Kia je predstavila novega električnega križanca z imenom EV6. Gre za prvi model, ki je narejen na novi platformi E-GMP namenjeni povsem električnim vozilom.

Gre za križanca, ki za korejsko znamko prinaša tudi nov oblikovalski jezik – zunaj in znotraj. Obenem je predstavljena tudi različica GT.

V notranjosti odgovorni obljubljajo predvsem racionalizacijo prostora, ki jo omogoča nova platforma ter izbrani materiali. Ti na primer tvorijo tanjše sedeže. “Glavni” prtljažnik ponuja 520 litrov prostornine, EV6 pa ponuja tudi manjši prtljažnik spredaj pod motornim pokrovom, ki ponija dodatnih 52 litrov prostora.

Novi infozabavni sistem vključuje dva ukrivljena 12-palčna zaslona, voznik pa do najpomembnejših informacij za vožnjo dostopa tudi prek projekcije na vetrobransko steklo.

Na voljo bosta dve različni kapaciteti baterije – 77 ali 58 kWh. Prvič je pri električnih vozilih Kie opcijsko na voljo tudi stalni štirikolesni pogon. Največji doseg obljublja različica s 77 kWh baterijo in dvokolesnim pogonom (na zadnji par), ki naj bi z enim polnjenjem po standardu WLTP prevozila okoli 510 kilometrov.

Kia je predstavila tudi novo generacijo svoje toplotne črpalke, ki uporablja odvečno toploto iz hladilnega sistema vozila. Ta naj bi omogočala, da lahko avto pri minus sedmih stopinjah Celzija doseže 80 % dosega, ki je sicer na voljo pri 25 stopinjah Celzija.

Najzmogljivejša različica je EV6 GT, ki je opremljena z dvema elektro motorjema skupne moči 430kW. Z navorom 740 Nm pospeši od 0 do 100 km/h v 3,5 sekunde in lahko doseže najvišjo hitrost 260 km/h. Ta različica ponuja tudi softverski dodatek elektronskega diferenciala z omejenim zdrsom.

EV6 nudi možnost 800V in 400V polnjenja, pri katerem uporabnik ne potrebuje dodatnih komponent ali adapterjev. Baterijo lahko od 10 do 80 odstotkov (vsaj v teoriji) napolnimo v 18 minutah pri vseh različicah modela.

Dve najpomembnejši novosti na področju asistenčnih sistemov sta asistenca na avtocesti druge stopnje (HDA 2), ki dodatno omogoča samodejno izmikanje vozilu, če to na sosednjem voznem pasu vozi preblizu ter samodejno menjavo voznega pasu ob vklopu smernika.

Druga pomembna novost je daljinsko parkiranje (RSPA), ki omogoča parkiranje ali zapuščanje parkirnega mesta s pritiskom na gumb, četudi voznik ni v vozilu.

Model EV6 bodo proizvajali v Južni Koreji. Prodaja na izbranih globalnih trgih se začne v drugi polovici letošnjega leta.

EV6 predstavlja tudi začetek strategije za elektrificirana vozila, ki bodo do leta 2030 predstavljala 40 odstotkov Kiine celotne prodaje, z letno prodajo 1,6 milijona vozil. Kot del tega cilja namerava Kia do leta 2030 povečati prodajo povsem električnih vozil na 880.000 enot ter tako postati globalno največji prodajalec tovrstnih vozil. EV6 je prvi od skupno 11 Kiinih novih EV modelov do leta 2026 – 7 jih bo izdelanih na E-GMP platformi, štirje EV derivati pa na temelju obstoječih modelov.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here