Danes razred C ni več vstopnica v svet vozil Mercedes-Benza, temveč nanj gledamo nekoliko drugače. To je avto za ljubitelje preverjenih odlik in klasike. Je vstopnica v svet “pravih” Mercedesovih limuzin (ali pa karavanov).

Kaj je torej bistvena novost zadnje generacije? – Pri Mercedesu pravijo, da se C še nikoli ni tako zelo približal razredu S – po tehniki, tehnologijah in udobju.

Glavna značilnost notranjosti je nizek položaj sedenja, ki je po želji lahko tudi zelo športen. Prednost nizkega položaja sedenja v primerjavi s terenci gre na račun tistih, ki si želimo avtomobil med vožnjo (predvsem v zavojih) bolje občutiti, vsekakor pa C kajpak ne omogoča tako preprostega vstopanja in izstopanja kot kakšen višji terenec.

Zanimiv je nov način nastavljanja sedeža, ki ga upravljamo prek posebnih tipk na vratih. Ti gumbi zahtevajo le manjši dotik.

Prednost v primerjavi s terenci je tudi manjši zračni upor, ki omogoča manjšo porabo goriva. Mi smo na našem testnem krogu zabeležili rezultat 5,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar turbodizelski motor in samodejni menjalnik postavlja v položaj pametne izbire za dolgoprogaše. Gorivo boste ob taki porabi namreč dotočili le na vsakih 1178 kilometrov.

Koeficient zračnega upora (0,27) je eden najnižjih v tem segmentu.

Različica C 220 d, ki smo jo preizkusili tokrat, razpolaga s 147 kilovati moči, dopolnjena pa je tudi z 48-voltno blago hibridno tehnologijo. Slednja skrbi za neslišen zagon motorja ter ugašanje motorja že pred samo zaustavitvijo, ob “jadranju” pa tudi med vožnjo. Ugašanje dizelskega motorja med vožnjo poteka tedaj, ko na preklopimo v način “E” – torej eko/varčen način, ki smo ga – tudi zaradi prijetnega (umirjenega) delovanja pogona – med samim testom kar precej uporabljali.

Razred C dinamični vožnji ne nasprotuje, a se v svojem segmentu vseeno uvršča bližje polu udobja.

V notranjosti kraljujeta dva velika zaslona. Prvega pred voznikom že poznamo iz ostalih modelov, po vzoru razreda S pa je odslej sredinski zaslon postavljen nižje in vertikalno. Nam je takšna postavitev ustrezala, ker je osrednji zaslon tako lažje dosegljiv z roko. Vse nujne informacije za voznika so medtem tako ali tako na voljo na levem zaslonu, zato osrednji zaslon med vožnjo resnično ne zahteva pogledovanja nanj.

Novi osrednji zaslon je po vzoru razreda S postavljen vertikalno.

Zaslon ima zares vrhunsko odzivnost, vse funkcionalnosti zelo tekoče delujejo, na voljo pa je tudi bogastvo informacij. Hvalimo še dejstvo, da je z novo generacijo sistema MBUX uvedena slovenščina.

Povrsine na volanskem obroču so občutljive na dotik.

Funkcije na volanskem obroču zdaj upravljamo izključno na dotik, saj so fizični gumbi povsem izginili. Nam ta način ni preveč všeč, ker se preveč pogosto zgodi, da gumb z dotikom preprosto zgrešimo, pritisnemo ponesreči, ali pa se površina preprosto ne odzove in moramo pritisk ponoviti.

Kapacitiven volanski obroč je v tem segmentu postal nuja – sploh zaradi bogate ponudbe naprednih asistenčnih sistemov.

Je pa po drugi strani zelo dobrodošlo, da je volanski obroč po novem kapacitiven, kar pomeni, da zaznava naši dlani. To je zelo dobro za delovanje asistenčnih sistemov – torej sistem za nemoteno delovanje ne rabi več tistih drobnih zasukov obroča, ki nam ob križarjenju na ravni avtocesti najedajo živce.

Tudi zadnja klop predstavlja prijetno potovalno okolje.

Novi C je v primerjavi s predhodnikom nekoliko večji, kar se pozna predvsem na zadnji klopi. V karavanu je povsem dovolj prostora za višjerasle osebe, ki se tudi na daljših poteh po našem mnenju ne bodo pritoževale zaradi pomanjkanja prostora.

Prostornina prtljažnika pri karavanu je za 35 litrov večja kot pri limuzini.

Karavan je, ko govorimo o prtljažniku, seveda nekoliko bolj praktičen od limuzine. Prostornina prtljažnika znaša 490 litrov. Hvalimo predvsem elektronsko podiranje zadnje klopi.

Priporočamo doplačilo za matrične LED žaromete.

Nabor razpoložljivih asistenčnih sistemov je zares bogat, je pa za tiste bolj napredne seveda treba doplačati. Vsekakor priporočamo izbiro matričnih digitalnih LED žarometov, ki uporabljajo enako tehnologijo kot tisti pri razredu S in smo jih že predstavili v našem prispevku s predstavitve Mercedesovega “paradnega konja”.

Ceprav sta si podobna, razreda C in S ne boste zamenjali, a potrebno je poudariti in pritrditi nemškim inženirjem, da se C po občutku in razpoložljivih tehnologijah svojemu največjemu bratu prav zares še nikoli ni tako močno približal.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4,5
Prostornost: 3,5
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4
Zvočna zatesnitev: 4,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Užitek pri dinamični vožnji: 3,5

Skupna ocena: 4,2

Zakaj kupiti: Izjemno udobje v vožnji v kompatnih merah; Učinkovit dizelski motor

Se z našimi ocenami ne strinjate? Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉👍

Mercedes-Benz C 220 d T AMG line

  • Cena vstopnega modela po ceniku (C 180 T): 48.900 evrov
  • Cena testne različice po ceniku (brez dodatne opreme): 53.900 evrov
  • CENIK
  • Motor: 1993 ccm, turbodizelski, štirivaljni
  • Največja moč: 147 kW/200 KM (4.200 vrt./min)
  • Največji navor: 440 Nm (1.800 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na zadnji par
  • Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski
  • Največja hitrost: 242 km/h
  • Pospešek 0-100 km/h: 7,4 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,6 l/100 km
  • Emisije CO2 (po WLTP): 140 g/km
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 490/1.510 l
  • Dolžina vozila: 4.793 mm
  • Širina vozila: 1.820 mm
  • Višina vozila: 1.455 mm
  • Medosna razdalja: 2.865 mm
  • Posoda za gorivo: 66 l
  • Masa vozila: 1.815 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj