Nekateri avtomobilski modeli se starajo počasneje kot drugi. Ta trditev pride kaj hitro na misel, ko preizkušamo Forda Pumo z letnico 2023. Čeprav je ta model prišel na trg leta 2019, je njegov ponudbeni paket še danes eden najbolj popolnih v tem segmentu.

Govorimo torej o segmentu malih križancev, kjer danes vlada neusmiljena konkurenca. In čeprav se v naših testih razglabljanja o videzu običajno izogibamo, moramo tokrat – v kontekstu doslej navedenega – poudariti, da je Puma še vedno izjemno privlačen in oblikovno svež avtomobil.

Tega nismo rekli samo mi, ampak tudi številni bolj ali manj naključni opazovalci, ki tokrat niso komentirali kakšen za slovenske eksotičen avtomobil, ampak Pumo, ki je na naših cestah v zadnjih letah postala dokaj pogost prizor.

Za pogostost srečevanja tega avtomobila je “odgovoren” tudi njegov videz, ki ga pri Fordu vseskozi “začinjajo” tudi s pomočjo posebnih različic – pa ne le tistih športnih z oznako ST – ampak tudi tistih, ki opazovalca nagovorijo bolj subtilno ali bolj nežno.

Ford Puma Vivid Ruby Edition

Taka različica je tudi “Vivid Ruby Edition”, katere barvna podoba je zelo posebna in zanimiva. Gre za posebno barvo, ki je ponoči (ali v oblačnem vremenu) videti kot nekakšen odtenek vijolične ali temno rdeče, na soncu pa se zasveti v rubinastih odtenkih, zunanjo podobo vozila pa dopolnjuje tudi stilsko dovršena notranjost z barvno usklajenimi kontrastnimi šivi.

No, ker smo v naši ekipi z vozilom naredili tudi večje število kilometrov, pa seveda nismo pozornosti posvečali zgolj (priznamo, zelo atraktivnemu) videzu tega avtomobila. Ugotovili smo tudi, da je ponudba tega avtomobila še naprej ena najbolj izpopolnjenih v tem segmentu. Pa razložimo.

Kabinska “klasika”, prostornost in učinkovit pogon

Najprej je tu prijaznost tehnologije v potniški kabini za uporbnika (predvsem voznika), ki nas je prepričala predvsem s svojo preprostostjo in velikim številom fizičnih gumbov. No, če se zdi njena zasnova nekoliko “iz leta 2019”, naj dodamo, da so trenutni trendi v avtomobilski industriji precej dvorezen meč.

Tudi pri Fordu fizična stikala namreč izginjajo iz potniških kabin novih modelov in vse funkcije zamenjuje zgolj “tapkanje” po velikih zaslonih. A tovrstne rešitve so lahko uporabniku prijazne le ob zares skrbni zasnovi in pametno premišljenih menijih ter veliko izpostavljenih bližnjicah – takšnih rešitev pa smo, roko na srce, v sodobnih avtomobilih doselej videli dokaj malo.

Puma tako s svojo zasnovo voznikovega prostora v letu 2023 stavi na preverjene in preproste rešitve. A najboljši element z vidika praktičnosti uporabe, vsekakor ostaja njen prtljažni prostor. Prostornina prtljažnika namreč (tudi po zaslugi nadvse uporabnega “megaboxa”) znaša več kot 450 litrov in to je za vozilo tolikšnih zunanjih mer nadvse pohvalna številka.

Puma pa je še naprej prepričljiva tudi na področju pogona. Različica Vivid Ruby Edition je na voljo zgolj z 1,0-litrskim turbobencinskim trivaljnikom, ki ga dopolnjuje še blago hibridna tehnologija, kar pomeni, da gre za pogon z vrha ponudbe (če ne štejemo športne Pume ST).

A tudi pri tem pogonu že rahlo zadiši po različici ST. Pogon ima namreč 114 kilovatov moči (155 KM), kar je za prijetno dinamično vožnjo na kakšni vozniški cesti zelo primerna številka in se jo za volanom tudi dobro občuti. Pogon namreč nikakor ni zaspan, temveč hitro odziven in prožen. Za ST izkušnjo bi potrebovali le bolj odziven samodejni menjalnik, a ta je kajpak v Pumi nastavljen za potrebe udobne vožnje, oziroma čim manj zaznavnega prestavljanja.

Pogon je hvaležen tudi z vidika porabe goriva. Na našem testnem krogu smo pri mešanem ciklu zabeležili rezultat 5,7 l/100 km, kar je povsem enak rezultat kot pri Pumi z 1,0-litrskim bencinskim trivaljnikom s 125 KM in ročnim menjalnikom, primerjave z ostalimi konkurenčnimi modeli pa lahko poiščete tukaj.

Posebne različice ohranjajo svežino modela

Ford Puma torej ostaja preverjena izbira v svojem segmentu, ki s pomočjo posebnih različic ostaja sveža in aktualna. Z novo barvno kombinacijo pa je morda primerna tudi za trenutno “Barbie” manijo.

Preberite tudi:

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 4,5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4
Prostornost: 4,5
Varčnost: 4,5
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 3,5
Zvočna zatesnitev: 3,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4
Užitek pri dinamični vožnji: 4

Skupna ocena: 4,1/5

Zakaj izbrati ta avtomobil: Vrhunska priročnost v kombinaciji s privlačnim slogom in videzom.

Ford Puma Vivid Ruby Edition

  • CENIK
  • Motor: 1,0-litrski turbobencinski trivaljni
  • Največja moč: 116 kW/155 KM
  • Največji navor: 240 Nm
  • Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Največja hitrost: 200 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 8,7 s
  • Poraba goriva na testnem krogu: 5,7 l/100 km
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 456 l
  • Dolžina vozila: 4.186 mm
  • Širina vozila: 1.805 mm
  • Višina vozila: 1.534 mm
  • Obračalni krog (robnik-robnik): 10,3 m
  • Masa vozila: 1.334 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (z zavoro): 900 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (brez zavore): 665 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj