Ekipa Toyota Gazoo Racing začenja novo obdobje v svetu vzdržljivostnega dirkanja. Predstavlja novi dirkalnik GR010 Hybrid Le Mans, s katerim bodo v sezoni 2021 nastopali v vztrajnostni seriji 2021 FIA World Endurance Championship (WEC).
Aktualni svetovni prvaki in trikratni zmagovalci legendarne dirke 24 ur Le Mansa bodo vse osvojene lovorike in naslove branili z novim dirkalnikom. GR010 je prototip, ki so ga razvijali zadnjih 18 mesecev, nastal pa je v sodelovanju z inženirji ekipe Gazoo Racing iz Kölna in japonskimi strokovnjaki za električne hibridne pogonske sklope.
Dirkalnik je opremljen s štirikolesnim hibridnim pogonom. Njegov 3,5 litrski motor V6 zadnjim kolesom zagotavlja 680 konjskih moči, dodatni elektromotor pa sprednjim kolesom daje še 272 konjskih moči.
Ekipa Toyote bo v svoji deveti sezoni v vztrajnostni seriji WEC nastopala z isto vozniško zasedbo kot v sezoni 2019-2020, v kateri so slavili v Le Mansu in osvojili naslov svetovnih prvakov. Novo okronani svetovni prvaki Mike Conway, Kamui Kobayashi in José María López bodo dirkali z dirkalnikom številka 7, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima in Brendon Hartley pa bodo nastopali z dirkalnikom številka 8. Vloga testnega in rezervnega voznika bo še naprej pripadala Nycku de Vriesu.
Ekipa se že intenzivno pripravlja na novo sezono. Na dveh trodnevnih testih se privajajo na novi dirkalnik, poleg tega pa tudi na nova pravila, ki bodo od dirkačev in ekip zahtevale precejšno spremembo dirkaške taktike in filozofije.
Da bi ustrezal novim pravilom, je novi dirkalnik za 162 kg težji od svojega predhodnika. Poleg tega ima 32 odstotkov manj moči. To pomeni, da bo za krog na dirkališču v Le Mansu potreboval približno 10 sekund več. Ob vsem tem so se povečale tudi njegove mere – je za 250 mm daljši, 100 mm širši in 100 mm višji.
Prvič odkar sodeluje v vztrajnostni seriji WEC bo ekipa Toyote nastopala z dirkalnikom brez zadnjega generatorja. V skladu z novimi pravili je generator namreč dovoljen le na sprednjih kolesih. To zahteva tudi namestitev zaganjača in hidravličnih zadnjih zavor. GR010 je med drugim opremljen s prilagodljivimi zadnjimi krilci, ki aerodinamiko prilagajajo trenutnim razmeram.
Sploh prvič bodo v najvišjem razredu vztrajnostne serije WEC organizatorji skušali uravnati zmogljivosti nastopajočih dirkalnikov. To pomeni, da bodo vsak dan lahko prilagodili njihovo težo in moč, s čimer želijo doseči čim večjo izenačenost med dirkalniki. To naj bi še dodatno povečalo razburljivost samega tekmovanja.
Letos bo na sporedu šest dirk. Sezona se bo začela 19. marca z dirko 1000 milj Sebringa. 1. maja bo na sporedu dirka 6 ur Spa-Francorchampsa. Dirka za 24 ur Le Mansa, ki velja za vrhunec sezone, bo na vrsti 12. in 13. junija. Prvič po letu 1992 se bodo dirkači pomerili tudi v Monzi (18. julij). 26. septembra bo karavana odpotovala na Japonsko. Sezona se bo končala 20. novembra z dirko za 6 ur Bahraina.