirkalnik ne bo branil naslova v diviziji 1, a tu ostajajo domala vsi ostali najbolj vroči dirkači iz lanske sezone. Glavne adute za zmago gre glede na pretekle rezultate verjetno iskati med četverico Jure Jereb, Bojan Velkavrh, Mitja Bratina in Rok Jerkič.
Rally Vipavska dolina 2019 se bo pričel v petek ob 20. uri in 40 minut z večernim superspecialom na ulicah Ajdovščine. Od tam se vam v živo javimo tudi mi.
