BMW-jevi električni družini »i« se zdaj pridružuje še prvi križanec. Uvrstili so ga v konceptni segment SAV – športno aktivnostna vozila.

Trenutna paleta nemškega proizvajalca tako zdaj vsebuje tri modele: i3, i8 in iX, pridružuje pa se jim še i4. Gre za tri popolnoma različne avtomobile, ki imajo dva bistvena skupna imenovalca: “odštekan” dizajn in zeleno mobilnost. i3 in i8 sta na cestah ujela veliko pogledov in sta s svojim karakterjem precej izstopala, zato lahko to pričakujemo tudi od novinca.

Obraz novinca definirajo predvsem zašiljeni LED žarometi in velike ledvičke, ki so skoraj popolnoma zaprte ter za sabo skrivajo integrirano kamero in radar.

Zadnji del avtomobila je precej preprost: Zadnje luči, ki so skoraj ravne ne izstopajo preveč, na športni karakter pa opozarja razgiban zadnji odbijač z manjšim difuzorjem.

Poseben pečat pusti dvobarvna karoserija, ki poudari športne linije in dinamičnost. Serijsko bodo na novinca nameščena 20-palčna platišča, za doplačilo pa bo kupec lahko izbiral med 21- ali 22-palčnimi platišči, ki so opcijsko lahko z namenom tišje vožnje opremljena z notranjo peno.

Pri BMW-ju so se potrudili, da bi v kabini ustvarili prijeten in udoben ambient, ki bi uporabniku nudil dovolj prostora in prestiža. V notranjosti najprej opazimo šesterokraki prisekan volan ter dva med seboj povezana, ukrivljena, 12,3- in 14,9-palčna zaslona. Prav tako so pri proizvajalcu poskrbeli za kakovostne in razkošne materiale – veliko jih je v duhu zelene prihodnosti tudi recikliranih.

V modelu iX je prvič premierno predstavljena tudi osma generacija sistema iDrive, ki jo odlikujeta glasovno upravljanje in izboljšana odzivnost zaslona na dotik. BMW iX bi naj bil najpametnejši BMW doslej, to se pa kaže predvsem na področju varnosti. Asistenčni sistemi so podprti s petimi kamerami, petimi radarskimi senzorji in dvanajstimi ultrazvočnimi senzorji. BMW iX je tako potencialno sposoben 3. stopnje avtonomne vožnje.

Novinec ima vgrajeno tudi toplotno črpalko, ki bo pomagala predvsem z varčevanjem energije in povečanjem dosega v hladnem vremenu.

Navdušence nad glasbo bo razvajal opcijski sistem za prostorski zvok Bowers & Wilkins Diamond. Sistem omogoča 4D funkcijo, posebni nizkotonski (bas) zvočniki so namreč vgrajeni tudi v sprednje sedeže in bodo nudili zvočno izkušnjo tudi na čutni ravni.

Ob prihodu na trg bosta na voljo dva pogonska sklopa, oba pa bosta opremljena z dvema elektromotorjema in štirikolesnim pogonom. Močnejša in bolj razburljiva različica se imenuje xDrive50, ki ima moč 385 kW (523 KM) in se bo s 765 Nm navora do stotice izstrelila v 4,6 sekunde. Xdrive50 bo v sebi skrival baterijo kapacitete 105 kWh, kar bi naj zadostovalo za 630 kilometrov dosega. Nekoliko bolj umirjen xDrive40 bo opremljen z manjšo baterijo (71 kWh), ki mu doseg skrajša za približno 200 kilometrov, njegova moč pa je 240 kW (326 KM). Polnilna moč baterije bo 200 kW v primeru močnejše in 150 kW v primeru šibkejše različice. Za napolnitev baterije z 10 na 80 % bi si uporabnik pri obeh različicah tako moral vzeti dobre pol ure.

BMW napoveduje, da bo kasneje predstavljen tudi izrazito športen iX M60, ki bo v sebi skrival moč »600 konjičev« oziroma 440 kW. Natančnejši podatki in datum prihoda najhitrejše različice iX še zaenkrat niso znani.

Osnovna cena znaša 81.800 evrov za izvedenko xDrive40 in 102.350 evrov za xDrive50, na cestah pa ju lahko pričakujemo novembra 2021.

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here