Junija smo s strani bavarske znamke deležni številnih novosti. Po tem, ko je BMW podkrepil svojo četico električnih avtomobilov z modeli i4 in iX, predstavlja še posodobljeno serijo 4 Gran Coupe. Prenovo pa sta dočakala tudi bolj terensko naravnana X3 in X4 – slednja bosta na voljo tudi v izvedbi M Competition.
Nova serija 4 Gran Coupe sledi BMW-jevim zadnjim smernicam oblikovanja, zato na njej najdemo že poznane elemente. Še vedno gre za limuzino, ki v sebi skriva športno plat in z njo združuje udobje in vsakdanjo uporabnost. Novinec je tesno povezan s klasično trivratno serijo 4 in se od nje razlikuje zgolj minimalno.
Večjih sprememb pri novincu tako v kabini kot izven nje res ni zaznati, majhna odstopanja od trivratne različice lahko sicer vidimo na zadnjem delu, a tudi ta niso očitna. Serija 4 Gran Coupe je tudi zrastla – od svojega predhodnika je nov Bavarec daljši za 14,3 centimetra, širši za 2,7 centimetra in višji za dobrih 5 centimetrov.

»Petvratne štirke« ni sram pokazati svojega športnega karakterja, ta se kaže v ostrih linijah in bogato opremljeni notranjosti, kjer bomo prav pri vsakem modelu našli tudi športni usnjen volan in športne sedeže. Pri BMW-ju obljubljajo tudi bolj togo in čvrsto karoserijo ter izboljšano aerodinamiko, ljubitelji dinamične vožnje pa bodo veseli idealne razporeditve teže – 50:50. V vseh različicah bo serijsko nameščen 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Za večpredstavnost skrbi 5,1-palčna digitalna instrumentna plošča in 8,8-palčni info-zabavni zaslon, ob doplačilu pa bosta voznika lahko razvajala večja zaslona – 12,3-palčni za volanskim obročem in 10,25-palčni na sredini armaturne plošče. Povezljivost naprav in delovanje računalnika bo omogočal operacijski sistem iDrive sedme generacije (novinca i4 in iX sta opremljena z novejšo osmo generacijo), pri vožnji pa bo vozniku pomagalo okrog 40 asistenčnih sistemov.

Paleto pogonskih sklopov bodo sestavljali klasični štirivaljni dizelski motor (420d) in trije bencinski motorji. »Šibkejša« bencinska motorja sta prav tako štirivaljnika z oznakama 420i in 430i, vrh ponudbe pa bo predstavljal šestvaljni M440i, ki bo v roke kupca prišel s serijskim štirikolesnim pogonom.
420d razpolaga z močjo 140 kW (190 KM), 420i ima za »šest konjev« moči manj, 430i pa lahko iz sebe »iztisne« 180 kW (245 kW). V najmočnejši različici M440i lahko vrstni šestvaljnik proizvede 275 kW (374 KM), kar zadostuje za pospešek iz mirovanja do 100 km/h v 4,7 sekunde.

Dizelskemu 420d in športno naravnanemu M440i bo pomagal še blagi hibrid, ki temelji na 48V tehnologiji in bo poskrbel za dodatno moč pri pospeševanju in nekoliko manjšo porabo.
Proizvodnja bo potekala v BMW-jevi tovarni v Münchnu, na cestah pa ga bomo uvideli pozno jeseni.
[…] kratkim smo pisali o novi BMW seriji 4 Gran Coupe, ki jo je bavarski proizvajalec predstavil sočasno s prenovljenima X3 in X4. Slednja sta od […]