“Epic” cesta na pobočju Velebita, slikovit razgled na obalo in bližnje otoke ter nabriti Suzuki Swift Sport. Dan za dušo!

Športno različico Suzukijevega malčka sem testiral ravno v najbolj dopustniško obarvanem delu leta. Sredi avgusta, ko je nekako vse skupaj v “leru”, je nekaj najlepšega, ko lahko človek zadiha in napolni svoje baterije za nadaljevanje norega tempa na šihtu.

Običajno so testi avtomobilov videti precej hektično. Opravljamo meritve, zbiramo multimedijski material in marljivo beležimo ugotovitve, da bi novost na slovenskem trgu čim bolj učinkovito in nazorno predstavili vam, našim sledilcem. Vse to ob ostalem novinarskem delu, ki – kot številni nadobudni Instagram avto friki pogosto zmotno predpostavljajo – ne obsega le nastopaškega paradiranja s službenimi avti po središču mesta in produciranja insta selfijev.

A tokrat je bilo drugače. S Swiftom sem se odpravil na dopust in se mu tam v miru podrobno posvetil. Približno tako kot bi v “slow food” restavraciji z izbranimi jedmi cel večer užival v (vsaj) šesthodnem meniju.

Suzuki Swift Sport je vstopnica v “hot hatch” svet. Za slabih 20 evrskih tisočakov ponuja očem prijeten in pogonsko nabrit živopisan paket.

Ne gre ravno za brezkompromisnega športnika. Prej bi rekel, da je odličen avto za v mesto, ki lahko ponudi tudi zvrhano mero športnih užitkov. Zato ga ni moč postavljati ob bok Fiesti ST ali Cliu RS. Bolj na mestu bo primerjava z zmogljivejšimi različicami Fieste ST-line ali novega Clia RS-line.

Pogonski paket je navdušujoč

Našminkana rumena stvarca je opremljena z 1,4-litrskim turbobencinarjem, ki razpolaga s 140 “konji”. Motor poznamo že iz Vitare, z ostalimi različicami Swifta pa ni na voljo. Je zelo živahen in odziven, poleg tega pa povsem zadovoljivo zmogljiv. Zelo dobro sodeluje s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima na moje zadovoljstvo športno kratke prestave, obenem pa se je na testu izkazal tudi za nadpovprečno natančnega.

Takšnega Swifta je moč voziti tudi zelo ekonomično. Pri umirjeni vožnji po jadranski magistrali sem beležil tudi številke pod 5 litri, sicer pa je avto na našem testnem krogu dosegel rezultat 5,6 l/100 km, kar je za takšen pogonski paket zelo dober rezultat.

Še boljše pa pride, ko zapeljemo na “vago”

Vam povem, kaj je še boljše od samega pogonskega paketa? Masa vozila. Ta znaša le 975 kilogramov. Ta pomeni ključni del garancije za užitke v zavojih.

Vožnja Swifta je resnično lahkotna, kar se občuti pri dinamični vožnji v zavojih in na zaviranjih. Swift Sport ne potrebuje glasnega izpuha za umetno ustvarjanje drame, četudi bi si vsaj malo več zvočne kulise sam po drugi strani želel. S preprostim vozniškim užitkom ponudi točno to, kar od njega pričakujemo.

Preprosti in učinkoviti triki za skok iz povprečja

Kričeče rumena barva je tista, ki ključno zaznamuje zunanjo podobo. Všeč so mi tudi športno popoprani detajli, naprimer “lip” na prednjem odbijaču, pa športna podaljška bočnih stranic. Zadaj avto krasijo nakazan difuzor in dva kromirana nastavka izpušnih cevi. Meglenka je seveda na sredini – po dirkaško.

Da je v notranjosti nekoliko bolj “plastičen” od svojih neposrednih konkurentov, mu niti posebej ne zamerim. Voznik ima namreč večinoma opravka z volanskim obročem, ki je med najbolj zanimivimi, privlačnimi in prijetnimi v segmentu. Obenem si drznem posebej pohvaliti tudi prednja sedeža, ki sicer ne veljata za kakšen poseben presežek, a sta me prepričala z udobjem na daljši poti, zaradi školjkaste oblike pa v zavojih nudita tudi zelo dobro bočno oporo.

💡 Komu bi torej priporočil Swifta Sport? 🤔

Opcija 1: tistim, ki iščete relativno poceni našminkan avto, ki bo blestel na mestnih ulicah s preprosto uporabo in nizko porabo, obenem pa še izstopal. 😋📸⭐

Opcija 2: lahko pa služi kot dobra osnova za zabavno track-day specialko. Za začetek bodo OK nadgradnjo predstavljale dovolj lepljive gume in športno podvozje. 👌🏁🔥

Suzuki Swift Sport

  • Cenik
  • Cena testnega vozila: 19.200 evrov
  • Motor: 1373 ccm, turbobencinski štirivaljni vrstni
  • Največja moč: 103 kW/140 KM (5800 vrt./min)
  • Največji navor: 230 Nm (2500 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: šeststopenjski ročni
  • Končna hitrost: 210 km/h
  • Čas pospeška 0-100 km/h: 8,1 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,6 l/100 km
  • Izpust CO2: 125 g/km
  • Prostornina prtljažnika: 265/947 l
  • Dolžina vozila: 389,0 cm
  • Širina vozila: 173,5 cm
  • Višina vozila: 149,5 cm
  • Medosna razdalja: 245,0 cm
  • Masa praznega vozila: 975 kg
  • Volumen rezervoarja za gorivo: 37 l

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

NAPIŠITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj