Pred desetimi leti smo ob omembi električnih avtomobilov težko pomislili na velike SUV-je, a časi se spreminjajo. Volvo predstavlja model EX90, ki je električni sedemsedežni SUV. Po besedah predstavnikov model predstavlja pomemben mejnik za švedsko znamko, ki si želi postati do leta 2030 popolnoma ogljično nevtralna in iz ponudbe izključiti avtomobile z motorji na notranje izgorevanje.

EX90 je svojo premiero dočakal na domačih tleh – v Stockholmu. Nastopil je kot Volvov nov električni zastavonoša, ki združuje vse prvine znamke. Oblikovno novinec močno spominja na model C40 Recharge, s katerim smo se že imeli priložnost pobližje spoznati. Za prepoznavnost novega EX90 bo skrbel značilen dvodelni svetlobni podpis, ki je tako na sprednjem kot tudi na zadnjem delu »presekan«.
Kabina, v kateri je sedem sedežev, je oblikovana v duhu minimalizma. Fizičnih gumbov skoraj ni več, tako pa bodo potniki večino funkcij upravljali preko pokončnega 14,5-palčnega zaslona na dotik. Tega dopolnjuje še manjša digitalna instrumentna plošča, ki bo vozniku nudila prikaz podatkov o vožnji.
Operacijski sistem infozabavnega sistema je bil razvit v sodelovanju z Googlom, zato Volvo obljublja zares odzivno in intuitivno uporabniško izkušnjo, ki temelji na vključenosti vseh pomembnih Googlovih aplikacij. Poleg tega za grafične procese skrbi grafična kartica Nvidia, ki naj bi s pomočjo tehnologije Unreal Engine skrbela za privlačne grafične elemente in gladke animacije. Po besedah predstavnikov bi naj bilo procesiranje grafičnih elementov zaradi nove tehnologije desetkrat hitrejše kot pri ostalih zaslonih v vozilih tega proizvajalca. Pričakujemo, da se bodo audiofili tudi tokrat razveselili (za Volvo značilno mogočnega) prostorskega zvoka, ki ga je zasnovala družba Bowens & Wilkins.

EX90 je naredil korak naprej tudi na področju varnosti. Prvič v zgodovini znamke je kabina serijsko opremljena s sistemom nadzora notranjosti. Ta bo s pomočjo radarskih senzorjev, nameščenih v stropnih lučeh, zaznal prisotnost domačih živali ali otrok. Sistem bo voznika ob izhodu iz avtomobila opozoril na potreben ponovni pregled kabine. Med drugim bo s pomočjo lidarja (na strehi avtomobila) lahko avtomobil zaznal pešce z razdalje do 250 metrov.
Novinec bo na voljo v dveh različicah, pri katerih bosta serijsko za prenos moči na vsa štiri kolesa skrbela dva elektromotorja. Obe različici razpolagata z baterijskim paketom kapacitete 111 kWh. Osnovna premore 300 kW (408 KM) in 770 Nm navora, zmogljivejša pa 380 kW (517 KM) in 910 Nm navora. Šibkejši električni sklop bo po podatkih Volva zagotavljal do 600 km električnega dosega, z največjo močjo 250 kW pa bo baterijo mogoče z 10 na 80 odstotkov napolniti v približno pol ure.

EX90 je »oborožen« tudi s funkcijo dvosmernega polnjenja (V2G – Vehicle to Grid), ki mu omogoča vračanje elektrike v omrežje, v kolikor to postane nestabilno. Novinec bo torej lahko napajal tudi zunanje porabnike.
Proizvodnja novega modela bo stekla prihodnje leto v tovarnah v ZDA in na Kitajskem. Oba proizvodna obrata naj bi do začetka proizvodnje EX90 delovala ogljično nevtralno. Cene za zdaj niso znane, bodo pa te glede na trenutne trende in tržno pozicijo modela po vsej verjetnosti že v osnovi presegle mejo 100 tisočakov.









