Na Švedskem bo od 9. do 12. februarja potekal drugi reli serije WRC v sezoni 2023.
Švedska je bila prizorišče prve Toyotine zmage v novi dobi – leta 2017, ko je Jari-Matti Latvala, zdaj vodja ekipe, zmagal na dirki, ki je bila za ekipo šele druga, kjer so nastopali. Od takrat je ekipa na zadnjih treh izvedbah švedskega relija osvojila tri zmage, vključno s prvo zmago hibridnega dirkalnika pred letom dni, ko je bil za volanom Kalle Rovanperä.
S tem rezultatom je Rovanperä začel svoj zmagoslavni pohod do naslova prvaka med vozniki. Finec bo tudi letos na Švedskem favorit za prvo mesto na dirki. Prejšnji mesec je na uvodni dirki sezone, reliju Monte Carlo, zaostal le za Sébastienom Ogierjem. Ogier sicer vodi v skupnem seštevku, vendar na Švedskem ne bo nastopil.
Med glavnimi tremi vozniki bo tako prvič Takamoto Katsuta, ki se bo na reliju pomeril skupaj z Rovanpero in Elfynom Evansom – slednji je na Švedskem zmagal leta 2020. Japonski voznik Katsuta, ki se je v okviru programa TGR WRC Challenge pogosto udeleževal dirk na snegu in ledu na Finskem, ima na Švedskem prav tako dobre rezultate; leta 2018 je osvojil zmago v prvenstvu WRC2, lani pa je bil skupno četrti.
Ekipa TGR-WRT se bo na Švedskem v najvišji kategoriji za lovorike potegovala s štirimi dirkalniki, saj bo Italijan Lorenzo Bertelli postal prvi gostujoči voznik, ki bo tekmoval s hibridnim Yarisom.
Reli se bo začel danes zvečer s kratko hitrostno preizkušnjo v mestu Umeå, ki bo ponovno potekala v petek po dveh krogih s tremi etapami: etapi Brattby in Sarsjöliden proti zahodu sta lani potekali v soboto oziroma nedeljo, Botsmark proti severu pa je novost. Sobotna ponovitev treh etap se začne z dvema novima preizkušnjama: Norrby in Floda, pri čemer je slednja najsevernejša in obenem najdaljša etapa relija, saj je dolga 28,25 kilometra. Dan se bo zaključil z dvema vožnjama po etapi Umeå. Umeå bo tudi prizorišče nedeljske zaključne etape Power stage, ki bo sledila dvema vožnjama po novi trasi, Västerviku.