Natanko pred 18 leti je luč sveta ugledal Golf, ki se je zelo razlikoval od priljubljenega GTI-ja. Navzven je deloval dokaj umirjeno, vendar ko je zahrumel njegov šestvaljnik, je vsakdo vedel, da z njim ni šale.
Diskretno športen, vseeno pa najmočnejši Golf do takrat
Inženirji iz Wolfsburga so leta 2002 razvili še močnejšo in tehnološko še bolj dovršeno različico Golfa četrte generacije. Za razliko od GTI-ja je imel R32 šestvaljnik namesto klasičnega štirivaljnika. Moč motorja je bila prenesena na vsa štiri kolesa in prvič so kupci lahko izbrali tudi avtomatski DSG menjalnik, ki je danes zelo razširjen med Volkswagnovimi modeli.
Na zadku najprej opazimo dva zaključka izpušne cevi, ki ju lepo oblije zadnji odbijač. Izgled zadnjega dela avtomobila zaključuje diskretni spojler. Posajen je na 18-palčna platišča znamke OZ wheels in pnevmatike dimenzij 225/40 R18. Oblikovno ju povezuje športni prag, ki avtomobil vizualno še bolj potisne k tlom.
Za zadostno količino zraka skrbijo velike odprtine v prednjem odbijaču, ki lepo zaokroža celotno zunanjo podobo ponosa nemške avtomobilske industrije. Če kljub vsem tem elementom nepazljivi opazovalec vseeno zamenja Golfa R32 za navadnega Golfa, znački »R32« na zadku in maski razblinita kakršenkoli dvom.
Ime dobil po nenavadnem motorju
Ime R32 izhaja iz prostornine tega motorja – 3,2 litra in oznake R za racing, ki je zelo pogosta oznaka pri športnih avtomobilih. Proizvedel je 241 konjskih moči in 320 Nm navora. Vendar ni šlo za običajni šestvaljnik, saj ni bil ne vrstni in ne V-oblike – lahko bi rekli, da je bil oboje hkrati. Imenoval se je VR6, kar v nemščini pomeni V-motor in vrstni motor (Reihenmotor), ki ima 6 valjev. Vsebuje elemente V-motorja (valji nameščeni vzporedno) in elemente vrstnega (ena glava motorja za vseh 6 valjev). Med valji običajnega V-motorja je kot med valji navadno med 60° in 120°. Pri VR6 motorju je kot med valji samo 15°. V prvotnih različicah motorja VR6, v začetku devetdesetih, je imel motor 12 ventilov, medtem ko jih ima v Golfu R32 24.
Prednost tega motorja je, da je bolj kompakten, saj je krajši od vrstnega šestvaljnika in ožji od klasičnega V6 motorja. Nameščen je prečno tako kot štirivaljnik v Golfu – vzporedno s prednjo osjo. Zaradi vseh teh pogojev je bila to odlična rešitev za Volkswagnove modele. Zvok motorja so inženirji že v tovarni odlično uglasili, o čemer se lahko prepričate sami:
Slavni DSG se prvič pojavi prav v R32
Kupci so lahko izbirali med ročnim šeststopenjskim menjalnikom in povsem novim avtomatskim dvosklopčnim DSG menjalnikom z obvolanskimi prestavnimi ročicami. V notranjosti kraljujejo športni sedeži znamke König in športni trikraki volan, za udobje pa skrbi za tiste čase moderen avtoradio z vgrajeno navigacijo in povezavo z mobilnim telefonom. Seveda ne manjka tudi avtomatska klimatska naprava.
Še ena pomembna razlika v primerjavi z Golfom GTI je štirikolesni pogon, ki je, podobno kot motor, malo drugačen od običajnih. Večino časa se moč motorja prenaša samo na sprednja kolesa, ob izgubi oprijema pa se moč prenese tudi na zadnji par koles. Od 0 do 100 km na uro je R32 pospešil v 6,6 sekunde oziroma še nekaj desetink hitreje z DSG menjalnikom. Merilnik hitrosti pa se je zaustavil šele pri 247 km/h.
Dobre vozne lastnosti, veliko navora in odziven motor
Ena izmed največjih slabosti je bila njegova teža, saj tehta skoraj tono in pol, kar je okoli 200 kg več kot GTI. K teži seveda pripomore po prostornini skoraj dvakrat večji motor. Dodatne kilograme doda še štirikolesni pogon. VR6 se odkupi s svojim izjemnim navorom in odlično odzivnostjo atmosferskega motorja. Kupci, ki so se odločili za DSG menjalnik, so imeli z njim nemalokrat težave. Vseeno je bil zelo mikaven, saj je bil nekaj povsem novega. Celotno podvozje je bilo zelo dobro nastavljeno in je omogočalo, da je bil R32 zelo okreten in je zato slovel po dobrih voznih lastnostih.
Prvi R, ampak ne tudi zadnji
Volkswagen je v naslednjih generacijah nadaljeval z izdelavo najmočnejše različice Golfa. V 5. generaciji je R32 ohranil svoje ime, kasneje pa ga je v 6. in 7. generaciji zamenjal Golf R, saj ju ne poganja več 3,2 litrski VR6, ampak prisilno polnjeni štirivaljnik prostornine dveh litrov. Trenutno najmočnejša različica Golfa zmore 300 konjskih moči, ki do stotice pospeši v manj kot petih sekundah. Kupci še vedno lahko izbirajo med 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in sedaj 7-stopenjskim DSG menjalnikom. Hitrost je omejena na 250 km/h. Skoraj zagotovo bo imela tudi 8. generacija R izvedenko. Imel naj bi 330 konjskih moči in na ceste zapeljal prihodnje leto. O novem Golfu si lahko več preberete na tej povezavi.
Volkswagen Golf R32 je bil nekaj posebnega. Inženirji so uporabili različne tehnološke rešitve in ustvarili odličen športni avtomobil, ki danes uživa kultni status, saj bi si ga marsikateri ljubitelj znamke Volkswagen želel v svoji garaži.