Ford z novo generacijo modela Tourneo Courier ponovno stavi na ugajanje družinam in uporabnikom z aktivnim življenjskim slogom. V primerjavi s svojim predhodnikom je Courier zdaj precej bolj domiselno oblikovan (tudi z nekaj SUV oblikovnimi začimbami), a njegovi glavni značilnosti ostajata prostornost in praktičnost.

Največ pridobite po višini

Tourneo Courier ni dimenzijsko zajeten model, pač pa se s svojimi merami izkaže tudi kot prijazen sopotnik v urbanih okoljih, kjer ne boste imeli težav z manevriranjem na ozkih pakrirnih mestih. Njegova dolžina znaša zgolj 4,34 metra, zelo dimenzijsko povprečen pa je tudi po širini. S svojo obliko ta avtomobil seveda največ pridobi po višini, ki znaša 1,84 metra.

Po zalugi škatlaste oblike pa imamo 1,84 metra višine seveda na voljo povsem do skrajnega zadka avtomobila, kar bodo najbolj občutili potniki na zadnji klopi, pa tudi v prtljažnik boste lahko precej bolj enostavno zlagali nerodne predmete.

Na zadnji klopi so se tekom našega testa potniki udobno počutili tudi na daljših poteh. Zasluga pri tej ugotovitvi gre zajetni višini, obenem pa tudi velikim steklom, ki omogočajo dober pogled na cesto in okolico.

Pri tovrstnem družinskem avtomobilu občutne prednosti prinašajo tudi priročna drsna vrata, ki jih imamo seveda na voljo na obeh straneh avtomobila. Po njihovi zaslugi je na zadnjo klop lažje namestiti tudi otroški sedež (Courier razpolaga z dvema Isofix pritrdiščema). Nekoliko bolj prostorsko skopa je zadnja klop po širini – predvsem sredinski sedež je zelo ozek, zato je Courier najbolj primeren za uporabo štirih potnikov.

Najbolj značilen uporabnik tega avtomobila bo tako po našem mnenju štiričlanska družina, seveda pa ne moremo niti mimo uporabnikov, ki bodo radodarne dimenzije Courierja s pridom izkoriščali za tovorjenje večjih rekvizitov za najrazličnejše prostočasne aktivnosti. Slednje bo s svojim terensko navdahnjenim slogom nagovorila zlasti oprema Active, ki smo jo preizkušali tudi v primeru tokratnega testa.

Prtljažni prostor ima 570 litrov prostornine, ali 1188 litrov, ko seštejemo celoten volumen do vrha. Prostornost nadgradijo še nizek nakladalni rob ter praktični dodatki – npr. preprosto pospravljanje prtljažne police takoj za zadnjo klop in snemljiv predal v prtljažniku, kamor lahko pospravimo umazane čevlje in ga operemo z vodo.

Brez kompliciranja

Notranjost Courierja je zanovana na preprost način, ki daje vtis robustnosti in trpežnosti. Naše mnenje je, da je Ford tokrat nekaj evrov prihranil na pravih mestih in ni kompliciral po nepotrebnem z detajli in tehnološkimi dodatki.

V notranjosti je vse podrejeno priročnosti. Odlagalnih mest najrazličnejših oblik in namembnosti je na pretek – zelo koristna bo velika polica nad vetrobranskim steklom, ki je značilnost vozil s tovrstno obliko.

Enostavnost se odraža tudi pri ugotovitvah, da med vožnjo ne moremo izbirati kakšnih voznih programov, obenem pa sta zelo preprosto zasnovana tudi dva zaslona (pred voznikom in osrednji), ki pa ponujata brezžično povezljivost s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, kar ob indukcijskem polnjenju mobilnega telefona prinaša pravzaprav najbolj preprosto in uporabno rešitev.

Ena (optimalna) izbira pri pogonu

Ford je na preprost način zasnoval tudi pogonsko ponudbo. Na voljo je le 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik EcoBoost, ki postreže z 92 kW moči (125 KM). Dizelske različice pri potniškem (Tourneo) Courierju ni na voljo – ta je rezervirana le za tovornega (Transit) Courierja. Kasneje se bo ponudbi pridružil še Tourneo Courier s popolnoma električnim pogonom.

Na področju voznih lasnosti pri tem tipu vozil seveda nismo preveč zahtevni, a nas je Courier pozitivno presenetil. Ford se je ponovno izkazal z dobrimi nastavitvami podvozja, ki prinašajo učinkovito blaženje močnejših udarcev, obenem pa dobro lego v zavojih in ne preveč nagibanja karoserije. Vožnja je tako za potnike nadpovprečno udobna.

Pogonu prekomerno priganjanje ne diši preveč, z učinkovitostjo pa se izkaže predvsem pri mestni vožnji in na “regionalkah”. Pri mešanem ciklu smo tako na našem testnem krogu zabeležili porabo goriva 6,8 l/100 km Morda bi bilo smiselno, da bi pri Fordu razmislili še o kakšnem malo močnejšem agregatu – sploh za uporabnike, ki bi vozilo bolj pogosto obremenili tudi z vleko prikolice.

Dobro izkušnjo prinaša tudi izbira 7-stopenjskega dvosklopčnega (samodejnega) menjalnika, ki deluje precej uglajeno (nezaznavno) in prinaša bolj uglajeno vozniško izkušnjo od 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Doplačilo dobrih 1.500 evrov zanj tako priporočamo.

Tourneo Courier je torej robusten in praktičen družinski avto, a ne pričakujte občutka cenenosti, oziroma tipičnega “dostavniškega” občutka. Najbolje se bo odrezal ob vsakodnevnih vožnjah (v mestu in izven mesta), obenem pa svoj praktični paket nadgrajuje še z zelo privlačnim videzom. Za opremljenost, ki bi jo priporočili mi, boste morali odšteti okoli 28 tisoč evrov.

Preberite tudi:

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 4,5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 3,5
Prostornost: 5
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4,5
Zvočna zatesnitev: 3,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 5
Užitek pri dinamični vožnji: 3

Skupna ocena: 4,1/5

Zakaj izbrati ta avtomobil: Idealen avtomobil za štiričlansko družino.

Ford Tourneo Courier

  • CENIK
  • Motor: 1,0-litrski turbobencinski trivaljni
  • Največja moč: 92 kW/125 KM
  • Menjalnik: 7-stopenjski, dvosklopčni
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Poraba goriva na testnem krogu: 6,8 l/100 km
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 570/1188 l
  • Dolžina vozila: 4.343 mm
  • Širina vozila: 1.876-2.076 mm
  • Višina vozila: 1.836 mm
  • Obračalni krog (robnik-robnik): 10,7 m
  • Masa vozila: 1.475-1.545 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (z zavoro): 1.000 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (brez zavore): 735 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj