Na našem prvem testu Kie Xceeda smo prišli do končnega spoznanja, da gre za enega najbolj vročih modelov na trgu ta hip.
Zakaj? Združuje namreč vse najpomembnejše lastnosti, ki si jih večina kupcev na trgu tačas želi in, še več, te ponuja v enem najbolj razumno cenovno zastavljenih paketov.
Ozadje in najpomembnejše lastnosti modela si lahko preberete v našem prvem testu, sedaj pa je čas za primerjavo različic, da izluščimo tisto pogonsko različico, ki ponuja največ.
Z različnimi opcijami XCeeda smo preživeli skoraj mesec dni in tu so naši izsledki. Razdelili jih bomo v tri segmente, nato pa skupaj sestavili končno podobo optimalnega modela.
Motor
Primerjamo:
- 1.0 T-GDi, 88 kW (120 KM) – trivaljnik
- 1.4 T-GDi, 103 kW (140 KM) – štirivaljnik
Naša izbira je 1,4-litrski štirivaljnik: Trije razlogi so boljša zmogljivost, kakovost samodejnega menjalnika in celo nižja poraba.
Motor je s 103 kilovati dovolj poskočen za povprečnega uporabnika, s pomočjo primernih prestavnih razmerij sedemstopenjskega samodejnega menjalnika pa tudi precej varčen. Preizkusili smo ga tudi v kombinaciji z ročnim menjalnikom – več o tem v nadaljevanju.
Na našem testnem krogu smo pri mešanem ciklu zabeležili rezultat 6,7 litra na 100 kilometrov. V primerjavi z litrskim trivaljnikom (7,2 l/100 km) pol litra prednosti pridobi predvsem na avtocestnem odseku.
Pa še eno ključno prednost ima: Štirivaljnik je v primerjavi s trivaljnikom precej tišji in bolj uglajen. Del tega gre pripisati tudi večji prožnosti, saj motor bolje “vleče” že v nižjem območju vrtljajev. Posledično bo manj tresljajev, pa tudi zvok je, vsaj za naš okus, bolj prijeten. Skoraj nezaznavno delovanje samodejnega menjalnika k prijetni vozni izkušnji le še dodatno pripomore.
Menjalnik
Primerjamo:
- 6-stopenjski ročni menjalnik
- 7-stopenjski samodejni menjalnik (DCT)
Poleg 1,4-litrskega štirivaljnika in samodejnega menjalnika smo v različnih XCeedih doslej preizkusili tudi litrski trivaljnik in šeststopenjski ročni menjalnik, a se je prav kombinacija s samodejnim menjalnikom izkazala za najboljšo.
Menjalnik deluje zelo tekoče, skoraj nezaznavno in tudi, ko se vozniku zahoče bolj dinamične vožnje, je menjalnik dovolj hitro odziven. Pomemben argument je tudi aktivni radarski tempomat, ki je na voljo le s samodejnim menjalnikom.
Za nameček je poraba goriva s samodejnim menjalnikom ob enakem (1,4-litrskem) motorju celo malenkost nižja. Na našem testu smo v avtomobilu s samodejnim menjalnikom zabeležili porabo 6,7 l/100 km, z ročnim pa 7,0 l/100 km.
Poraba goriva
Primerjamo:
- kombinacija #1: 1.0 T-GDi in 6-stopenjski ročni menjalnik
- kombinacija #2: 1.4 T-GDi in 6-stopenjski ročni menjalnik
- kombinacija #3: 1.4 T-GDi in 7-stopenjski samodejni menjalnik
V primerljivih vozilih konkurenčnih proizvajalcev običajno opazimo, da so trivaljniki z nižjo prostornino praviloma bolj varčni od zmogljivejših štirivaljnikov. To za model Xceed ne velja.
Najnižjo porabo smo v primerjavi naših različic zabeležili pri 1,4-litrski različici v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Ta je znašala 6,7 litra na 100 prevoženih kilometrov pri mešanem ciklu.
Enak motor in ročni menjalnik sta dala porabo 7,0 l/100 km, litrski trivaljnik in ročni menjalnik pa 7,2 l/100 km.
Nižjo porabo pripisujemo boljšim prestavnim razmerjem sedemstopenjskega samodejnega menjalnika – največ smo namreč pridobili pri avtocestni vožnji.
Optimalni model
Glede na preizkušeno priporočamo izbiro Xceeda z 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Poleg objektivnih razlogov za odločitev zanj moramo dodati tudi vtise, oziroma subjektivno izkušnjo.
Tovrsten Xceed je bil za nas in potnike v vozilu najbolj uglajen in prijeten za vožnjo, za nameček pa nudi še zadovoljiv kompromis, ko se nam zahoče dinamike. In Xceed je lahko dinamičen avto.
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na:
Facebook profilu @Avtoportret.si,
Instagram profilu @Avtoportret.si ter
Instagram profilu @LukaGregoric.
Vabljeni tudi h komentiranju prispevka spodaj.