V tovarni Maubeuge so dosegli pomemben mejnik – izdelali so štiri milijonti Kangoo. Ta je bil ob prihodu na trg ne le nekaj povsem novega. Preleteli bomo 26 let proizvodnje tega vozila.
Od leta 1969 so v tovarni Maubeuge izdelovali več kot 20 modelov, npr. Renault 12 in Renault 18, a tudi Renault Fuego in Renault 21 Medallion. Toda nek drug model je postal simbol te tovarne na severu Francije. To je Kangoo, ki so ga v tovarni Maubeuge doslej izdelali v že več kot 4 milijonih primerkov.
Danes s proizvodnega traku pride več kot 400 vozil Kangoo na dan, oziroma po en na 90 sekund.
Kangoo je sam po sebi revolucija
Zgodba vozila Kangoo se je začela v devetdesetih letih, ko so se pri znamki Renault odločili, da ga bodo izdelovali v tovarni Maubeuge in so v njeno posodobitev vložili več kot 500 milijonov evrov. Prvi velik korak je bila leta 1994 namestitev 5.400-tonske transferne stiskalnice, ene največjih v Evropi, za izdelavo velikih karoserijskih delov kot so dvižna vrata prtljažnika, pod in stranici.
Izboljšali so tudi ergonomičnost delovnih mest z namestitvijo prvih po višini prilagodljivih proizvodnih trakov. S tem so ukinili delovna mesta, na katerih je bilo treba delati z dvignjenimi rokami, uvedena je bila avtomatizacija, kar je izboljšalo tako varnost kot tudi kakovost.
Proizvodnja modela X76 (to je bila interna oznaka vozila Kangoo) je stekla leta 1997. Na voljo je bil v dveh različicah: osebno vozilo Kangoo in kot Kangoo Express za trgovce, obrtnike in velike vozne parke, vključno s predelavami za njihove specifične potrebe.
Da bi šli v korak z njim, so tudi tekmeci Kangooja svojim modelom dodajali drsna stranska vrata, a leta 1999 je Kangoo dobil drsna vrata še na drugi strani in tako še bolj ustregel svojim kupcem. V tovarni Maubeuge so morali za to spremembo naglo prilagoditi proizvodno linijo, na primer z dodatkom še enega robotskega otoka za montažo drugih drsnih vrat v karoseriji in novimi orodji za stiskalnice.
Nato je prišla različica 4×4 s štirikolesnim pogonom in mnoge posebne serije. Leta 2002 so v tovarni Maubeuge izdelali milijonto vozilo Kangoo. Pet let kasneje, leta 2007, je iz matične tovarne prišel že dvomilijonti Kangoo.
Velika prelomnica leta 2008: prihod vozila Kangoo druge generacije
Leta 2008 je na trg prišel Kangoo 2, ki je imel boljše vozne lastnosti, bil na voljo v treh dolžinskih različicah ter še vedno prinašal vrsto inovacij, na primer klop, ki se zloži v raven pod in strešna nosilca, ki se mimogrede spremenita v strešni prtljažnik.
Električni Kangoo: v tovarni prilagodijo industrijsko opremo in postopke
Renault je leta 2011 začel proizvodnjo električne različice vozila Kangoo. Kangoo Z.E. (»Zero Emission«, brez izpustov) je bil prvo povsem električno gnano gospodarsko vozilo, ki je prejelo cenjeno priznanje mednarodnega dostavnika leta, »International Van Of The Year«, hkrati pa uvedlo segment električnih dostavnikov.
Odtlej so v tovarni Maubeuge izdelali že več kot 90.000 primerkov. Da bi lažje sledili povpraševanju po električnem vozilu Kangoo, od leta 2021 akumulatorje zanj sestavljajo v isti tovarni, v posebnem poslopju, ki je bilo postavljeno za sprotno oskrbo glavnega montažnega traku. Zaposleni v proizvodnji so bili deležni obsežnega šolanja za seznanitev in obvladovanje novih zahtev za proizvodnjo električnih vozil. Da bi akumulator lahko vgradili kar na glavnem montažnem traku, so ga morali prilagoditi z ojačitvijo njegove strukture in z dodatkom namenskih sredstev za montažo, na primer za avtomatizirano vstavljanje akumulatorja.
Tretja generacija: znatne nove naložbe
Po oblikovni osvežitvi Kangoo 2 leta 2013 je bil naslednji mejnik za tovarno Maubeuge prihod tretje generacije vozil Kangoo, ki so jo začeli izdelovati v letu 2021.
Renault je vložil več kot 450 milijonov evrov v posodobitev te tovarne. Med drugim so vanjo namestili novo stiskalnico »High Speed XXL«, ki ima izjemne zmogljivosti (6.600 ton potisne moči razporejene na pet stiskalnih enot in do 15.000 udarcev na dan), in več kot 600 robotov za karoserijo.
Posodobili so tudi logistične tokove, da so lahko v proizvodnjo vključili vse različice novega vozila Kangoo – v tovarni namreč na istem montažnem traku izdelujejo več kot 380 različic in izvedenk, povprečno pa morajo obvladati okrog 3.700 produktnih referenc na dan, vse to do sekunde natančno in po načelu »just in time«.
Julija 2023 so imeli v tovarni Maubeuge nov razlog za proslavljanje: izdelali so 150 tisoči Kangoo tretje generacije. Nato je ponudbo te generacije dopolnil še Grand Kangoo s sedmimi sedeži, ki je bil razkrit na mednarodni razstavi mobilnosti IAA v Münchnu in se je na proizvodnem traku tovarne Maubeuge pridružil ostalim različicam modela Kangoo.
10 dobro varovanih skrivnosti Renault Kangoo
Za celovito poznavanje modela Kangoo in njegove zgodbe je v nadaljevanju deset zanimivosti, ki jih morda še niste vedeli.
1. Ste se kdaj vprašali, od kod ime Kangoo? Kratko in jedrnato: od avstralskega kenguruja. To ime namreč napeljuje na okretnost, energijo, ritem, naravo, simpatičnost in, ob misli na vrečo na trebuhu, tudi na praktičnega duha.
2. Kangoo je na Japonskem dobil kultni status. Od leta 2008 naprej se vsako leto ob vznožju gore Fudži več kot 2.000 ljudi zbere na shodu »Kangoo Jamboree«.
3. Za dostavno različico vozila Kangoo je na voljo široka paleta karoserijskih barv. V tovarn Maubeuge lahko posebne potrebe velikih podjetij in voznih parkov zadovoljijo z do 370 posebnimi barvami in odtenki. Trenutno za svoje poklicne kupce uporabljajo več kot sto od teh barv.
4. Zveza med modelom Kangoo in francosko pošto La Poste ni nobena skrivnost. Vendar ne gre le za francosko pošto, ampak za pošte v desetinah držav po svetu, med katerimi so tudi Norveška, Portugalska, Slovenija, Španija in Švica, pa tudi veliko bolj oddaljene kot je Avstralija.

5. Kangoo pa prevaža več kot le poštne pošiljke. Sam papež se prevaža v njem, seveda v posebej prirejeni izvedenki, kadar je v svoji poletni rezidenci.

6. Vsako leto več kot 800 vozil Kangoo predelajo za prevoz gibalno oviranih oseb. Zahvaljujoč edinstveni zasnovi Kangoo s predelavo omogoča vstop z invalidskim vozičkom in namestitev blizu potnikov na prednjih sedežih, da lahko družina potuje skupaj. Te predelave neposredno opravlja Qstomize, za predelave vozil specializirana podružnica znamke Renault.
7. Vas mika potovanje, »road trip« z električno gnanim Kangoojem E-Tech electric? Na začetku poletja je tovarna Maubeuge v okviru sodelovanja z ICAM, inženirsko šolo v Lillu, takšen avto dala na voljo štirim študentom za »celovito ekološko misijo«. Njihov cilj je bil v štirih tednih prevoziti 8.000 kilometrov čez 12 evropskih držav (Francijo, Belgijo, Nizozemsko, Dansko, Švedsko, Norveško, Finsko, Estonijo, Latvijo, Litvo, Poljsko in Nemčijo), da bi ljudi spodbudili k posamičnemu in skupnemu prehodu na bolj trajnostne in do okolja prijazne življenjske sloge. Misija je uspela.

8. Leta 2013 je bilo v okviru sodelovanja med znamko Renault in versajsko palačo, Château de Versailles, ki je takrat slavila 400. obletnico rojstva dvornega vrtnarja Ludvika XIV, Andréja Le Nôtreja, deset električnih vozil Kangoo namenjenih oskrbi slovitega parka, za prevoz rastlin, kipov in drugega materiala. Vse to brez hrupa in brez izpustov.
9. Tovarna Maubeuge svoje postopke in opremo nenehno posodablja z najnovejšimi inovacijami. Na primer, ena zadnjih novosti za zagotavljanje kakovosti je »vision control«, nadzor videza, ki z uporabo niza kamer spremlja vsako točko na površini in zagotavlja, da je izvedba vijačenja skladna z zahtevami kakovosti.
10. Za konec pa še zabavna podrobnost o digitalizaciji: delavci v lakirnici se šolajo v simulatorju, ki jim v posebni kabini z navidezno resničnostjo omogoča vadbo, ne da bi ob tem porabili eno samo kapljo barve.
Renault Kangoo so sestavljali tudi v Maleziji in Maroku. Danes ga izdelujejo v tovarni Maubeuge v Franciji in v Argentini, kjer letos praznuje 25-letnico. V tovarni Santa Isabel v Córdobi so izdelali več kot 450.000 primerkov, izročilo izvirnega modela pa nadaljuje leta 2018 uvedena nova generacija. V minulih 25 letih navzočnosti na argentinskem trgu je bil Kangoo pravi fenomen. Na vodilnem položaju je vztrajal 24 let in v segmentu majhnih dostavnikov dosegel več kot 55-odstoten tržni delež, v segmentu osebnih različic pa 65-odstotnega. Ta jubilej sovpada z 68. obletnico tovarne Santa Isabel in Kangoo je le en od legendarnih modelov, ki so jih izdelovali v tej tovarni z bogato zgodovino.