V naši ekipi smo se dolgo spraševali, ali bo novi Nissan Leaf upravičil zelo visoka pričakovanja.

Na električnega novinca za začetek veliko stavijo pri japonskem proizvajalcu Nissanu, saj pravijo, da je zanje ta velik korak proti vodilni vlogi na področju razvoja električnih vozil in tehnologij avtonomne vožnje.

Zanj med evropskimi kupci že vlada izjemno zanimanje. Visoka pričakovanja so plod zapuščine njegovega predhodnika.

Baterija, ki je nameščena vanj, ima kapaciteto 40 kWh, kar je skoraj enako kot npr. Renault ZOE novejše specifikacije. Z obema boste lahko prevozili približno enako število kilometrov z enim polnjenjem, a potrebno je poudariti, da je Nissan Leaf nekoliko večji (prostornejši) in posledično težji avtomobil, kar se med vsakodnevno rabo in tudi vožnjo seveda občuti.

Čeprav vse bolj opažamo trend, da se ga v povezavi z električnimi vozili vse manj omenja, moramo podati podatek o dosegu novega Leafa z enim polnjenjem baterije. Gre za prvo električno vozilo, ki je prejelo t.i. WLTP homologacijo, kar pomeni, da so njegov doseg testirali v precej bolj realnih pogojih, kot smo jim bili priča pri standardu NEDC. Novi Leaf lahko tako z enim polnjenjem po WLTP prevozi okoli 280 kilometrov. Ob našem prvem preizkusu smo ugotovili, da je ta številka povsem na mestu – seveda ob predpostavki, da vozimo preudarno. Vpeljani lastniki so z novimi Leafi z enim polnjenjem brez večjih težav prevozili že tudi več kot 300 kilometrov z enim polnjenjem.

Elektromotor novega Leafa ima maksimalno moč 147 KM. V praksi to pomeni, da 100 km/h dosežemo v 7,9 sekunde. Končna hitrost vozila je 150 km/h. Avtomobil sicer ni med najhitrejšimi, a elektromotor s svojim konstantnim navorom poskrbi za možnost sunkovitega pospeševanja pri nekoliko nižjih hitrostih, ki je še posebej dobrodošlo pri prehitevanjih.

Novi Leaf ima tudi dobre vozne lastnosti, kar pomeni, da med električnimi vozili ni izjema. Težišče vozila je zaradi optimalne razporeditve teže ponovno povsem pri dnu, kar omogoča odlično lego v zavojih. 

Tudi počutje v potniški kabini je dobro, kar gre pripisati prostornosti ter kakovostni zvočni zatesnitvi.

Novost pri Leafu je še sistem Pro Pilot. Gre za skupek asistenčnih sistemov, ki vozniku pomagajo predvsem na avtocesti in pri parkiranju. V praksi je to aktivni tempomat, ki uravnava hitrost glede na pred nami vozeča vozila in t.i. “lane assist”, ki skrbi, da vozilo nenadzorovano ne zapusti voznega pasu. Upravljanje s sistemom je zelo preprosto. V primeru, da sistem na avtocesti ne zazna reakcije voznika, lahko vozilo po več zvočnih opozorilih in opozorilih z zaviranjem samodejno varno ustavi. Samodejno zaustavljanje smo v varnih okoliščinah preizkusili tudi sami in ugotovili, da deluje odlično. 

Vožnji novega Leafa da posebno specifiko Nissanov e-Pedal. Gre za možnost vožnje vozila zgolj z eno stopalko (podobno kot pri BMW i3). Vozilo namreč samodejno zavira (s silo 0,2 g), ko popustite stopalko za pospeševanje. Ob zaviranju seveda poteka regeneracija električne energije, kar ob večji učinkovitosti in dosegu pomeni še manjšo obrabo zavor. E-Pedal vozilo ob zaustavitvi tudi samodejno drži na mestu.

Ponlnjenje Leafa do 100% bo na domači vtičnici (10 A) trajalo približno 21 ur. 7,5 ure bo potrebne za polnjenje na javni polnilni postaji (32 A). Na hitri polnilnici (moč 50 kW prek priključka CHAdeMO) pa bo baterija do 80 % napolnjena v 40 minutah.

Z novim Leafom torej obračamo nov list v razvoju naprednih (električnih) vozil. Ta vsestransko uporaben avtomobil prinaša veliko prostornosti ter prijetno in uglajeno vožnjo, zagotovo pa ni več tako vizualno izstopajoč kot njegov predhodnik. Mnenje o tem, koliko boste dizajn slednjega pogrešali, pa prepuščamo vam.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here