So avtomobili, ki jih hitro identificiramo in umestimo že ob omembi imena, in so avtomobili, ki si bodo morali “sloves” svojega imena na trgu še priboriti. Takšni avtomobili potrebujejo uvod s predstavitvijo. In eden takšnih avtomobilov je Hyundai Bayon.

Bayon je posebej za evropski trg razvit in ustvarjen avtomobil. Nastopa v segmentu malih križancev, kar pomeni, da ga opredeljujejo kompaktne zunanje mere. No, tekom testa smo ugotovili, da to še ne pomeni, da notranjost na ta način ne more biti prostorna.

Bayon po našem mnenju nudi predsem alternativo Hyundaijevemu modelu i20, s katerim si deli tudi večino tehnike. Od i20 se razlikuje predvsem po nekoliko večjemu odmiku od tal (v primeru Bayona ta znaša 183 mm) in posledično višjemu položaju sedenja ter lažjemu vstopanju.

Oblika Bayona je brez dvoma zelo vpadljiva, pa čeprav je vozilo odeto nevpadljivo črno barvo. Za razliko od zunanjosti, pa je notranjost precej bolj klasična. Tu je vse podrejeno praktičnosti in enostavnosti, kar zagotavlja hitro privajanje in preprosto uporabo. K tej ugotovitvi v največji meri botruje “umirjena” digitalizacija, ki ohranja fizične gumbe za dostop do glavnih funkcij, pa čeprav ima uporabnik vozila na voljo dva velika zaslona.

Dodatno k preprosti uporabi botruje pametna zasnova zaslonov, ki nudita nadpovprečno intuitivno uporabniško izkušnjo, saj sta zelo pregledna, ne preveč razsipna z informacijami (te zelo dobro filtrirata) ter odzivna brez omembe vrednih zamikov. Uporabnik se ob vsakodnevni rabi avtomobila ne bo izgubljal v poglobljenih menijih, saj “domača stran” nudi dobrodošle možnosti prilagajanja, za nameček pa lahko zaslon preprosto povežemo tudi z Applovo ali Googlovo rešitvijo razširitve infozabavne ponudbe mobilnega telefona.

Prtljažni prostor Bayona je po zaslugi 411 litrov volumna zadovoljivo prostoren, prav tako pa več od pričakovanj ponudi tudi sama potniška kabina. Tudi zadaj se bosta dva potnika lahko vozila (za ta segment nadpovprečno) udobno – predvsem po zaslugi ne prehitro spuščajoče strešne linije ter dovolj velikih steklenih površin, ki nudijo dobro preglednost.

Baterija blago hibridnega sklopa se nahaja na dnu prtljažnika.

Bayon nudi tri pogonske opcije – pri vseh vozimo na bencin. Na začetku ponudbe je 1,2-litrski atmosferski štirivaljnik, zmogljivejša opcija pa je prisilno polnjeni trivaljnik, ki je na voljo s 74 ali 88 kilovati moči. Na Avtoportretovem testu smo preizkušali najbolj zmogljivo različico (88 kW/120 KM), ki je podprta tudi z 48 V blago hibridno tehnologijo. Ta je v primerjavi s preostalima ob enakem nivoju opreme dražja za slabe tri, oziroma slaba dva tisočaka.

V našem primeru je za prenos moči na prednji kolesni par (Bayon za razliko od Kone ne ponuja štirikolesnega pogona) skrbel sedemstopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko (DCT), ki zahteva doplačilo 1.200 evrov.

Preizkušena pogonska opcija je za povprečno uporabo vozila dovolj zmogljiva, motor pa je dovolj prožen in ne preveč glasen. Robotiziran menjalnik prestavlja gladko, a ob ročnem prestavljanju po pričakovanjih precej neodzivno. Na našem testnem krogu smo zabeležili porabo goriva 6,3 l/100 km, kar lahko ocenimo kot zadovoljivo, a težje kot presežek, ko govorimo o varčnosti.

Kakorkoli obrnemo, Bayonu najbolj pristoji umirjena mestna vožnja in umirjeno premagovanje izvenmestnih kilometrov. S svojimi voznimi lastnostmi, ki jih diktirajo nadpovprečno uglajen pogon, mehko krmiljenje in udobno nastavljeno podvozje, bo zagotovo uspel prepričati voznike, ki si želijo lahkotne in preproste vožnje.

Slednji botrujeta tudi dobra preglednost ter nenazadnje razmeroma zajeten nabor asistenčnih sistemov, ki so skladno z našimi izkušnjami ob testih Hyundaijevih vozil, tudi v primeru Bayona naprednejši, bolj natančno ter konsistentno delujoči od večine konkurentov.

Bayon si bo moral torej svojo prepoznavnost na trgu še priboriti in pri tem mu njegov unikaten videz vsekakor pomaga. Če vam je slednji po godu (dobro vemo, da se avtomobili najprej kupujejo z očmi), boste pod lupino odkrili prostorsko darežljivo in pogonsko racionalno odmerjeno vsebino. V nasprotnem primeru Hyundai še naprej ponuja tudi Kono – v bencinski in električni izvedbi.

In zdaj se boste najbrž vprašali: “Zakaj torej Kona in Bayon v istem segmentu?” – Odgovor seveda tiči v priljubljenosti razreda. Hyundai “kuje železo dokler je vroče” in prav zato v tem segmentu ponuja dve izbiri, ki sta na prvi pogled sicer podobni, a po karakterju, pa tudi po uporabniški izkušnji dovolj različni, da sta svoje mesto na trgu našli kar obe.

Preberite tudi:

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 4
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 5
Prostornost: 4
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4
Zvočna zatesnitev: 4
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4
Užitek pri dinamični vožnji: 2,5

Skupna ocena: 3,95

Zakaj kupiti: Preprosta zasnova kabine in voznikovega prostora ter lahkotna vožnja.

Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 120 MHEV 7DCT

  • CENIK
  • Prostornina: 998 ccm
  • Največja moč: 88 kW/120 KM | 6.000 vrt./min
  • Moč elektromotorja: 12,2 kW
  • Navor elektromotorja: 100 Nm
  • Največji navor: 204 Nm | 2.000-3.500 vrt./min
  • Menjalnik: 7-stopenjski robotizirani dvosklopčni
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Največja hitrost: 180 km/h
  • Poraba goriva na testnem krogu: 6,3 l/100 km
  • Tip baterije blago hibridnega sklopa: litij-ionska polimerna
  • Kapaciteta baterije: 9,8 Ah
  • Napetost baterije: 48 V
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 411 l
  • Dolžina vozila: 4.180 mm
  • Širina vozila: 1.775 mm
  • Višina vozila: 1.500 mm
  • Medosna razdalja: 2.580 mm
  • Oddaljenost od tal: 183 mm
  • Zavore: kolutne (spredaj in zadaj)
  • Masa vozila: 1.220-1.330 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (z zavoro): 1.110 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (brez zavore): 450 kg
  • Rezervoar za gorivo: 40 l

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj